SCENA continuă seria de evenimente dedicate poeziei și muzicii, oferind publicului o seară specială sâmbătă, 16 noiembrie, de la ora 18:30.
Protagonista acestei ediții este Mara Moldvai, o tânără poetă în vârstă de 22 de ani, care își va prezenta creațiile lirice într-o atmosferă intimă și artistică, fiind acompaniată muzical de Tudor Teodoresc, cunoscut drept Ursu, un muzician pasionat de fuziunea culturală.
Mara Moldvai, studentă la Masterul de Studii Americane la Universitatea de Vest din Timișoara, și-a făcut debutul în literatura contemporană ca membră a cenaclului Comuna30 și a publicat lucrări pe platforme literare precum „O mie de semne” și „Note de subsol.” Poetă activă pe scena culturală timișoreană, ea și-a împărtășit versurile în cadrul numeroaselor lecturi publice și este recunoscută pentru vocea sa lirică distinctă și sensibilă.
Evenimentul va fi completat de muzica lui Tudor Teodoresc (Ursu), un artist pasionat de explorarea și integrarea diferitelor culturi muzicale. Fascinat de sunetul tradițional, Ursu îmbină instrumente din Africa, Orient și spațiul românesc, adăugând accente electronice care oferă o experiență muzicală profundă și captivantă. Descrierea sa personală – „un rătăcit pe mările sunetului” – reflectă stilul său unic, orientat spre un univers sonor eclectiv și emoțional.
Evenimentul promite o atmosferă captivantă, unde poezia și muzica se întâlnesc pentru a oferi participanților o experiență de neuitat.
Biletele sunt disponibile pe platforma iabilet.ro.
John Krasinski a fost ales „Cel mai Sexy Bărbat în Viață” pentru anul 2024 de către revista People. Anunțul a fost făcut marți seară, în cadrul emisiunii „The Late Show with Stephen Colbert”.
Cunoscut pentru rolul lui Jim Halpert din serialul „The Office” și pentru succesul obținut cu seria de filme „A Quiet Place” și serialul de acțiune „Jack Ryan”, Krasinski, în vârstă de 45 de ani, a glumit într-un interviu că speră ca soția sa, actrița Emily Blunt, să se țină de promisiunea de a decora casa cu coperta revistei.
El preia acest titlu de la Patrick Dempsey, câștigătorul de anul trecut. Krasinski a povestit revistei People că prima sa reacție la aflarea veștii a fost un „blocaj total”.
„Nu m-am gândit la nimic pentru câteva secunde”, a spus el, adăugând că inițial a crezut că este o farsă.
Actorul a câștigat faima jucând rolul lui Jim în comedia de tip mockumentar „The Office” și a continuat să impresioneze publicul prin transformarea sa într-un erou de acțiune pentru serialul „Jack Ryan” de pe Amazon, interpretând rolul unui personaj creat de Tom Clancy și jucat anterior de actori precum Alec Baldwin, Harrison Ford și Ben Affleck. Krasinski a co-scris, regizat și jucat în „A Quiet Place”, devenit ulterior o franciză de trei filme, și a creat, în timpul pandemiei, seria online „Some Good News”, extrem de populară.
În interviul acordat revistei, Krasinski a glumit că acest titlu va veni probabil cu „sarcini suplimentare prin casă”.
Revista People a acordat pentru prima dată titlul de „Cel mai Sexy Bărbat în Viață” în urmă cu 40 de ani, primul câștigător fiind actorul Mel Gibson.
De atunci, au fost onorate cu acest titlu personalități precum Brad Pitt, George Clooney, John F. Kennedy Jr., David Beckham, Michael B. Jordan, John Legend, Dwayne Johnson, Paul Rudd și Pierce Brosnan.
O nouă lege propusă de partidele ultra-conservatoare șiite din Irak riscă să limiteze drepturile femeilor și fetelor prin reducerea vârstei legale de consimțământ de la 18 la doar 9 ani, permițând astfel căsătoria între bărbați și copii.
Modificarea legislativă, aflată pe masa Parlamentului dominat de o coaliție de partide conservatoare șiite, ar anula „legea statutului personal” (Legea 188), o lege considerată una dintre cele mai progresiste din Orientul Mijlociu la momentul adoptării sale în 1959, care reglementează aspectele familiale indiferent de secta religioasă.
Pe lângă scăderea vârstei de căsătorie, propunerea ar elimina și drepturile femeilor la divorț, custodia copiilor și moștenire. Coaliția guvernamentală susține că măsura respectă o interpretare strictă a legii islamice, justificând-o ca o metodă de a proteja fetele de „relații imorale”.
Criticii acestei propuneri, printre care activiști și experți internaționali, avertizează că amendamentul ar putea afecta grav drepturile fundamentale ale femeilor, creând riscuri sporite de abuz și limitând accesul acestora la educație și muncă. Athraa Al-Hassan, consilier juridic internațional și director al organizației Model Iraqi Woman, s-a declarat profund îngrijorată de tendința Irakului de a adopta un sistem cunoscut sub numele de „Tutela Juristului”, în care autoritatea religioasă devine superioară statului.
Rata de căsătorii între minori în Irak fiind deja ridicată, această inițiativă legislativă a generat o reacție amplă de indignare, în special pe rețelele de socializare, unde oamenii din toată lumea o critică drept o tentativă de „legalizare a violului asupra copiilor.”
Vineri, 15 noiembrie 2024, de la ora 19:00, la Sala Capitol, în cadrul Festivalului Musica Ricercata Op. 7 | Vive la Révolution! , vă invităm la concertul simfonic intitulat Burghezul gentilom, susținut de Orchestra simfonică a Filarmonicii Banatul Timișoara, sub conducerea maestrului Gabriel Bebeșelea.
În program, se regăsesc două lucrări ce au ca temă de inspirație comedia în cinci acte scrisă în 1670 de Molière și Jean Baptiste Lully:
Selecțiuni din Burghezul gentilom LWV 43 (1670) de Jean Baptiste Lully (1632- 1687)
Suita Burghezul gentilom Op. 60b (1911/17) de Richard Strauss (1864-1949).
Între cele două lucrări, vom audia Concertul pentru vioară nr. 9 în Sol major, Op. 8 (1777) de Joseph Bologne, Chevalier de Saint-Georges (1745-1799), ce îl va avea ca solist pe violonistul Florin Iliescu – Artist în Rezidență al Filarmonicii Banatul Timișoara în Stagiunea 2024/2025.
Comedia Burghezul gentilom
Abordează teme legate de clasa socială, vanitate și dorința de ascensiune în societate. Această lucrare este una dintre cele mai cunoscute piese ale lui Molière și un exemplu strălucit al comediei de moravuri din perioada barocă franceză. Piesa urmărește povestea lui Monsieur Jourdain, un burghez bogat care aspiră să devină gentilom, dorind să fie acceptat în rândurile nobilimii. El își îngăduie să investească sume considerabile în lecții de dans, muzică și etichetă, sperând astfel să își schimbe statutul social. Jourdain este un personaj comic, reprezentând ignoranța și naivitatea burgheziei emergente, care, din dorința sa de a imita nobilii, devine o victimă a propriilor prejudecăți.
Jean Baptiste Lully, un adevărat revoluționar al muzicii
Compozitorul poate fi considerat inventatorul orchestrei moderne, fiind cel care a unit orchestra de coarde a lui Ludovic al XIV-lea, Les Vingt-quatre Violons du Roi (Cele 24 de viori ale Regelui), cu fanfara militară, La Musique de la Grande Ecurie (Muzică pentru Grajdul Regal/ Marea Cavalerie). Mai mult, formele barocului au fost puternic și ireversibil influențate de Lully, uvertura de tip francez bazându-se pe tipologiile componistice stabilite de către acesta, inspirând inclusiv compozitori precum Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel sau Henry Purcell. Inclusiv modul de interpretare a ritmicii muzicale franceze a fost stabilizat și revoluționat de către acesta, patentând o idiomatică muzicală care va dăinui secole, trecând dincolo de granițele Franței și ajungând până în muzica lui Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven sau chiar Gustav Mahler.
Lully a murit într-un mod ieșit din comun
Nimeni nu avea voie să stea cu spatele la rege atunci când acesta era în încăpere, așa că Lully a inventat un mod de a-și dirija ansamblul bătând tactul în podea cu un baston cu vârf metalic, așezat cu spatele la muzicieni. După un conflict iremediabil cu Molière, Lully intrase într-un con de umbră și în relația cu regele. Încercând să-i reintre în grații, a compus un Te Deum care să cinstească reușita unei intervenții chirurgicale pe care Ludovic al XIV-lea o suferise. Dar la concertul oferit în cinstea sa, Regele Soare n-a mai apărut, așa că Lully, din ce în ce mai impacientat de imposibilitatea reconcilierii cu monarhul, nemaifiind atent la muzică, și-a înfipt bastonul în picior. A murit după câteva zile din cauza unei cangrene…
Și dacă tot vorbim despre Regele Soare, chiar acest supranume al lui Ludovic al XIV-lea vine de la Ballet de la Nuit (Baletul nopții), o lucrare din 1653 a cărei interpretare a durat 13 ore și la care au colaborat mai mulți compozitori, coregrafi și dramaturgi, printre care Molière și Lully.
„Mozart noir”
Concertul pentru vioară nr. 9 în Sol major Op. 8 de Joseph Bologne, Chevalier de Saint-Georges, este una dintre lucrările sale cele mai cunoscute, demonstrând nu doar virtuozitatea sa ca violonist, dar și inventivitatea sa componistică.
Joseph Bologne s-a născut în Guadelupa în 1745, fiind unul dintre primii compozitori de origine africană, reputația sa conferindu-i renumele de „Mozart noir” (Mozart negru).
[William Ward & Mather Brown – Monsieur de St. George, scrimer și violonist (1788)]
Richard Strauss îi aduce un tribut lui Lully
Burghezul gentilom de Richard Strauss este o suită orchestrală bazată pe muzica compusă pentru spectacolul de teatru omonim, scris de Molière împreună cu Jean Baptiste Lully. Strauss a adaptat și orchestrat muzica sa pentru a crea o lucrare independentă, care a fost prezentată pentru prima dată în 1911, ca tandem pentru opera într-un act Ariadne auf Naxos.
Molière-ul lui Richard Strauss, Hugo von Hofmannsthal, cel mai important libretist de limbă germană al începutului de secol XX, a tradus și metamorfozat piesa originară într-o manieră în care reușea să se adreseze perfect publicului din Münchenul acelor ani. În timp ce lucrau la Cavalerul rozelor, cea mai importantă operă a lui Richard Strauss și Hugo von Hofmannstahl, a cărei acțiune se petrece în Viena reginei Maria Tereza în perioada nașterii valsului, cei doi devin tot mai îndrăgostiți de creațiile lui Molière și Lully. Fascinația lor e atât de mare încât într-una dintre culminațiile Cavalerului rozelor, textul ariei cântărețului italian, „Di rigori armato il seno”, este chiar textul ariei cântăreței italiene din Burghezul gentilom. Această arie de doar două minute a ajuns să fie una dintre cele mai dificile, dar și mai cunoscute piese ale repertoriului tenoristic.
În Der Bürger als Edelmann (Burghezul gentilom), Richard Strauss aduce un tribut lui Lully atât prin orchestrația camerală, cât și citând două părți din lucrarea originară. Dar cel mai important este modul în care a translatat peste secole spiritul muzicii lui Lully, încheind lucrarea sa cu un… vals.
Biletele se găsesc la casierie, pe site-ul Filarmonicii Banatul Timișoara și pe myticket.ro: https://shorturl.at/SFN65
GABRIEL BEBEŞELEA
Este dirijor principal al Orchestrei Filarmonicii „George Enescu” din Bucureşti şi director artistic al ansamblului de instrumente de epocă şi al Festivalului „Musica Ricercata”.
Gabriel Bebeşelea se bucură de o carieră internaţională de succes, fiind invitat al unor orchestre renumite precum Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Konzerthausorchester Berlin, Royal Philharmonic Orchestra, Orchestre National du Capitole de Toulouse, Orchestre Philharmonique de Marseille, Barcelona Symphony Orchestra, Orquesta Sinfónica de Castilla y León, Orchestra Simfonică din Singapore, Orchestra Filarmonicii Naționale a Rusiei, Orchestra Tonkunstler, Filarmonica PKF-Praga etc.
Stagiunea 2023/24 a început cu participarea la Festivalul „George Enescu”, alături de „Musica Ricercata” și Lawrence Brownlee, și a inclus dirijarea monumentalului „Gurrelieder” de Arnold Schoenberg, revenirea la Bochumer Symphoniker, Ulster Orchestra, Filarmonica din Zagreb, precum și la Orchestra Filarmonicii de Stat „Transilvania”, al cărei dirijor principal a fost între anii 2016 – 2023.
Remarcabil dirijor de operă, Gabriel Bebeşelea a fost numit în 2011 dirijor principal al Operei Naţionale Române din Iaşi, devenind cel mai tânăr dirijor principal din România. În 2015 a fost numit Dirijor Principal al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca.
În ultimele stagiuni, a dirijat „Mireasa țarului” de Rimski-Korsakov la Opera din Perm, „Il viaggio a Reims” de Rossini la Festivalul de Operă „Rossini” de la Pesaro, „Adriana Lecouvreur” de Francesco Cilea la Opera Națională din Timișoara (Capitală Culturală Europeană 2023) și o nouă producție „Manon Lescaut” la Teatrul Național Sloven Maribor.
Gabriel Bebeșelea este responsabil pentru descoperirea mai multor capodopere muzicale de mult uitate sau neglijate.
În 2017, pentru a scoate la lumină o astfel de muzică, a înființat ansamblul „Musica Ricercata” – un colectiv artistic internațional dedicat interpretării lucrărilor din epocile baroc până la cele moderne, punând accent pe muzica veche.
Cu Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, a înregistrat un CD cu oratoriul redescoperit al lui George Enescu „Strigoii” și „Pastorale – Fantaisie pour petite orchestre” (ediție curatoriată de Gabriel Bebeşelea).
În 2015, Gabriel Bebeşelea a studiat cu doi dintre cei mai apreciaţi dirijori din lume: Bernard Haitink la Festivalul de la Lucerna şi cu Kurt Masur la Festivalul „Aurora Clasic”. Gabriel Bebeșelea a fost îndrumat și de Alberto Zedda la Festivalul de Operă „Rossini” din Pesaro.
În 2011 a primit o bursă constând într-un stagiu de practică la Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, unde a avut posibilitatea de a asista la repetițiile și concertele unora dintre cei mai reprezentativi dirijori ai zilelor noastre: Mariss Jansons, Bernard Haitink, Herbert Blomstedt, Christoph von Dohnanyi, Philippe Herreweghe, David Zinman și Eliahu Inbal.
Născut în 1987, Gabriel Bebeşelea este câştigător al Concursului de Dirijat „Lovro von Matačić” (Zagreb 2015) şi al Concursului de Dirijat „Jeunesses Musicales” (Bucureşti 2011).
În 2018, Gabriel Bebeşelea a obţinut diploma de doctorat, cu distincția „summa cum laude”, de la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti.
FLORIN ILIESCU
S-a născut la București, în 1984, într-o familie de muzicieni și a început studiul viorii la vârsta de cinci ani. Violoniști precum Christiane Edinger, Zakhar Bron, Leonidas Kavakos și Ștefan Gheorghiu l-au influențat în timpul formării sale artistice.
În timpul studiilor la Universitatea de Muzică din Lübeck (Germania), Florin Iliescu a avut prima prezență scenică în postura de concertmaestru al Filarmonicii din Lübeck, la vârsta de 19 ani. A dobândit experiență orchestrală prin colaborările cu NDR Hamburg, RSO Berlin, Opera din Frankfurt și Orchestra „Beethoven” din Bonn.
Din 2018, Florin Iliescu este prim-concertmaestru al Orchestrei Simfonice Radio din Frankfurt.
În 2019, a cântat în duo, la Alte Oper Frankfurt, cu violonistul de renume internațional Gil Shaham.
Florin Iliescu concertează frecvent ca solist, în 2022 debutând solo cu Filarmonica Südwestfalen.
În stagiunea 2023-2024 a fost Artist în Rezidență al Filarmonicii Banatul Timișoara. Susține adesea recitaluri solo în Germania, Italia, Franța, Coreea de Sud și colaborează cu orchestre de renume din întreaga lume.
Florin Iliescu cântă la o vioară construită de Gioffredo Cappa (1716).
Organizator: Filarmonica Banatul Timișoara
Program finanțat din bugetul local al Municipiului Timișoara
Au fost muuuulte zile când Adrian „Știli” Abrudean se gândea, își făcea planuri cum să câștige pe arena „Aurel Ardelean” din Chișineu Criș. Și-n majoritatea situațiilor, găsea metoda și câștiga. De-a ajuns pe primul loc și a și jucat baraj de promovare. Dar atunci era la Crișul. Acuma a fost tot la o echipă de pe primul loc, Unirea Sântana, chiar dacă liga este cu numărul 4. Și gazdă pe Criș a fost CS Socodor. Care și-a păstrat alonja de echipă bună. Deci era un meci de care pe care. Ca ocazii, socodorenii au fost primii pe listă. Lezeu și Ciornei au dat bine, dar n-au țintit cadrul porții. Până când Mitruț Copil fost (și) la Socodor, acum „galactic” la Sântana, a centrat cu știe el (și cum știți și voi) și Vasinc a trebuit numa să țină capul, că golul a fost rezolvat. Liderul a avut golul desprinderii în piciorul lui Brândușe, dar feciorul s-a intimidat singur cu Luci Mucha și a tras în el. Da problema a fost dreasă de Vasinc, care iar a ținut bine capul și la mingea venită din centrare de la Olteanu și gata norma de două goluri a Sântanei. Care nici n-a mai dat, deși a luat și ea unul. Că s-ancurcat Burlă, Ciornei a șparlit mingea, pas la Lezeu în cinci metri și gol în poarta goală. Până-n final, emoții au avut ambii antrenori, că Țoca a salvat un 1-3 scotând de pe linia porții, dincolo Ciornei a nimerit bara din stânga lui Nedelea, gazdele sporindu-și numărul de ocazii prin Pleșca și același Ciornei.
„Am sperat la mai mult, mereu jucăm la victorie…dar nu e o problemă, nu tragem la primul loc oricum”, a zis printre alteleTiberiu Darazs, antrenorul de la CS Socodor. Iar Adrian Abrudean, antrenorul de la Unirea Sântana a spus că echipa sa a scos „O victorie imensă venită într-un moment important al campionatului, în fața unei formații ce a jucat anul trecut în Liga 3-a”. Interesant joc, cu nu-i ușor să te pui cu Socodor.
Socodor (antrenor Tiberiu Darazs): Mucha – Belcea, Pleșca, Țoca, Chișe – Florea (46 C. Covaci), Dema – Călău, Lezeu, Ciornei – D. Ștefan (75 Daina).
Numa ce-am văzut că CS Vladimirescu „trăiește” (cu punctul scos pe teren „greu” etapa trecută), că iar scriu de ei cu strângere de corazón. Că iar au pierdut acasă, 0-3 cu Podgoria Pâncota. Acuma, oaspeții, antrenați de Remi Lung, au arătat cea mai mare transformare – în bine – față de sezonul trecut, fiind neînvinsă până acum, lucru reușit doar de prietenul „Știli” cu a sa Unirea Sântana. E și fain să asculți când vorbesc cei doi fosți colegi de bancă… la Criș, spunându-și: „Ce faci, frate! Bine frate! Iar n-am luat bătaie, frate! Și eu frate! Ne vedem în retur la voi, frate (asta a zis Remus)”. Ceva a încercat „Vladi”, da n-a fost să fie să intre cu scor alb la pauză, că-n minutul 44 le-a dat gol Claudiu Bălăban. Și cum a-nceput repriza secundă, fanii și-au strâns steagurile că s-a făcut 0-2, autor: Vlăduț Stanciu. Mai știți că era talent de mic? Acum pare că-și revine, c-a mai dat dealtfel unul, pentru 0-3, în minutul 63. Ca să rimeze. „Vladi” e penultima, cu numa cinci puncte. Eu nu mai știu când au fost așa „săraci” vecinii „satului” nostru Arad. Dar „Rusul”, Călin, Abdoulaye, strângeți rândurile că-i de trecut la treabă. De acum, chiar dacă vine vacanța.
Pâncota (antrenor Remus Lung): iacob – Gligor, D. Morariu (Pantea), Pușcaș, Gîrna – N. Brad, Cl. Bălăban (Al. Pașca) – Vl. Stanciu (Bulzan), I. Bălăban, Pirtea – T. Ștefan (Iakob)
Au trecut lejer vama…
N-a fost nici o problemă pentru CS Beliu să treacă prin vamă. Care a fost „deschisă” pentru cine-a vrut puncte în turul ăsta care stă se se-ncheie. Victoria Nădlac nu le-a putut ține piept belenilor lui Costel Filipaș, care nu „puteau pentru ca să-și permită” să nu ia tot pachetul de la ultima clasată. Acuma, chiar cu punctul ăla agonisit, Nădlacul nu-i chiar victimă ușor de abordat. Beliu nu le-a putut da gol decât după pauză, e drept la patru minute după odihnă, prin Purtan. Și apoi, Denis Silviu Mâneran, a liniștit jocul marcând pentru 0-2 în minutul 68. N-a fost rost de scor în vamă, că vedeți echipa Nădlacului, posedă ceva știutori cu mingea. Numa și aci trebuie un rezultat bun, o legare a echipei peste iarnă și vă zic că punctul ăla mai poate face pui. Beliu „rupe” clasamentul exact pe mijloc, că are șase peste și șase sub. Na acum, Moro, Mașniță, băieți, hai mai sus un pic, în primele șase. Că știu că se poate.
Nădlac (antrenor Mihai Crâsnic): Cigherean – An. Morar, I. Crișan, D. Crișan, C. Morariu – Gherghel (Sturz), Chepețan – Stoin (Au. Morar, Mazuch (Seciu), Coriteac – Costea (Bukva).
Între Frontiera Curtici și Șoimii Șimand era înainte de etapa asta, un punct avans pentru „grăniceri”. Între cele două localități distanța este de „șepteșpe” kilometri. De venit cu bicicleta, sau cu calul, chiar dacă a fost cam rece. Dar aflați dragii mei, că scrisoarea mea vă găsește când meciul s-a jucat de trei zile, iar Șimandul are acum două puncte în fața Curticiului, c-a bătut-o sâmbătă și d-aia i-a luat fața. Cum? Cu două goluri dare, cu un joc pragmatic, cu atenție la neatenție, cu o echipă mai legată până la urmă, ce mai! Pe super-gazonul de sub podul de intrare în oraș, Sergiu Popa a dat-o-n transversală, vrând să centreze. Și cam atât! C-a-nceput Șimandul lecția. La tablă a ieșit primul „premiantul clasei”, Petre Măgulean. Care – fiți atenți – aflat pe linia careului mare, a oprit-o cu stângul și a dat-o cu dreptul sub transversală, 0-1. Și Petre și-a permis asta cu Engelhard și Bercu „asistenți” din partea gazdelor. Io trimit înregistrarea cu golul ăsta lui Kadiri și lu’ toți atacanții de la UTA să vadă cum se face. În fine…simțind că-i rost să-nfigă cuțitul decisiv, Șimandu’ a mai dat unu și peste patru minute, când nici nu terminaseră îmbrățișările cu Petre. La un corner, Roza a centrat, iar David Varga a pus capul și a dat gol la colțul scurt.
Curticenii au devenit mai activi – logic, la 0-2 – și-n restul primei reprize și după pauză. Da gol era să dea tot Șimandul, prin Sechel, mingea fiins scosă de pe linia porții de „prietenul” Engelhardt. Și Măgulean l-a întins bine pe portarul Sîrb, Cordoș a tras peste poartă c-a alunecat, în timp ce curticenii au avut un singur atac tăios din care chiar au marcat, dar s-a ridicat offside la Avrămuțiu. „Avem și o problemă de omogenitate, în vară s-a cam schimbat lotul la Curtici și, după cum se vede, nu ne-am legat încă”, a explicat Sergiu Popa, mijlocașul cu mare experiență de la Frontiera Curtici. În timp ce Jany Ruska, antrenor la Șoimii Șimand a zis că este „O victorie meritată pe terenul din Curtici, unde nu e deloc simplu să câștigi puncte”. Dar unde Curticiul nu poate bate pe alea mai cu ștaif din serie. Și ne-a spus Sergiu Popa de ce. Așa că Norbi, spor la omogenizare.
Șimand (antrenor Jany Ruska): Mureșan – Chiș, D. Varga, Peia, Ujoc – Rus, Roza (90 Martin), Simion – Sechel (62 Mandache), P. Măgulean (82 Borod), Cordoș (90 Onaca).
Scuze, dar a trebuit să vă batem
Victoria Felnac și-a primit mereu musafirii de peste Mureș cu plăcere, dar în lupta din teren n-au contat prieteniile, n-a contat faptul că unii au jucat la ceilalți și invers. Nu, tată, s-a jucat care pe care. Vecinii sunt Progresul Pecica II, sora mică a grupării ce se deplasa de obicei aici. Vecini care s-au ținut de gazde pe tot parcursul primei reprize, când nu au luat gol. Dieferența s-a făcut în actul secund, când „VI-FE”, mai proaspătă, a păsat pe butonul „speed” și detașareaa a venit logic. Leucuța a dat două, în minutele 57 și 65. Apoi, după ce și-au dres suflul, gazdele s-au uitat mai atent la Lucică Ciba – meseriașul de pe bancă – și au înțeles că și golaverajul contează. Așa că Buz a făcut 3-0 în minutul 77, iar I. Varga a semnat scorul final, 4-0. „VI-FE”, i-acolo, pe trei. Bun, că n-am auzit că i-ar interesa „unule”. Dar mai știi? Iar Pecica mică, așa cu „galactici” ca Ponta, Trif, Șiclovan, Nadiu, joacă de plăcere, să se-nvețe cu sportul ăsta copii din grupele de juniori.
PecicaII (antrenor Ioan Bănățan): Rus – A. Ponta (A. Bănățan), Trif, S. Șiclovan, R. Bănățan – Gruia, Goldiș (Hardaut) – Mureșan, Szep (Ardelean), Nadiu – O. Bozian.
Puncte calde în prag de iarnă
Sunt meciuri când ai de lucru cu echipe de calibrul tău și atunci te mobilizezi să scoți ceva în plus, pentru a-ți valorifica terenul propriu și a lua puncte „calde” acum, în prag de iarnă. Voința Macea și Athletico Vinga sunt două grupări care s-au procupat de fotbal, au și meseriași trecuți prin „fotbalul de sus” și au antrenori care știu ce să ceară de la elevii lor. În cazul acestui duel, gazdele au luat tot potul, dar și vinganii nu s-au resemnat prea ușor, n-au fost victime din start. Edu a făcut 1-0 repede (min.6), dar Grozavu a restabilit egalitatea la mijlocul prime reprize. Vinga n-a făcut baraj să apere rezultatul, iar Voința a avut voință, dar și putirință și a dus scorul la 2-1 la pauză, gol Căslaru și apoi la 3-1 în minutul 51, prin golul lui Topai. Apoi concentrarea as căzut, gazdele aveau liniștea avantajului, care s-a diminuat în minutul 89, când a marcat Roșu. Dar ăsta a fost scorul final, 3-2 pentru Macea, care sare pe 8, la trei puncte – astea luate în meciul direct – de Vinga.