Alte modificări ale legislației privind circulația pe drumurile publice au fost adoptate tacit în Senat. Dacă vor trece și în Camera Deputaților, tinerii de până în 21 de ani și cei care au permis categoria B de mai puțin de un an nu vor mai putea conduce mașini cu mai mult de 100 cai putere

legislatie rutiera
Distribuie:

Propunerea legislativă a fost făcută de senatorii UDMR și se consideră că a trecut tacit de Senat la începutul lunii martie, deoarece nu a fost dezbătută și votată în termenul legal. Documentul presupune modificarea și completarea Codului rutier și aduce reglementări referitoare la comportamentul polițistului rutier în relația cu participanții la trafic, mărește numărul de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi și obligă poliția să avertizeze șoferii cu privire la prezența radarelor. Una dintre cele mai radicale modificări propuse este aceea a interzicerii dreptului de a conduce mașini cu mai mult de 100 cai putere (CP) tinerilor de până în 21 de ani și celor care au permis categoria B de mai puțin de un an. Aceste reglementări vor fi aplicate dacă documentul aprobat tacit de Senat va fi adoptat și de Camera Deputaților și, ulterior promulgat de președinte și publicat în Monitorul Oficial.


În cazul adoptării de către Camera Deputaților a acestei propuneri, legislația rutieră (OUG 195/2002) va interzice conducătorilor de autovehicule care au vârsta de până la 21 de ani sau o experiență de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B să conducă vehicule care depășesc 100 CP, respectiv 75 de kw în cazul vehiculelor electrice.

De asemenea, inițiatorii propun majorarea numărului minim de ore de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului de conducere pentru categoria B, de la 20 la 25 de ore, respectiv de la 35 la 45 de ore.

Totodată, documentul propune ca examinarea pentru obținerea permisului de conducere să se poată realiza și de către examinatori persoane fizice, atestate de către autoritatea competentă. În urmă cu o lună, mai mulți parlamentari au propus, într-un alt proiect, ca, pe lângă polițiști, examinator să poată fi orice persoană autorizată în acest sens. Detalii cu privire la această inițiativă puteți citi AICI. 

În privința pietonilor, bicicliștilor și conducătorilor de trotinete, viitoarea lege interzice utilizarea telefonului mobil sau a oricăror dispozitive de înregistrare sau redare de texte, foto sau video care le pot distrage atenția de la vehicule, trenuri, amenajări rutiere, semnale sonore și luminoase sau indicații ale polițiștilor.

Inițiativa propune introducerea unui nou concept în legea rutieră, referitor la prevenție, care impune ca polițiștii rutieri să efectueze misiuni de îndrumare și de informare a participanților la trafic cu privire la regulile de circulație și misiuni de prevenire și de descurajare a încălcării regulilor de circulație de către participanții la trafic. De asemenea, autoritățile locale competente sau administratorul drumului, după caz, vor trebui să adopte măsuri pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației pe drumurile publice în localități. Numărul de intersecții semaforizate se va mări semnificativ, pentru că propunerea prevede ca pe drumurile cu minimum două benzi de circulație pe sens, la trecerile de pietoni se vor monta semafoare și se vor realiza refugii ori spații interzise circulației vehiculelor.


Propunerea legislativă mai prevede instalarea obligatorie de semafoare pe drumurile/străzile cu minimum două benzi de circulaţie pe sens și  montarea de parapete de protecție și realizarea de amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor.

„În apropierea unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare sau de asistenţă socio-medicală, a pieţelor, târgurilor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autorităţilor locale sau administratorului drumului, după caz, se vor monta parapete de protecţie şi se vor realiza amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor”, stipulează proiectul UDMR.


Documentul stipulează că poliția rutieră va fi obligată să avertizeze conducătorii de autovehicule în legătură cu prezența în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei:

„Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către polițiști rutieri din autovehiculele poliției, inscripționate, sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanții la trafic” iar în caz de accidente de circulaţie, calamităţi naturale, condiţii meteorologice nefavorabile sau în alte cazuri de forţă majoră ce afectează fluenţa sau siguranţa circulaţiei, poliţiştii rutieri vor fi obligaţi să conducă coloana de vehicule.

„Autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, utilizează semnale de avertizare luminoase şi sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către poliţiştii rutieri din autovehiculele poliţiei inscripţionate sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. (…) Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, se arată în propunerea legislativă iniţiată de un grup de parlamentari UDMR și aprobată tacit în Senat.


Foto – Google

Categorie: Știri
Etichete: circulația pe drumurile publice, Codul rutier, proiect de lege, soferi
Distribuie:
Articolul anterior
Reprezentanții companiilor care participă la licitații pot obține direct în platforma SEAP certificatul de atestare fiscală (CAF)
Articolul următor
Spectacol caritabil – organizat de Ansamblul Mureșana la Căminul cultural din Tisa-Nouă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

ipj arad large

Analiza activității I.P.J. Arad în primele 3 luni din 2024: Infracționalitatea stradală, violența domestică, infracțiunile rutiere și furturile din societățile comerciale (produse de pe rafturi) au înregistrat o creștere. Se schimbă abordarea campaniilor preventive în școli

În cadrul unei conferințe de presă organizate luni, 29 aprilie, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Arad a prezentat pe larg analiza activității în primul trimestru al anului. Infracționalitatea stradală, violența…