[COMUNICAT DE PRESĂ]
Aspecte privind organizarea alegerilor și referendumului din 26 mai
Organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European și a Referendumului național din 26 mai 2019 decurge fără probleme la nivelul Județului Arad, fiind respectate toate termenele și obligațiile ce revin prin lege structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
Joi, 24 mai, Prefectul Județului Arad, doamna Florentina Horgea, împreună cu Subprefectul Vasilică Damian și membrii Comisiei tehnice județene pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor pentru membrii din România ai Parlamentului European au participat, în sistem videoconferință, la ședința Comisiei Tehnice Centrale, condusă de ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan.
Numărul total de alegători din Județul Arad comunicat de Autoritatea Electorală Permanentă este de 389.210 persoane.
Au fost tipărite câte 428.197 buletine de vot pentru fiecare din cele trei tipuri ce pot fi utilizate în scrutinul din 26 mai, inclusiv rezerva de 10% și buletinele anulate ce vor fi afișate la sediile secțiilor de votare. Buletinele de vot împreună cu celelalte materiale necesare votării vor fi distribuite primăriilor respectiv secțiilor de votare în cursul zilelor de vineri și sâmbătă. Paza materialelor, precum și a celor 437 secții de votare din Județul Arad va fi asigurată de angajați ai structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
Președinții, locțiitorii și operatorii de calculator ai secțiilor de votare din tot județul au fost instruiți în cadrul unor sesiuni ce au avut loc în primele zile ale săptămânii, de reprezentanți ai: Instituției Prefectului, Biroului Electoral Județean, Autorității Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Direcției Județene de Statistică.
„Efectivele Ministerului Afacerilor Interne din Județul Arad sunt pregătite pentru asigurarea desfășurării alegerilor și a referendumului național în cele mai bune condiții, conform competențelor legale. Îmi exprim speranța că nu vor exista incidente și că toți alegătorii sau reprezentanții competitorilor electorali vor da dovadă de corectitudine și bună credință. Orice problemă întâmpinată poate fi sesizată la numărul unic de urgență 112, ori direct patrulelor de polițiști sau jandarmi, sesizarea urmând să fie verificată și soluționată în mod operativ dacă obiectul ei se va afla în sfera de competență a structurilor Ministerului Afacerilor Interne”, a declarat Prefectul Județului Arad, doamna Florentina Horgea.
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
INSTITUŢIA PREFECTULUI – JUDEŢUL ARAD
Cancelarie Prefect
Biroul de presă
Pe www.comunicare.mai.gov.ro puteți citi mai multe date oficiale oferite de Ministerul Afacerilor Interne al României raportate la misiunea pentru care forțele de ordine au fost mobilizate în vederea desfășurării unui scrutin fără incidente în ziua de duminică, 26 mai.