Dacă ar exista vreun dispozitiv de măsurare a tupeului, atitudinea celor din Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Arad ar atinge cote istorice și l-ar deregla. Chemați la Prefectură să explice rezultatele controlului efectuat de șeful lor la Arad și posibilele motive pentru care operatorii economici pur și simplu disprețuiesc consumatorii, aceștia s-au simțit ofensați de intervenția prefectului, sugerând printr-un comunicat „să-și vadă de treabă”. Trei replici din comunicat ne-au atras atenția.
„Prefectura Arad, minimizează eforturile constante și complexe depuse de comisarii CJPC Arad pentru protejarea drepturilor consumatorilor din județ.” și „mesajul transmis de Prefectura Arad, care sugerează o ineficiență a activității CJPC, nu doar că ignoră realitatea din teren, dar riscă să submineze încrederea consumatorilor în instituțiile statului.” – se spune în comunicat.
Adică nu invizibilitatea lor în societate, nu lipsa de respect și de teamă față de comisarii lu pește prăjit din partea operatorilor economici, nu maniera în care și criteriile după care se fac angajările în acea instituție, nici atmosfera de circ patentată de președintele ANPC la controale subminează încrederea consumatorilor în instituțiile statului, ci prefectul că și-a permis să-i vadă la față.
Legat de afirmația din același comunicat conform căreia „… comisarii CJPC își desfășoară activitatea sub o presiune constantă și cu resurse insuficiente…” –
poate ne spun și din partea cui vine acea presiune constantă pe umerii lor. De la partid, de la firmele partidului, de la cine și de ce? Cine nu-i lasă să-și facă treaba și de câte ori au reacționat public să-i demaște? În ceea ce privește resursele insuficiente, acceptăm că așa este. Dar câte demersuri au făcut să obțină mai mult?
COMUNICATUL CJPC – INTEGRAL:
„Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Arad își exprimă profunda îngrijorare față de un mesaj recent transmis de Prefectura Arad, care minimizează eforturile constante și complexe depuse de comisarii CJPC Arad pentru protejarea drepturilor consumatorilor din județ. În fața acestei subaprecieri, instituția dorește să aducă în atenția publicului și a autorităților munca dedicată și rezultatele concrete obținute în ultimii ani.
În 2024, CJPC Arad a soluționat 2757 de reclamații, iar în primele luni ale anului 2025, numărul acestora a ajuns deja la 788. Aceste cifre reflectă nu doar amploarea problemelor cu care se confruntă consumatorii, ci și importanța unei supravegheri active și a unor intervenții ferme.
Pe lângă gestionarea reclamațiilor, comisarii CJPC Arad au desfășurat 1759 de controale în 2024 și 506 controale până în prezent în 2025. Aceste verificări au inclus atât acțiuni tematice, menite să asigure conformitatea operatorilor economici cu legislația în vigoare, cât și controale operative, dintre care multe au vizat punctele de frontieră, acolo unde riscurile pentru consumatori sunt ridicate.
Ca urmare a acestor acțiuni, CJPC Arad a aplicat amenzi de 6.353.500 lei în 2024 și de 2.011.500 lei în 2025, toate având ca scop protejarea consumatorilor și descurajarea practicilor comerciale incorecte.
Tot acest efort este depus de doar 7 comisari, un număr insuficient raportat la cei 23.877 de operatori economici activi în județul Arad. În ciuda acestei resurse umane limitate, CJPC Arad și-a făcut datoria cu profesionalism și responsabilitate.
Prin urmare, mesajul transmis de Prefectura Arad, care sugerează o ineficiență a activității CJPC, nu doar că ignoră realitatea din teren, dar riscă să submineze încrederea consumatorilor în instituțiile statului. Este regretabil că, în loc să fie sprijiniți, comisarii CJPC sunt nevoiți să răspundă la astfel de acuzații, în timp ce își desfășoară activitatea sub o presiune constantă și cu resurse insuficiente.
CJPC Arad reafirmă că își va continua misiunea cu aceeași determinare, răspunzând prompt tuturor solicitărilor venite din partea autorităților și consumatorilor. Protejarea drepturilor consumatorilor nu este doar o obligație instituțională, ci o responsabilitate morală, iar orice încercare de minimalizare a acestui efort reprezintă o nedreptate față de toți cei care își dedică timpul și energia acestei cauze.
Într-o societate în care consumatorii trebuie să fie protejați de abuzuri, este esențial ca toate instituțiile statului să colaboreze și să își recunoască reciproc meritele. CJPC Arad își menține deschiderea față de orice inițiativă constructivă și speră ca, pe viitor, munca sa să fie apreciată la justa sa valoare.
Protecția consumatorilor este un drept, nu un privilegiu!”
Citește și:
- Comisarii de la Protecția Consumatorilor Arad au fost la Prefectură și au aflat, cu stupoare, pentru ce au fost plătiți până acum. Au promis că o să-și citească fișa postului și se vor apuca de treabă
- Prefectul Mihai Pașca a reacționat în urma controlului desfășurat de Piedone la Arad
- Rezultatele vizitei lui Piedone la Arad | Pe scurt: dispreț la adresa consumatorului
- Piedone la Arad | Înconjurat de o armată de admiratori, directorul ANPC a închis localuri și unități alimentare „într-o veselie”
7 comentarii. Leave new
praf în ochii proștilor!! la opc sunt numai șpăgari angajați pe pile, așa cum sunt în toate instituțiile statului, inclusiv la prefectură. totul e pierdut în țara asta!
Nesimțirea și frustrarea „ziariștilor de casă” naște multă prostie și frustrare. Susțineți o Ilegalitate a prefectului (omu lu jiță) și murdăriți fițuica cu lături. Beți-vă cafeaua în localuri curate, pe bani, nu la sponsori, în infecții. Încercați să vorbiți și cu doctorii, poate ajută la diminuarea frustrării. Mi-e scârbă de slugi!
adevarat
Bă „Piedone de Arad”, care vrei tu să fii Piedonele nostru… păi așa Piedone ești tu, că te ascunzi după perdele și înjuri ziariști? (plm… din seria „așa oraș, așa Piedone”). Hai, scoate-ți mecla din cur, spală-te și ieși cu noi la o plimbare… dă și tu un telefon undercover și ne vedem, să ne curățăm de gongi reciproc… îți arăt exact unde și cum ne bem cafeaua, nu așa, ca #zdele. (lasă un nr. de telefon la care să te sun, altfel te blochez la comentarii!)
Verificati, va rog stimati ziaristi de la „crtiticarad.ro” daca cifrele prezentate in scuzele OPC Arad se confirma sau nu si abia dupa aceea aveti atat dreptul dar mai ales DATORIA sa scrieti articole de acest fel.
Toate bune, UnBou.
Ciferele alea contează puțin spre deloc. Dacă controalele se făceau pe bune, mizeria aia nu era posibilă, că operatorii economici aveau frică de un posbil control… Se vede cu ochiul liber că au ajuns în faza de „li se rupe dacă vin comisarii” că „se rezolvă”.
Cel mai bun comentariu este cel al doamnei Sasha Ioana. Controlul lui Piedone a scos la iveala coruptia din institutiile aradene, coruptie care se vede cu ochiul liber nu numai in la CJPC Arad, zilele acestea am fost pe Crisul Alb, in amonte de podul darmat la solicitarea Ungariei, cunosc aceasta zona de ani de zile, ce am vazut zilele aceste este un dezastru, o crima, majoritatea arborilor din albia majora al raului au fost taiati. Legea Apelor interzice taierea arborilor din albiile majore ale raurilor si totusi in fata CORUPTIEI nu sta nimic in picioare ! Nimeni nu a auzit, nimeni nu a vazut drujbele care taiau si tractoarele care transportau arborii ! Vrei o autorizatie de construire de la primarie, astepti ani de zile, in timp ce vecinii tai pentru o autorizatie necesara pentru o lucrare asemanatoare au asteptat cateva luni oare cum a reusit. Unii zic ca trebuie sa-ti lasi ADN-ul pe anumite clante si atunci se rezolva si controale si taieri de arbori din albiile majore ale raurilor si obtinerea autorizatiilor de constructie si in general orice inseamna relatie cetatean, autoritati ale statului necesita ADN pe clante !