Avizele și autorizaţiile de funcţionare vor fi emise fără termen de valabilitate pentru activitatea desfășurată în structuri de vânzare cu sediu fix de către firmele din domeniul comerțului public și prestărilor de servicii, inclusiv de alimentație publică, dacă nu apar modificări care să afecteze aceste documente sau actele depuse pentru avize nu au expirat. Astfel, operatorul economic nu va mai fi obligat să reînnoiască anual acordul sau autorizaţia de funcţionare, dar trebuie să depună o declarație prin care-și asumă faptul că nu s-au schimbat condițiile ce au stat la baza acordării acordului/ autorizației. Legea a fost promulgată de președinte și este aplicabilă.
Legea 310/2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000, a fost publicată în Monitorul Oficial. Care sunt modificările
Legea se referă la „modificări în tipul de activitate desfășurată sau a schimbării suprafeței structurii de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcționare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului/autorizației de funcționare, operatorul economic are obligația, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfășurării activității, să obțină un nou acord/o nouă autorizație de funcționare. În lipsa efectuării acestor demersuri, acordul/autorizația de funcționare se suspendă în mod automat, cu aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 73 pct.1”.
„Operatorul economic are obligația de a depune, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, o declarație pe propria răspundere cu privire la menținerea condițiilor inițiale ale acordului/autorizației de funcționare și la valabilitatea documentelor care au constituit dosarul pentru solicitarea acordului/autorizației de funcționare potrivit anexei nr.2 la prezenta ordonanță”, mai prevede legea.
Amendă între 200 și 1.000 de lei pe care operatorii riscă să o plătească dacă nu depun declarațiile la timp.
Practic, fiecare operator economic cu sediu fix de vânzare își va asuma prin semnătură faptul că nu are nevoie de o nouă autorizație sau de un nou acord de funcționare, întrucât condițiile de la momentul solicitării documentului pe care îl deține nu s-au schimbat.