Construcția noii descărcări a Autostrăzii Vestului (A1) spre Timișoara continuă într-un ritm accelerat, cu un progres fizic de 45%, față de 25% înregistrat în octombrie anul trecut. Finalizarea proiectului este prevăzută pentru această toamnă.
Echipele de muncitori sunt concentrate pe realizarea nodurilor rutiere și a sensului giratoriu de pe DN 69 (Timișoara – Arad). Cele mai importante puncte de pe traseu unde se lucrează sunt:
- Nodul rutier de pe DN 69 – unde se amenajează un sens giratoriu;
- Nodul rutier de la km 5+300 – la intersecția cu drumul comunal 58 (DN 69 – Covaci – Cerneteaz – Giarmata);
- Conexiunea cu Autostrada A1 – între nodurile rutiere Giarmata și Orțișoara.
Antreprenorul ARL Cluj (Strabag) derulează lucrările simultan în toate aceste puncte pentru a respecta termenul de finalizare.
Drumul de 10 kilometri va avea două benzi pe sens, va permite o viteză de rulare de 100 km/h și va include două poduri, șase pasaje și trei noduri rutiere. Noua legătură rutieră va reprezenta a treia descărcare a autostrăzii către Timișoara, după Remetea și Giarmata, fiind estimată să fie tranzitată zilnic de 25.000 – 29.000 de vehicule.
Proiectul, inițial atribuit firmei italiene Todini, a fost preluat de ARL Cluj (Strabag) după rezilierea contractului de către Ministerul Transporturilor. Lucrările avansează într-un ritm susținut, iar schimbările din teren sunt vizibile de la o săptămână la alta.
Sursa: Opinia Timișoarei