Primăria Municipiului Arad transmite un comunicat important adresat tuturor persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale și familiale, dar și persoanelor juridice care desfășoară activități de alimentație publică, comerciale sau de prestări servicii în structuri proprii.
Conform Hotărârii Consiliului Local nr. 586/2021, cu modificările ulterioare, termenul de depunere a dosarului de autorizare sau avizare este de 30 de zile de la data înregistrării punctului de lucru la Oficiul Registrului Comerțului, așa cum este dovedit prin documentele legale.
De asemenea, în cazul unor modificări privind tipul de activitate desfășurată, suprafața spațiului comercial sau expirarea documentelor existente, operatorii economici au obligația de a obține o nouă autorizație/aviz în termen de 30 de zile de la data modificării. Aceasta se face cu păstrarea numărului inițial, dar presupune plata unei taxe de modificare.
Nerespectarea acestor obligații atrage automat suspendarea autorizației sau avizului, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 99/2000, iar taxa de reînnoire se va restitui fracționat. Reluarea activității va fi posibilă doar după depunerea unui nou dosar și plata taxei corespunzătoare.
Începând cu anul 2025, autorizațiile nu se vor mai viza, ci se vor reînnoi anual prin plata tarifului de viză (pentru anul 2025) și a taxei de reînnoire (începând cu anul 2026), până la data de 30 iunie a fiecărui an. Nerespectarea acestui termen duce la anularea autorizației din oficiu, iar continuarea activității presupune solicitarea unei noi autorizații.
Primăria Municipiului Arad încurajează operatorii economici să respecte aceste termene pentru a evita sancțiuni și întreruperi în activitate.
Biroul de presă al Primăriei Arad