Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a votat miercuri, în ședință publică, o decizie importantă care interzice apariția vedetelor în reclamele pentru jocuri de noroc difuzate la TV, radio și online.
Noua prevedere este inclusă în forma actualizată a Codului de Reglementare în Audiovizual, parte a legislației secundare a CNA.
Potrivit articolului 110, alineatul 7, „Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau alte persoane cu notorietate în mediul online, care pot încuraja participarea la astfel de jocuri”.
Modificarea va deveni obligatorie la 90 de zile de la intrarea în vigoare a noului cod.
Decizia a stârnit reacții din partea industriei jocurilor de noroc. Printre contestatari s-au numărat companii precum Winbet și organizații ca Federația Română de Fotbal, care au propus păstrarea vedetelor în campanii de responsabilitate socială. De asemenea, Kaizergaming, Federația Organizatorilor Jocurilor de Noroc și Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au cerut eliminarea articolului. Toate amendamentele au fost însă respinse în unanimitate de membrii CNA.
O altă modificare introdusă în Codul Audiovizual vizează protecția minorilor în cadrul serviciilor media la cerere. Astfel, conținutul audiovizual care promovează jocuri de noroc, inclusiv reclamele, va trebui să respecte regulile privind protejarea minorilor, indiferent de platforma prin care este distribuit.
Sursa: Pagina de Media