Condé Nast semnează un contract cu OpenAI

images 31
Distribuie:
Compania media se alătură The Atlantic, Axel Springer, Vox Media și unei serii de alți editori care au încheiat parteneriate cu OpenAI.

Condé Nast și OpenAI au încheiat un acord multianual care va permite gigantului AI să utilizeze conținut din lista de proprietăți a gigantului media – care include New Yorker, Vogue, Vanity Fair, Bon Appetit și WIRED. Acordul va permite OpenAI să scoată la suprafață povești de la aceste instituții atât în ChatGPT, cât și în noul prototip SearchGPT.

Este esențial să venim în întâmpinarea publicului acolo unde se află și să adoptăm noile tehnologii, asigurând în același timp atribuirea și compensarea corespunzătoare pentru utilizarea proprietății noastre intelectuale”, a scris Roger Lynch, CEO Condé Nast, într-un e-mail adresat întregii companii. Lynch a subliniat turbulențele continue din industria editorială în timp ce discuta despre acord, menționând că companiile de tehnologie au făcut mai greu pentru editori să facă bani, cel mai recent cu schimbări în căutarea tradițională.

Parteneriatul nostru cu OpenAI începe să compenseze o parte din aceste venituri, permițându-ne să continuăm să ne protejăm și să investim în jurnalism și în eforturile noastre creative”, a scris el.

Lynch a depus mărturie în fața Congresului la începutul acestui an cu privire la modul în care companiile de inteligență artificială precum OpenAI își antrenează modelele, vorbind în favoarea acordării de licențe. Anterior, acesta s-a opus cu vehemență utilizării de către companiile de inteligență artificială a conținutului fără a solicita în prealabil permisiunea, descriind datele respective drept „bunuri furate”. După ce WIRED a relatat la începutul acestui an despre practicile de web-scraping ale start-up-ului Perplexity, un motor de căutare AI, Condé Nast a trimis o scrisoare de încetare și refuz prin care cerea companiei să înceteze utilizarea conținutului său.

Termenii specifici ai parteneriatului nu au fost dezvăluiți. OpenAI a refuzat să comenteze termenii acordului.

Invadarea crescândă a AI-ului în jurnalism este o preocupare semnificativă pentru membrii noștri din NewsGuild of New York. Ne așteptăm ca conducerea Condé să fie transparentă cu noi în ceea ce privește modul în care va fi utilizată această tehnologie și impactul pe care îl poate avea asupra activității noastre”, a declarat Susan DeCarava, președintele NewsGuild of New York, care reprezintă angajații sindicalizați din redacția Condé Nast. „Căutăm detalii suplimentare cu privire la acordul OpenAI al Condé pentru a ne asigura că drepturile membrilor noștri sunt protejate.

După cum a menționat OpenAI într-o postare pe blog în care a anunțat acordul, aceasta nu este prima companie media care face echipă cu o companie de inteligență artificială generativă. Edituri precum The Atlantic, Axel Springer și TIME au încheiat deja acorduri, la fel și platforme precum Reddit și Automattic, proprietarul WordPress.com și Tumblr. În mod tradițional, majoritatea marilor companii de inteligență artificială au colectat date de formare prin intermediul internetului, fără a acorda mai întâi licențe pentru materialele protejate prin drepturi de autor. Acest lucru a dus la un val de procese împotriva companiilor, inclusiv din partea altor publicații de știri precum The New York Times, argumentând că această practică este neloială – și acum, un val în continuă creștere de editori care aleg să coopereze cu cei mai mari jucători din domeniul AI.

Editorii digitali se bazează pe motoarele de căutare și pe alte platforme pentru a atrage cititorii către articolele lor. Modificările algoritmilor care alimentează motorul de căutare Google sau Feed-ul Facebook pot face sau desface companiile media.

Pe măsură ce Google și alte motoare de căutare trec dincolo de căutarea tradițională și încorporează în ofertele lor rezumate de știri cu inteligență artificială generativă și alte produse de inteligență artificială, iar companiile de inteligență artificială generativă precum OpenAI își introduc propriile produse de căutare, publicațiile de știri se confruntă cu o alegere dură: dacă nu permit acestor companii să prelucreze datele, riscă să facă munca lor mai greu de găsit pe internet.

Pe măsură ce tot mai mulți editori semnează acorduri, mulți alți actori din cadrul industriei continuă să pună la îndoială strategia. Într-un eseu publicat în The Atlantic, de exemplu, Jessica Lessin, directorul general al The Information, a comparat acordurile cu „o înțelegere fără litigiu” și a susținut că editorii „își vând credibilitatea câștigată cu greu pentru niște bani de la companiile care, în același timp, îi subevaluează și construiesc produse menite în mod clar să îi înlocuiască”.

Angajații Condé Nast își exprimă îngrijorarea cu privire la această afacere. „Nimeni nu vrea să ajute la formarea instrumentelor care răspândesc dezinformări și care degradează abilitățile pe care mulți dintre noi le-am perfecționat timp de decenii”, a declarat pentru WIRED un redactor de la o unitate Condé, care a solicitat anonimatul din cauza temerilor de represalii profesionale.


Sursa: WIRED

 

 

Categorie: Externe
Etichete: Artificiala, Conde Nast, Inteligenta, OpenAI
Distribuie:
Articolul anterior
Muma Pădurii, filmată în Lunca Mureșului: „Is somebody else here?/Mai este cineva aici?” de Ana Farîma – un manifest artistic împotriva poluării naturii
Articolul următor
Percheziții la frații Tate, vizați într-un nou dosar penal: acuzații grave de trafic de minori și spălare de bani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie