Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad face un apel către toți cetățenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate

djep arad
Distribuie:

În vederea eficientizării activităților pentru punerea în legalitate a cetățenilor cu acte de identitate, Directia Județeană de Evidență a Persoanelor Arad face un apel către toți cetățenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situațiilor neplăcute în care pot deveni contravenienți la prevederile legii.

Ținänd seama de faptul cä în aceastä situație se regăsesc mulți dintre cetățenii români care din diferite motive sunt plecați în străinătate, având în vedere cä în aceastä perioadä o parte dintre aceștia se întorc în țară, facem un apel și către aceste persoane pentru a-și clarifica statutul juridic față de statul român, implicit valabilitatea actelor de identitate.

Actul de identitate se elibereazä exclusiv la solicitarea titularului sau, dupä caz, a reprezentantului legal/împuternicit pe bazä de procurä specialä și, în niciun caz din oficiu, de către autoritäțile române abilitate.

Astfel:

  • în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, minorul însoțit de unul dintre pärinți sau de reprezentantul său legal, va solicita Serviciului de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu eliberarea unui act de identitate;
  • cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile, titularul, va solicita Serviciului de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu eliberarea unui nou document;
  • cererea pentru eliberarea actului de identitate/ înscrierea mențiunii de stabilire a reședinței însoțită de documentele justificative se depune la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau reședința. Cererea este pusä la dispoziția cetățenilor în mod gratuit,  se completeazä și se semneazä olograf.
Conform art. 57 din H.G. nr. 295/2021, titularul sau reprezentantul legal solicită S.P.C.E.P.pe raza căruia are domiciliul sau reședința eliberarea unei cărți de identitate, pe baza următoarelor documente:

a) actul de identitate ce urmează a fi preschimbat;
b) certificatul de naștere, original și copie;
c) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie;

d) certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original și copie; dacă cetățeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil dupä caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care să dovedească statutul civil / numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
e) certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care-și schimbä domiciliul impreunä cu solicitantul actului de identitate;
f) extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum dupä caz, cel cu care se face dovada adresei de reședințä, original copie; extrasul de carte funciarä trebuie sä fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii ii poate fi prezentat în format electronic;
g) documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Contravaloarea cărții de identitate este de 7 lei/persoană iar contravaloarea cärții de identitate provizorii este de 1 leu/persoană.

Eliberarea actului de identitate pentru minorul care a împlinit vârsta de 14 ani, se realizează pe baza următoarelor documente:
  • certificatul de naștere, cu care se face dovada identității a cetățeniei române, original și copie;
  • actul de identitate al unuia dintre părinți sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizează dovada adresei de domiciliu; in cazul în care părintele este cetățean străin, dovada adresei de domiciliu se face cu permisul de ședere permanentă;
  • certificatul de căsătorie al părinților ori certificatul de divorț însoțit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, în situația în care părinții sunt divorțați, original și copie;
  • documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
Cu luarea în considerare a prevederilor Legii nr. 267/2021, copiile documentelor solicitate în vederea punerii în legalitate cu documente de identitate, se realizează la ghișeul Serviciilor de evidență a persoanelor în mod gratuit.

 

(Comunicat de presă – Direcția Județeană de Evidența Persoanelor Arad)

 

 

Categorie: Comunicate de presă
Etichete: buletine, carte de identitate, Direcția Județeană pentru Evidența Persoanelor Arad, eliberare acte de identitate
Distribuie:
Articolul anterior
Leroy Merlin deschide primul magazin din Arad
Articolul următor
Lia Ardelean: „Iertați-mă că sunt neascultatoare, dar cât timp îi dă Dumnezeu sănătate Președintelui Fondator al Partidului Umanist, dl. Dan Voiculescu, știu că pot face politică”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

diesel

[ACTUALIZARE 3] Tragica viață a lui DIESEL poartă stigmatul aceluiași blestem numit Filon Crețiu, iar linșajul, nu doar mediatic, se manifestă disproporționat. Singurul fapt pozitiv din oribila poveste: toată lumea regretă că s-a întâmplat

Petiția online „Dreptate pentru Diesel” creată sâmbătă, 2 septembrie, de activistul arădean Arpi Nistor, a adunat pe la 4.500 de semnături până la data publicării acestui articol (actualizare – marți,…
ipj arad large

Analiza activității I.P.J. Arad în primele 3 luni din 2024: Infracționalitatea stradală, violența domestică, infracțiunile rutiere și furturile din societățile comerciale (produse de pe rafturi) au înregistrat o creștere. Se schimbă abordarea campaniilor preventive în școli

În cadrul unei conferințe de presă organizate luni, 29 aprilie, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Arad a prezentat pe larg analiza activității în primul trimestru al anului. Infracționalitatea stradală, violența…