Marcello Gandini, designerul Lamborghini, Lancia și Alfa Romeo, a murit la vârsta de 85 de ani

marcello gandini
Distribuie:

Designerul italian a fost responsabil pentru mașini sport clasice de lux, cum ar fi Lamborghini Countach, Alfa Romeo Carabo și Lancia Stratos. Marcello Gandini a fost pionier în utilizarea „ușilor foarfece” în mașinile sport de lux și a desenat contururile elegante ale mai multor modele atrăgătoare pentru producători.


Gandini, ale cărui design-uri pentru mașini rapide și furioase precum Alfa Romeo Carabo, Lancia Stratos sau Lamborghini Countach și Miura au împodobit milioane de pereți de dormitoare pentru adolescenți, a murit pe neașteptate luni în municipiul Rivoli din Torino, a anunțat postul de stat italian Rai.

Născut dintr-un tată dirijor de orchestră la Torino în 1938, Gandini și-a arătat pasiunea pentru inginerie și design de timpuriu, creând primul său concept car la doar 20 de ani și alăturându-se companiei italiene de design industrial Gruppo Bertone la 27 de ani.

În cei 14 ani petrecuți la Bertone, a devenit directorul de stil al companiei și a semnat peste 100 de proiecte, dintre care multe sunt acum considerate clasice ale designului auto.

Contururile în formă de pană au devenit o marcă comercială a stilului său, la fel ca și utilizarea experimentală a ușilor foarfece, care se deschid în sus, mai degrabă decât spre exterior, și pe care a fost primul care le-a introdus odată cu conceptul Alfa Romeo 33 Carabo, care a avut premiera la Salonul Auto de la Paris în 1968.

Lamborghini Miura din 1966 a fost prima supermașină cu motorul mutat în spatele scaunului șoferului, stabilind un standard pe care alți producători de mașini de curse l-au urmat ulterior. Alți producători precum BMW, Ferrari și Lancia l-au căutat pe Bertone special pentru a se inspira din mintea sa creativă.



Forma și funcția nu ar putea fi niciodată separate, a spus el într-un interviu.

„Este poate unul dintre cele mai importante aspecte ale designului, iar cele mai interesante forme urmează întotdeauna funcției”, a spus el.

În 1979, Gandini a renunțat la Bertone pentru a-și înființa propria companie împreună cu soția sa, Claudia, numele acesteia Clama Srl format din primele litere ale ambelor nume. Inițial lucrând exclusiv cu Renault, Clama a lucrat ulterior și cu producători de automobile precum Maserati, Nissan, Toyota și Subaru.



În calitate de liber profesionist, Gandini a fost angajat și pentru a proiecta mașini mai practice și mai compacte pentru producția de masă, cum ar fi Volkswagen Polo de prima generație, BMW Seria 5, Citroën BX și a doua generație Renault 5.

A colaborat cu producătorul indian de automobile Tata pentru a crea mașina sport TaMo Racemo, care a fost prezentată la Salonul Auto de la Geneva în 2017.

În ianuarie 2024, Institutul Politehnic din Torino i-a acordat lui Gandini o diplomă onorifică în inginerie mecanică.


Categorie: Externe
Etichete: a murit, designer auto, Marcello Gandini
Distribuie:
Articolul anterior
[ACTUALIZARE 2] Bărbatul care a tăiat anvelopele a zeci de autoturisme parcate pe strada Miron Costin a fost lăsat în libertate
Articolul următor
Unitatea Militară 01249 Arad organizează concurs pentru ocuparea unor posturi vacante de execuție, personal civil contractual

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie