Cum să te înscrii la Universitatea de Vest din Timișoara, simplu și eficient |  Ghid de utilizare a platformei de admitere online și centrele de admitere din mai multe județe

uvt
Distribuie:

Evoluția constantă și firească a tinerilor, precum și asigurarea tuturor condițiilor necesare pentru ca aceasta să aibă loc în mod natural și fără obstacole, este o preocupare constantă a comunității Universității de Vest din Timișoara. Astfel, UVT a elaborat un Ghid de utilizare a platformei de admitere online. Pentru a veni în sprijinul candidaților, Universitatea de Vest din Timișoara va organiza și în anul 2025 mai multe centre de admitere, atât la sediile UVT din municipiul Timișoara, cât și în mai multe județe din bazinul principal de selecție a studenților UVT: Arad, Alba, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinți, Satu Mare și Vâlcea.


În anul 2025, la UVT, procesul de admitere pentru studiile universitare de licență se desfășoară în două sesiuni distincte, în perioadele mai-iulie, respectiv august-septembrie. Fiecare facultate a UVT își stabilește propriul calendar cu toate etapele procesului de admitere, astfel că e important să consulți pagina facultății sau a programului de studii care te interesează.

Alegerea programului de studii universitare potrivit poate fi un proces îndelungat și uneori anevoios, iar procedura de înscriere la admitere poate crea îngrijorare și diverse întrebări.

Pentru ca tu să poți începe călătoria spre cea mai bună versiune a ta cât mai confortabil și fără griji, ți-am pregătit un mic ghid de utilizare a platformei de admitere online (www.admitere.uvt.ro), unde te poți înscrie la UVT simplu și eficient.


Iată primii pași care te vor aduce mai aproape de noi:
  1. Accesează site-ul www.admitere.uvt.ro și dă click pe Înscrie-te online pentru a deschide platforma de înscriere.
  2. Nu te-ai înregistrat în prealabil pe platformă? Apasă butonul Creează cont din partea de jos a paginii, completează câmpurile cu datele tale personale, setează-ți o parolă și încarcă un fișier cu actul tău de identitate (este foarte important ca adresa de e-mail pe care o folosești la crearea contului pe platforma de admitere să fie una pe care o verifici constant).
  3. Accesând contul tău din platforma de admitere, în partea din dreapta, sus, găsești două butoane:
  •  Dosar nou – pe care îl vei utiliza pentru crearea unui dosar nou de înscriere;
  •  Dosarele mele – pentru vizualizarea dosarelor pe care ai început deja să le creezi/pe care le-ai creat sau depus deja.

După ce apeși pe butonul Dosar nou, alege tipul de candidat în care te încadrezi – Cetățeni români și din state ale Uniunii Europene sau Cetățeni români de pretutindeni.

  1. Odată ce ai ales categoria de candidați în care te încadrezi:
  • Alege ciclul de studii universitare pentru care vrei să aplici – licență sau masterat (pentru candidații români de pretutindeni, la acest pas vei putea găsi și sesiunea de admitere pentru Programul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini);
  • Alege facultatea în cadrul căreia este organizat programul de studii universitare pentru care vrei să aplici;
  • Alege sesiunea de admitere aferentă programului de studii universitare pentru care vrei să aplici.
  1. Secțiunea „Date personale”

Completează datele tale personale și câteva informații generale, în acord cu câmpurile definite. Pentru unele câmpuri ai posibilitatea de a selecta „ALTĂ OPȚIUNE” (spre exemplu, dacă selectezi o altă țară natală în afară de România). După selectarea „ALTĂ OPȚIUNE”, sub acest câmp se va deschide altul, necompletat, unde te rugăm să introduci manual propria opțiune, dacă aceasta nu se află în listele de opțiuni prestabilite din platformă.

Dacă răspunsul tău este „Da” la unele dintre întrebările din categoria „Informații generale”, un nou câmp necompletat se va deschide automat, pentru ca tu să oferi informații detaliate despre contextul respectiv. De asemenea, va trebui să încarci documentele justificative pentru întrebarea la care ai răspuns afirmativ, în secțiunea „Documente necesare”.

Dacă dorești să candidezi pentru unul dintre locurile alocate categoriilor specifice de candidați, ai opțiunea de a alege între:

  • candidați de etnie romă (în cazul în care, în secțiunea Date personale, ai selectat „rom” în câmpul dedicat etniei);
  • candidați proveniți din centre de plasament (în cazul în care ai selectat la câmpul Situație socială distinctă faptul că provii dintr-un centru de plasament sau din sistemul de protecție socială);
  • candidați cu dizabilități / cerințe educaționale speciale (în cazul în care ai selectat, în câmpurile aferente, că suferi de o dizabilitate sau ai cerințe educaționale speciale și ai detaliat situația).

Pentru a aplica pe locurile menționate anterior, este nevoie ca, în secțiunea Documente necesare, să încarci și documentele justificative pentru situația în care te încadrezi.

  1. Secțiunea „Date părinți” se generează automat, după completarea și salvarea secțiunii de date personale, dar numai pentru candidații care au cel mult 26 de ani.

După ce salvezi și datele din această secțiune, poți trece mai departe!

  1. Secțiunea „Liceul absolvit” (pentru ciclul de studii universitare de licență) (sau, dacă aplici pentru un program de studii universitare de masterat – Studii universitare de licență absolvite)conține câmpuri unde trebuie să ne informezi despre ultimele studii absolvite și eventuale studii universitare nefinalizate, în derulare sau întrerupte.

Pentru ciclul de studii universitare de licență, în această secțiune vei avea posibilitatea să alegi dacă dorești să candidezi pentru unul dintre locurile special alocate pentru ciclul de studii universitare de licență pentru absolvenții de licee din mediul rural.

În cazul în care ai promovat examenul de bacalaureat înainte de anul în curs, selectează dacă ai mai parcurs alte programe de studii universitare de licență, dacă sunt în curs de derulare sau întrerupte.

Dacă ai bifat „Da” la întrebarea de mai sus, urmează ca în lista de secțiuni de la începutul paginii să se adauge una nouă, Studii universitare întrerupte/ în curs de derulare. Regulile de completare a câmpurilor rămân aceleași, dar la această secțiune cea mai importantă întrebare este despre forma de finanțare a studiilor pe care le-ai urmat deja.

Atenție! Dacă deja ai urmat anul I pe loc finanțat de la bugetul de stat la alt program de studii universitare din cadrul aceluiași ciclu de studii universitare (licență/masterat), indiferent dacă ai absolvit sau nu respectivul program de studii și indiferent de universitate (din România), vei putea candida doar pe locuri cu taxă.

Tot în secțiunea Liceul absolvit (sau la secțiunea Studii universitare de licență absolvite,dacă aplici pentru un program de studii universitare de masterat), în cazul în care diploma obținută de tine este emisă în altă țară decât România și nu deții încă documentul de echivalare, poți opta pentru depunerea dosarului de echivalare la CNRED (Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor) prin intermediul Direcției de Relații Internaționale (DRI) al UVT. Dacă optezi pentru acest lucru, documentele necesare se vor depune la DRI-UVT, iar înainte de depunerea prezentului dosar de înscriere, va fi necesar să achiți, în secțiunea de taxe, și taxa de procesare a dosarului, în cuantum de 300 de lei.

Dacă diploma ta este emisă în altă țară decât România, dar deții deja documentul de echivalare, va trebui să completezi suplimentar și numărul și seria acestuia.

Salvează totul și continuă procesul prin alegerea opțiunilor!

  1. Secțiunea „Opțiunile mele” conține o coloană cu programele de studii universitare disponibile la sesiunea la care ai aplicat și una cu opțiunile pe care le selectezi.

Atenție! Alegerea opțiunilor este poate cea mai importantă activitate din cadrul procesului de înscriere pentru admiterea la studii universitare.

Printr-o opțiune înțelegem alegerea unui program de studii universitare împreună cu un tip de loc. Locurile pot fi finanțate de la bugetul de stat sau pot fi cu taxă.

Îți recomandăm să alegi și opțiunile de loc cu taxă, pe lângă cele finanțate de la bugetul de stat, pentru a te asigura că vei fi repartizat pe unul dintre locuri.

Crearea clasamentelor se va face în funcție de ordinea opțiunilor tale pe programe de studii și tipuri de locuri. Dacă nu vei selecta și opțiuni pe locuri cu taxă, nu vei fi distribuit pe aceste locuri în cazul în care nu vei fi eligibil pentru un loc finanțat de la bugetul de stat, chiar dacă media de admitere ți-ar permite să ocupi un astfel de loc.

  1. Secțiunea „Documente necesare” conține câmpuri în care trebuie să încarci fișierele solicitate în cadrul fiecărei sesiuni de admitere.

În cazul în care aplici pentru un program de studii universitare de masterat sau dacă te încadrezi în categoria românilor de pretutindeni, lista de documente necesare va fi puțin diferită.

Este important să încarci în această secțiune toate documentele obligatorii (cele marcate cu asterisc roșu), dar și alte documente justificative sau specifice fiecărui program de studii, după caz (care atestă parcurgerea unui alt program de studii, diplome obținute, documentul de eechivalare/recunoaștere a studiilor, documente care atestă că suferi de o dizabilitate, eseu, proiect de cercetare șamd.).

  1. Secțiunea „Rezultate obținute” nu se completează de candidat. În această secțiune îți vei putea vizualiza rezultatele numai după susținerea probei de admitere și introducerea notelor de către membrii comisiei de admitere.
  2. Secțiunea „Verificare date introduse” îți permite vizualizarea informațiilor introduse în secțiunile din formularul de înscriere și a documentelor încărcate în fiecare câmp în parte. Dacă observi greșeli în această secțiune, mai ai posibilitatea să revii asupra datelor tale.
După completarea integrală a informațiilor din formularul de înscriere și după încărcarea documentelor solicitate, urmează:
  1. Efectuarea plății taxei de înscriere.

Achitarea taxei de înscriere (200 de lei) sau încărcarea documentelor justificative pentru scutirea de taxă este ultimul pas din înscrierea la procesul de admitere, având ulterior posibilitatea de a depune dosarul.

Atenție! Dacă depui mai multe dosare de înscriere în cadrul aceleiași facultăți, taxa de înscriere se plătește o singură dată, pentru celelalte dosare taxa fiind preluată automat și fiind considerată achitată.

Pentru a începe efectuarea plății, selectează butonul Plătește.

În mesajul care apare, selectează una dintre variante și dă click din nou pe „Plătește”. Taxele aferente procesului de admitere se plătesc exclusiv prin plată online cu cardul. În cazul în care deții un document care să te scutească de achitarea taxei de înscriere, alege opțiunea „Scutire taxă” și încarcă documentele justificative în câmpul corespunzător.

  1. Tot ce trebuie să mai faci este să mergi la secțiunea Depunere dosar, să bifezi căsuțele de aici, prin care confirmi că toate datele introduse în platforma de admitere online a UVT sunt reale, să alegi răspunsul la eventualele întrebări suplimentare (de exemplu, legate de proba de admitere) și să dai click pe butonul Finalizează și depune.

În acest moment statusul dosarului tău ar trebui să se modifice din „Neînregistrat” în „Înregistrat”.

Îți recomandăm să-ți verifici constant e-mailul în această perioadă, pentru a putea să-ți remediezi în timp util eventualele aspecte neconforme pe care comisia de admitere a facultății în cadrul căreia ai aplicat ți le va notifica.

Dacă totul este în regulă cu dosarul tău, comisia va valida dosarul, statusul acestuia schimbându-se în Validat ne-certificat sau Validat. Statusul Validat va apărea doar dacă între timp ai și certificat conform cu originalul toate documentele încărcate în dosarul tău, solicitate de regulamentul privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere al facultății pentru care ai aplicat.

Prin excepție, pentru candidații români de pretutindeni, statusul dosarului va fi schimbat în Validat, cât timp dosarul este complet și corect completat, urmând ca certificarea conform cu originalul a documentelor să se realizeze până cel târziu în prima zi a anului universitar.

Înscrie-te online și vino în cel mai dinamic pol academic din vestul țării!

Fii pe fază și nu rata cele mai proaspete vești de la UVT! Abonează-te la newsletter-ul nostru pe admitere.uvt.ro pentru a avea acces la informații exclusive și esențiale!


Pentru a veni în sprijinul candidaților, Universitatea de Vest din Timișoara va organiza și în anul 2025 mai multe centre de admitere, atât la sediile UVT din municipiul Timișoara, cât și în mai multe județe din bazinul principal de selecție a studenților UVT: Arad, Alba, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinți, Satu Mare și Vâlcea. Acestea vor fi:

Centrele județene de admitere vor fi deschise în următoarele perioade:
  • 2-5 iulie 2025;
  • 11-12 și 14 iulie 2025;
  • 17-19 iulie 2025.

Prin excepție, centrul de admitere din județul Vâlcea va fi deschis  în următoarele perioade:

  • 2-4 iulie 2025;
  • 10-11  iulie 2025;
  • 17-18 iulie 2025.

Intervalul orar în care candidații se pot prezenta la centrele județene de admitere este 9:00-16:00, de luni până vineri, respectiv 9:00-14:00 în zilele de sâmbătă.

În perioadele, respectiv intervalele orare anterior menționate, candidații pot efectua, la centrele județene de admitere, atât înscrierea la studii universitare (depunerea dosarului pe platforma online), cât și certificarea documentelor conform cu originalul (scanarea acestora de către reprezentanții UVT) sau predarea documentelor în original, în funcție de calendarul de admitere al programului de studii pentru care optează.

Este necesar să fie scanate de către reprezentanții UVT toate documentele care au fost încărcate pe platforma de admitere, și anume:
  • cartea de identitate (sau pașaport sau alt act de identitate, pentru candidații care nu au cetățenia română);
  • certificatul de naștere – pentru absolvenții UVT ai studiilor universitare de licență care au fost admiși la studiile universitare de licență începând cu anul 2020 nu este obligatoriu, putând fi preluat din dosarul existent la ciclul de studii universitare de licență, cu excepția situației în care candidatului i-a fost emis un alt certificat de naștere de la momentul respectiv;
  • certificat de căsătorie  dacă este cazul;
  • diploma de bacalaureat sau diploma de finalizare a studiilor universitare de licență, respectiv diplomă echivalentă cu acestea / adeverință echivalentă a diplomei, pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat sau de finalizare a studiilor universitare de licență în sesiunile corespunzătoare anului 2024-2025;
  • adeverință medicală eliberată de medicul de familie, nu mai veche de 90 de zile de la data încărcării acesteia pe platforma de admitere, care să ateste dacă respectivul candidat este apt pentru a se înscrie să parcurgă studii universitare și, dacă este cazul, afecțiunile cronice de care suferă candidatul (neuropsihiatrice, de natură psiho-patologică, pulmonare, dermato-venerice, handicap (tipul, gradul) etc.). Tulburările specifice de învățare (dislexie, disgrafie, discalculie etc.) sau eventuale cerințe educaționale speciale vor fi atestate printr-un certificat de diagnostic;
  • adeverință care atestă parcurgerea unui alt program de studii universitare de licență (finalizat sau nu la momentul depunerii dosarului), în care să fie menționat regimul de finanțare în care a fost parcurs fiecare an de studii (cu finanțare de la bugetul de stat/cu taxă, dacă acesta este/a fost desfășurat la o instituție de învățământ superior de stat din România) și, dacă este cazul, anii și semestrele de studii în care studenta/studentul a beneficiat de bursă, respectiv tipul acesteia – dacă este cazul;
  • alte documente încărcate pe platforma de admitere (documente justificative pentru rezultatele la concursuri și olimpiade naționale și internaționale, documente justificative privind starea de sănătate, documente justificative necesare aplicării pentru locuri special alocate unor anumite categorii de candidați etc.);
  • documentele justificative pentru scutirea taxei de înscriere – dacă este cazul.

La sediul Universității de Vest din Timișoara (bd. Vasile Pârvan nr. 4, Timișoara, cod poștal 300223, jud. Timiș, România) și la sediile facultăților UVT vor fi deschise puncte de înscriere și de predare a documentelor în perioada 25 iunie – 23 iulie 2025, respectiv 1-17 septembrie 2025, conform orarului disponibil AICI.


Sursa: UVT


 

Categorie: Educație, Regional, Știri, Timiș
Etichete: Colegiul National Vasile Goldis Arad, înscrieri, stiri arad, studenţi, Universitatea de Vest din Timişoara
Distribuie:
Articolul anterior
ARAD | Șofer prins în flagrant în timp ce oferea 600 de euro mită unui polițist rutier din cadrul Poliției orașului Lipova
Articolul următor
ARAD | Soții Horga din Sântana au fost audiați de DGA ca urmare a unui flagrant privind fraudarea examenului de Bacalaureat | Vezi ingenioasa metodă de fraudare și suma pretinsă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Din aceeași categorie

teo jusca si primarul abrudan

Un ADIO întârziat…

Așa s-a făcut, că la plecarea dintre noi a lui nea Teo Jușcă, am fost prins cu lucrul și cu multe probleme, chiar casnice. Și n-am apucat decât să-i scriu…
romania cipru

„Tricolorii” au ieșit cu bine la Mall

În preliminarii Cupa Mondială 2026, grupa H, etapa 4-a ROMÂNIA – CIPRU 2-0 (2-0) 10.06.2025, ora: 21,45, stadion: „Național Arena”, temperatura: 22°C, spectatori: 45.324. Au marcat: Tănase 43, Man 45+2.…