Nutriționistul-dietetician Alina Ciceu: Cum evitați luarea în greutate?

eat right1
Distribuie:

 

Reduceţi aportul total de calorii

Ca să fie eficientă pentru pierderea în greutate, alimentaţia trebuie să furnizeze mai puţine calorii decât cele pe care le arde organismul.

Alegeţi alimentele săţioase

De regulă, alimentele săţioase sunt cele bogate în fibre. Pe măsură ce absorb apa, fibrele îşi măresc volumul în stomac şi ne dau senzaţia de saţietate. Alimentele care dau această senzaţie sunt legumele, cerealele integrale, nucile, semințele și fructele.

Alegeţi alimente care produc puţină energie

Creşteţi consumul de alimente care furnizează puţine calorii în raport cu greutatea lor, cum ar fi legumele şi fructele.

Stabiliți un program cu 3 mese principale consumate în linişte

O masă unică, abundentă, consumată seara nu face decât să mărească volumul stomacului şi să ducă la îngrăşare.

Nu mâncați între mese

Masa de dimineaţă şi masa de prânz să devină mesele principale ale zilei, eliminând cina sau reducând-o la servirea unei salate.

Formaţi-vă obiceiuri alimentare sănătoase

Mâncaţi încet, mestecând toate alimentele cu grijă. Este un fapt dovedit că în felul acesta se reduce cantitatea de alimente consumate şi, totodată, scade aportul de calorii.

Eliminați stresul

Evitaţi starea de nelinişte şi îngrijorare la masă, întrucât acestea ne conduc în mod inconştient la un consum mai mare de alimente. Nu numai că stresul îngraşă, dar favorizează depunerea preferenţială a grăsimii pe abdomen şi în interiorul acestuia, printre organe: faceţi ordine în activitatea profesională şi familială şi nu mâncaţi din motive de stres (foame nervoasă, emoţională).

Evitați prăjelile, sosurile, tocăturile

Gătiţi cât mai simplu (la grătar sau la cuptor), cu cât mai puţină grăsime; renunţaţi la sosurile cu maioneză și la mâncărurile copioase.

Evitați deserturile și băuturile răcoritoare

Conţinutul crescut de zahăr din aceste produse alimentare determină o secreţie mare de insulină, hormon responsabil de transformarea excesului de calorii în grăsime de depozit.


Alina Ciceu

Calificarea: Nutriționist

Domeniile de competență: Nutriție și dietetică

Serviciile oferite: Evaluarea compoziției corporale. Monitorizarea pe termen lung a statusului nutrițional. Managementul greutăţii. Consiliere nutriţională personalizată atât pentru persoanele sănătoase, cât și pentru cele cu diverse patologii: obezitate, diabet zaharat, boli cardiovasculare, afecțiuni hepatice, renale, intestinale etc.


 

Categorie: Sănătate
Etichete: alimentație, greutate corporală, nutriție, sănătate
Distribuie:
Articolul anterior
Mircea Mihăieș vine astăzi la Librăria „Corina” pentru lansarea la Arad a cărții anului 2016: „Ulysses, 732. Romanul romanului”
Articolul următor
[ACTUALIZARE] Aniversări în Arhiepiscopia Aradului [FOTO]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

jackie ionescu large

Adio, dom’ profesor JACKIE!

De profesorul Ion V. Ionescu am auzit prima dată în vara anului 1980, când Poli Timișoara a luat Cupa României cu el antrenor. Cam de atunci am început să fiu…