La Bazinul de înot și polo din Subcetate nu se dă rest în urma plății biletelor. În incinta bazinului sunt amplasate automate de SelfPay care aparțin de Primărie. Automatele nu emit rest în bani, ci doar o chitanță cu credit. Deși automatele SelfPay sunt destinate clienților, RECONS plătește un angajat care manevrează aceste aparate.
Un cititor ne-a semnalat următoarea situație
Când băiatul sursei noastre a mers la înot, a fost întâmpinat de o doamnă care depunea banii în aparat. Aflat pentru prima dată acolo, băiatul a plătit un bilet de acces în valoare de 15 lei, folosind o bancnotă de 50 de lei.
Angajata bazinului nu l-a informat că automatul nu dă rest, dându-i în schimb o chitanță cu un credit de 35 de lei. Așadar, băiatul a rămas cu bonul de la bazin, dar fără banii pe care urma să-i folosească pentru mâncare.
Ce pot face clienții banizului de polo dacă doresc banii înapoi?
Ca să beneficieze de restul de bani rămași pe chitanță, clienții trebuie să revină ulterior la înot. Există și cazul în care ei nu doresc să folosească din nou serviciile bazinului.
Pentru a primi restul de pe chitanță înapoi, ei trebuie să meargă la Primărie, să depună o cerere, iar banii îi vor primi în maximum 30 de zile lucrătoare prin Direcția Fiscală.
Cititorul nostru a fost nevoit să meargă la Primărie și să scrie (de mână) o cerere.
Automatele SelfPay sunt o practică des întâlnită, tocmai pentru că nu este necesar ca angajații să se ocupe cu încasarea plăților. Totuși, la Bazinul de înot și polo din Subcetate era prezentă o angajată care introducea banii în aparatul SelfPay și le înmâna clienților chitanța.
Care este rostul unui automat Self Pay dacă firma plătește un funcționar să îl folosească?
În mod normal, fiecare client ar trebui folosească automatul pe cont propriu. Dacă totuși firma hotărăște că este nevoie de un angajat pentru a manevra aparatul, atunci acesta ar trebui să notifice clientul înainte de a introduce banii în automat. Există și soluția de a reveni la casa de marcat clasică sau există posibilitatea modernă.
Totuși, RECONS plătește un funcționar să manevreze un aparat pe care clienții îl pot folosi de unii singuri. De asemnea, Primăria nu are o soluție convenabilă pentru persoanele care nu doresc să beneficieze ulterior de serviciile bazinului.
Băiatul este doar unul dintre clienții bazinului. Și alte persoane au întâmpinat aceeași problemă, având chitanțe care conțineau sume și mai mici.
Conform Regulamentului de Organizare și Funcționare a bazinului de înot, banii încasați din tarife se înregistrează ca venit al firmei RECONS.
Epilog… șmecher
După tot „tămbălăul” pe care l-a făcut cetățeanul nostru, ieri (vineri, după ce toată lumea plecase acasă și nu mai era nimeni curios de scandal), a fost sunat să se prezinte la Primărie ca să i se dea banii înapoi… cash… pe chitanță – asta ca să aveți idee ce și de ce rămâne neschimbat în raportul dintre birocrație, cheltuire proastă a banilor publici, nervii contribuabilului și, iată, automatele SelfPay!