Notă: Această mini-serie, împărțită pe episoade, își propune a fi un BILANȚ al INVESTIȚIILOR „realizate” în Arad și o încercare de a le înțelege parcursul și logica atâta vreme cât, de necontestat, rezultatul este DEZASTRUL.
Episodul I – „PISTELE DE BICICLETE” – SINTEZĂ –
inspirat de discursul europarlamentarului Gheorghe Falcă ( „fostul” primar al municipiului și un veritabil Ion Creangă al „amintirilor din copilărie” scoase de la naftalină în ani cu sensibilități electorale) susținut în sala goală a Parlamentului European. ( vezi VIDEO).
Întreaga investiție a costat câteva milioane de euro, bani europeni. Nu trebuie să fim toți specialiști în proiectat piste pentru biciclete să ne dăm seama că proiectul de execuție a fost unul deficitar și foarte prost. Acest lucru deoarece nu a existat spațiu adecvat pentru pistele de biciclete, ele fiind delimitate direct în stradă, intersectându-se cu parcările aproape pe tot circuitul acestora ( sau chiar pista este și locul de parcare, nu din vina șoferilor ci din cauza lipsei locurilor de parcare! – vezi toată Micălaca, pe Calea Radnei, de la Calul Bălan până la pod) sau cu liniile de tramvai.
Întreaga lucrare nu a însemnat decât trasarea unor linii de delimitare a părții carosabile de cea de biciclete. Pe majoritatea străzilor înguste, această zonă de delimitare intră chiar pe banda carosabilă destinată șoferilor, o situație extrem de periculoasă deoarece un biciclist ajunge să împartă aceeași bandă de mers cu o mașină care circulă și ea regulamentar – vezi zona Lacului, până la semaforul din fața Consiliului Județean Arad, zona Udrea, dacă o iei pe ocolite să ajungi la Gara Arad de pe Ineului etc. sau în mijlocul drumului, în curbe sau în intersecții, fie pe trotuar, făcând jaloane printre stâlpii de electricitate. Lucrarea a început în 2012 și s-a finalizat la 31 decembrie 2015, să nu fie pierduți banii europeni. În municipiul Arad există piste pentru biciclişti cu o lungime totală de aproximativ 130 de kilometri, realizate prin două programe – unul cu finanţare locală de aproape 5,5 milioane de lei (pista de 12,5 kilometri spre pădurea Ceala), iar al doilea cu finanţare europeană, cu o valoare de 6 milioane de euro (traseele din toate cartierele și străzile oraşului).
La nici măcar un an de la terminarea lucrării, așa-zisele piste de biciclete au necesitat reparații totale fie datorită gropilor apărute, fie datorită faptului că vopseaua cu care au fost realizate marcajele s-a șters. Toate aceste reparații ar fi fost plătite din bugetul alocat pentru întreținere străzi, ceea ce a presupus costuri suplimentare. Să nu mai punctăm și faptul că marginile pistei sunt trasate strâmb pe lungimi mari, ori că pistele nu sunt întreţinute şi sunt impracticabile din cauza buruienile care cresc pe margini.
S-a tot scris despre sifonarea acestor bani dar nimeni NU a aplicat vreo sancțiune concretă.
În anul 2014, modul în care s-a executat proiectul „Piste de biciclete în municipiul Arad”, a făcut obiectul chiar a unei plângeri penale depuse la Poliția Arad, Serviciul de Investigare a Fraudelor, iar dosarul a primit rezoluție de clasare a cauzei, deși în referatul poliției apar prezentate multe nereguli referitoare la executarea lucrării.
Potrivit referatului Poliției Arad, s-a deschis dosarul nr.1709/2013, în urma unei plângeri depuse la Serviciul Rutier, din cadrul IPJ Arad, în data de 06.08.2013, „in vederea efectuării de verificări de natură financiară (…), privind modul de efectuare a lucrărilor de construcție pe tronsonul Aradul Nou-Piața Romană din municipiul Arad, în speță, recepția lucrărilor de construcții și amplasarea stâlpilor de pe pista de biciclete”.
Pe data de 05.09.2013, plângerea a fost înaintată Parchetului de pe lângă Judecătoria Arad „pentru a analiza oportunitatea săvârșirii sau nu, a infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice”. Astfel că, la data de 09.09.2013, se atribuie număr unic de dosar penal 6161/P/2013, urmând „a se efectua cercetări față de autori necunoscuți, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice” – necunoscuți, pe dracu, erau deja vedete: primarul Gheorghe Falcă și firma ( asocierea de firme mai concret) care le-a „construit”. Despre parcursul dosarului se pot citi și articole de presă ale mai multor ziare locale sau chiar naționale.
Studiul de fezabilitate a fost întocmit de SC SERCOTRANS SRL din Deva.
Proiectul tehnic a fost întocmit de SC BRING CONSULT SRL din Arad.
Execuția lucrărilor a fost atribuită, pe tiparul clasic când trebuie să câștige un anumit ofertant, la un preț mult redus, „Asocierii SC Sylc Con Trans SRL Arad cu SC Lile Service General Construction SRL Arad şi SC Noco Electra SRL Bucureşti, cu o valoare de 14.880.000 lei şi o durată de execuţie de 16 luni” ( deși nu e greu de apreciat ce experiență similară în construit piste de biciclete puteau avea aceste firme de construcții) – conform informărilor din comunicate de presă de la acea vreme și chiar de la evenimentul regizat, cu prilejul semnării contractului de execuţie a lucrărilor, care a fost semnat în parc, în prezenţa a zeci de biciclişti sau părinţi cu copii, de viceprimarul Bognar Levente şi reprezentantul constructorului, Bogdan Faur.
8 comentarii. Leave new
Rusine olteanului demolator ”dottore” falca ! Popa Sapca scrie pe fruntea lui ! De ce nu o sesizeaza cineva pe Kovesi ?
Dacă România avea parte de o administrație normală, acest individ demult ar fi trebuie să răspundă în fața justiției. El a reușit să se sustragă orientându-se politic către o mafie deja înfiptă bine în corpul statului român. Chiar dacă are un istoric cunoscut într-o justiție cel puțin discutabilă, el reușește și azi să surprindă prin faptul că vine la televizor să spună vorbe ca și cum ar fi cineva dispus să-l asculte. Dar, cum avem posturi TV care nu-și activează filtrele de miros, vom avea în continuare astfel de oameni cu fapte bune și de treabă. Am mai văzut chiar azi pe unul care vorbea de inundații și se dădea îngrijorat de pagubele românilor. Doar că nici pe acela nu-l mai crede nimeni.
A se verifica momentul semnarii receptiei. Daca nu ma insel, si nu ma insel, receptia a fost semnata intre Craciun si Revelion. Nu glumesc! Si nici nu a fost semnata de toate partile. Se poate verifica usor acest aspect! Iubesc felul in care pista de biciclete serpuieste pe soselele municipiului.
da exista UN SINGUR LUCRU facut calumea in tara romanilor??
Toata lumea din Arad si nu numai, stie cine a fost „beneficiarul” acestui proiect.Oare de ce nu s-au facut investigatii ,cu urmarile de cuviinta, pentru a fi FACUT RASPUNZATOR PENTRU FRAUDE?
https://www.youtube.com/watch?v=W85F-UmnbF4
https://www.youtube.com/watch?v=JqHaJkIvz0Q
eram curios cum vorbeste engleza in fata unui complex de oameni straini…dar vad ca si in parlamentul UE tot pe limba romana se cerseste
acolo nu se lauda cu multele si marile lui realizari in functia de conducator al municipiului?? ca nici dracu nu l-ar crede fara dovezi…si dovezi doar cu photoshop mai poate aduce
In Romania scapa infractorii daca au pile, asa ca sper ca exista viata de apoi pentru ca acesti corupti merita sa arda in iad!