[ACTUALIZARE 3] Fermierii și transportatorii din județul Timiș au blocat Calea Aradului și se îndreaptă spre autostradă

protest fermieri transportatori timis
Distribuie:

[ACTUALIZARE 3] (ora 13.10):

Protestul fermierilor și al transportatorilor continuă și în județul Timiș. Calea Aradului este blocată la această oră ( vezi video atașate), scopul fiind blocarea ieșirii de pe tronsonul lor de  autostradă A1. Astfel, toate ieșirile pe A1 vor fi blocate, atât cele din județul Arad (blocate de fermeirii arădeni care au pornit în coloană de pe Centura Ineului), cât și cele din zona Timișorii.


[ACTUALIZARE 2] (ora 09.34): Fermierii arădeni blochează ieșirile de pe Autostrada A1. Vezi lista cu REVENDICĂRI

Sâmbătă dimineața, fermierii arădeni au început mobilizarea cu utilajele pe Centura Ineului. Aceștia continuă protestul demarat miercuri. De la Ineu, coloana se deplasează flancată de Jandarmerie pentru a bloca ieșirile de pe Autostrada A1. Pe Centura Ineului s-au adunat fermieri din toată zona: Cermei, Șicula, Bocsig, Sebiș și Ineu.


(Foto – criticarad.ro – Protest Fermieri Centura Ineu)


Revendicările fermierilor – conform Revistei Ferma.ro

1. FINANŢARE-CREDITARE:

  • Ordonanţă de urgenţă pentru stabilirea unor măsuri de sprijin cu caracter temporar, destinate producătorilor agricoli în scopul gestionării efectelor fenomenului de secetă pedologică şi extindere la ultimii 3 ani la nivel naţional
  • DETALII NORME METODOLOGICE;
  • Facilitarea creditarii în regim de urgenţă pentru fermierii care au o situatie financiara dificila din motive neinputabile lor, inclusiv cei care nu au procese verbale de calamităţi, în 2023;
  • CREDIT AGRICOL – INFORMAŢII: CAPITAL DE LUCRU ŞI INVESTIŢII, furnizare draft act normativ, stadiu, condiţii, garanţii de stat/co-garantare, mărirea plafonului din cifra de afaceri;

2. APIA:

  • Urgentarea plăţii integrale a subvenţiilor către toţi fermierii până la 1 februarie 2024;
  • Plata subvenţiilor către fermierii din eşantioanele de control care nu au probleme sau au fost remediate, în 7 zile lucrătoare;
  • Realizare softului şi plata ecoschemelor până la 1 martie 2024;

3. CONSTRÂNGERI ŞI ECOCONDIŢIONALITĂŢI: 

  •  GAEC 6, 7 şi 8 – continuarea acordării derogărilor pentru 2024 şi propunerea altor măsuri;
  • Oferirea de alternative la produse de protecţia plantelor raport eficienţă/eficacitate înainte de a accepta eliminarea altor substanţe active;
  • Reincluderea pădurilor realizate prin fosta măsură 8.1 la înverzire;

4. Modificarea în regim de urgenţă a Ordonanţei 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice:

  •  introducerea tractoarelor agricole şi forestiere în categoria vehiculelor lente;
  • continuarea înregistrării la Primărie a tractoarelor şi celorlalte vehicule lente;
  • exceptarea utilajelor şi echipamente agricole folosite maximum 60 zile pe an în circulaţia pe drumurile publice, de la obligaţia realizării inspecţiei tehnice periodice;

5. Crearea şi aprobarea în regim de urgenţă a unei OUG/Legi care să reglementeze Arendarea terenurilor agricole pe termen lung, în condiţii echilibrate;


6. CONCURENŢĂ LOIALĂ ÎN PIAŢĂ:

  • Interzicerea intrării/tranzitării României pentru mărfurile neconforme UE (Toate produsele agricole/alimentare care intră în UE să respecte minimul obligatoriu pentru produsele din UE);
  • Tehnologii de producţie uniformizate de producţie egale între produsele UE/NON UE(pe durata conflictului ruso-ucrainean, pentru ţările riverane);
  • Stoparea tranzitului/importurile din ţările care au transferat deja 150% din producţia medie anuală de produse agricole, începând cu Republica Moldova;
  • Introducerea sigiliilor electronice pe bază de GPS pentru toate produsele agricole şi alimentare care intră în România;
  • Completarea OUG privind implementarea sistemului de autorizare la export al Ucrainei pentru produsele agricole cu origine Republica Moldova, să se extindă lista, inclusiv cu produsele derivate din produsele primare prevăzute în Anexa 1 la TFUE şi acordarea licenţelor de import doar după ce se termină stocul din ţară sau plătind taxe vamale;
  • Verificarea aplicării prevederilor Ordin ANAF 3477/2013, prin care în mod repetat se transportă şi comercializează cantităţi mici de produse agricole de până la 300 euro(tranzit vamal personal ocazional). Ex: 600 kg tărâţe cu 0,2 bani, de către 2-3 persoane într-un mijloc de transport, se ajunge până la 1800 kg pe transport;

7. Interzicerea amplasării parcurilor fotovoltaice pe terenurile agricole arabile fertile (categoria de bonitate I-V), productive din amenajările de irigaţii existente sau prevăzute în PNI, implicit dacă prin rapoarte/cartări care declasifică clasele de fertilitate, se schimbă categoria de folosinţă, etc;


8. Urgentarea convergentei externe a subventiilor acordate prin PAC la 100% până în 2028 şi luarea tuturor măsurilor posibile pentru a avea un buget PAC post 2027 de minimum 1% din PIB-ul UE, , iar dacă se pune problema integrării Ucrainei în UE, atunci este nevoie de 1,4% din PIB-ul UE, pentru a putea avea alimente de calitate la preţuri accesibile pentru consumatori;


9. România şi UE să se opună aderării Ucrainei la UE până nu îndeplineşte în integralitate condiţiile pe toate sectoarele/capitolele sau să îşi asume dispariţia politicii agricole comune şi impactul economic asupra producătorilor/ cooperativelor agricole din Ro şi statele noi;


10. Legislaţie pentru perdele de protectie agroforestiere, pentru dezvoltarea soiurilor şi hibrizilor toleranţi la schimbările climatice, boli şi dăunători, pentru implementarea şi operaţionalizare Sistemului Naţional de Gestionare şi Control Integrat al Riscurilor în Agricultură;


11. Îmbunătăţirea Legii nr. 204/2008 privind protejarea exploataţiilor agricole şi legislaţiei pentru bonitarea habitatelor naturale din Europa pentru determinarea efectivelor animalelor sălbatice optime şi asigurarea densităţii pe suprafaţă corespunzătoare pentru animalele carnivore/omnivore mari (Urs, Lup, Sacal Mistreţ, etc);


12. Îmbunătăţirea aspectelor legislative, metodologice privind declararea şi înregistrarea calamităţilor;


13. Acordarea subvenţiilor aferente exploatării terenurile agricole care au de încasează mai mult de 5000 euro, doar prin intermediul persoanelor juridice;


14. Acordarea de subvenţii aferente exploatării terenurile agricole doar pentru persoanele fizice care sunt membre în forme de asociative cu rol economic;


15. TAXAREA INVERSĂ pe toate tranzacţiile.


[ACTUALIZARE 1] (12.01.2024:) Protestele fermierilor și transportatorilor continuă și la Arad. La Nădlac, zeci de fermieri au pichetat vama cu utilaje

În jur de 70 de utilaje și vehicule agricole, camioane conduse de proprietarii lor, fermieri în special, au pichetat Vama Nădlac în această amiază – parte integrantă a protestelor transportatorilor care au început miercuri, 10 ianuarie.


Pa pagina Fermierul Nădlăcan – Cooperativă Agricolă  găsiți filmări postate în jurul orei 12.00 și au blocat vama vreo 2 ore.


[TITLUL INIȚIAL] (vineri, 12 ianuarie, ora 6.30) Protestele fermierilor și ale transportatorilor continuă 

Sute de transportatori din toată ţara au participat, joi, la a doua zi de protest. Camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja pe centura Capitalei. Între timp, o delegaţie a transportatorilor a fost primită pentru discuţii la Palatul Victoria.

Fermierii care participă la protest cu tractoare pe șosele au ajuns și ei joi la marginea Bucureștiului, după ce au spart barajul poliției de la intersecția centurii cu drumul spre Chiajna. Protestatarii au intrat în localitate. Forțele de ordine încearcă să-i oprească din drum.

Scopul protestatarilor, inclusiv al transportatorilor, nemulțumiți că Guvernul le-a ignorat cererile, este să ajungă cu autovehiculele lor în Piața Victoriei.


Rareș Hopincă, prefectul Capitalei, a fost la fața locului și a încercat să tempereze protestul, discutând cu fermierii. Într-o intervenție la Digi24 acesta a precizat: 

„Am fost în rândurile celor care protestează în Militari-Chiajna și am făcut o invitație la dialog, am solicitat ca o delegație a celor care protestează acolo să vină împreună cu mine la sediul instituției Prefectului, am discutat inclusiv la nivelul Cancelariei Premierului, unde 3 consilier de stat sunt pregătiți pentru a asculta revendicările persoanelor care protestează. 

Este neclar pentru mine motivul pentru care insistă să se protesteze și nu prezintă o listă concretă și foarte clară a acestor revendicări.  Îmi pare rău că aceste proteste sunt deturnate politic, pentru că nu cred că este momentul ca anumite nemulțumiri și revendicări să fie instrumentate politic de un partid extremist. 

Forțele de ordine își fac datoria pentru că trebuie să mențină un climat de ordine publică în Municipiul București. După cum am spus și protestatarilor, există căi legale pentru organizarea protestelor. Dreptul de a protesta este reglementat de Constituție și apărat de statul român, dar toată lumea trebuie să respecte legea, trebuie o autorizație.

Asociațiile reprezentative ale transportatorilor nu recunosc acei transportatori care protestează în paralel. La fel stau lucrurile și în cazul asociațiilor reprezentative ale agricultorilor, ceea ce nu înseamnă totuși că persoanele care protestează nu sunt agricultori sau transportatori”.


Protestatarii i-au transmis prefectului Capitalei că nu au ce discuta cu el şi i-au propus să ia o hârtie cu cerinţele lor să o pună pe masa Guvernului, întrucât problemele pot fi rezolvate de premier şi miniştrii Agriculturii şi Transporturilor.


Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a afirmat miercuri, legat de protestul spontan al transportatorilor la care s-au alăturat şi câţiva fermieri, că până în acest moment, la ministerul Agriculturii nu a primit nicio revendicare, pentru că nicio asociaţie nu îşi asumă acest protest. El susține că acțiunea este „masiv distribuită pe reţelele sociale de un partid politic” care „încearcă să câştige capital de imagine sau un procent în plus în sondaje”.

Ministrul a spus că a stabilit deja o întâlnire cu toate asociaţiile şi federaţiile, săptămâna viitoare, pentru a le prezenta programele pe care le-au pregătit pentru acest an şi îi asigură pe toţi fermierii că subvenţiile se acordă la timp iar subvenţia la motorină se va acorda în continuare la valoarea maximă posibilă, potrivit News.ro.


Sindicatul Fermierilor Patrioți, o organizație înființată în toamna anului 2022 de către fermierul Ștefan Muscă, își asumă protestul fermierilor. Ștefan Muscă a declarat, joi, într-o intervenție telefonică la Antena 3, că vine cu 50 de tractoare spre București, cerând să fie primit de reprezentanții Guvernului.

„Nu suntem manipulați de nimeni. Am ieșit pentru că s-a făcut o revoluție și avem dreptul să ne exprimăm liber. (…) Este groaznic ce se întâmplă. În țara noastră nu mai avem nici dreptul la muncă. Noi ne cerem dreptul la muncă. (…) Azi să ne primească la negocieri, să le prezentăm revendicările. Vin cu 50 de tractoare spre București”, a afirmat Ștefan Muscă.
Sindicatul Fermierilor Patrioți a fost înființat în septembrie 2022, eveniment la care a participat și ministrul Agriculturii de la acea vreme, Petre Daea. Atunci, Ștefan Muscă declara la Agro TV, că fermierul român este „mai mult decât sclavul societății”.

„Este strigător la cer ca după o viață de muncă, să ajungi pe pragul prăpastiei pentru că politicienii iresponsabili nu au avut grijă de producătorii din România. Nu au făcut absolut nimic. Am ajuns la o vârstă, după 30-35 de ani de activitate, să ne gândim să părăsim țara. Au fost numai vorbe goale, ca să ne apuce și să le dăm votul, iar pe urmă nu au dat doi bani pe noi. Singurul în care am avut încredere și care pornise într-o colaborare foarte strânsă cu noi a fost domnul ministru Chesnoiu, care nu lua nicio decizie până nu ne întreba, dar din păcate văd că au avut grijă să îi închidă gura”, afirma Muscă.


Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a declarat, joi seara, legat de protestul transportatorilor şi fermierilor, care au fost opriţi să intre în Bucureşti, că forţele de ordine „nu fac altceva decât să respecte legea”

„Nu facem altceva decât să aplicăm legea şi eu le mulţumesc celor care o fac, cu promptitudine, cu fermitate, dar şi cu tact, în acelaşi timp. Situaţia, după cum vedeţi, este sub control. Mă bucur că nu s-au făcut forţări iraţionale şi că lucrurile nu au derapat şi aş face şi un apel către toţi care protestează să rămână în litera şi în spiritul legii”, a afirmat Predoiu la Digi24.


Revendicările transportatorilor: 
  • Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.
  • Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
  • Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
  • Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
  • Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană
  • Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
  • Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 euro/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 euro/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare
  • Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:  Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.  /  Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore / Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu  /  Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia
  • Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente
  • Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
  • Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti.

Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.


Citește și: Trafic îngreunat de protestele anunțate online de fermieri – camioane și tractoare din toată țara pornite spre București


 

Categorie: Știri
Etichete: fiermieri, Ministerul Agriculturii, protest, transportatori
Distribuie:
Articolul anterior
Disturbed lansează videoclipul pentru „Don’t Tell Me” cu Ann Wilson de la HEART. O colaborare istorică pe albumul „Divisive”
Articolul următor
CĂDEREA POATE FI ȘI PE ORIZONTALĂ!… (2)

1 comentariu. Leave new

  • avatar of bluesbreakers
    bluesbreakers
    13 ianuarie 2024 17:22

    Ajutați Ucraina! Cumpărați vaccinuri,doar avem bani,aveți în cap numai oligofrenezii :efactura,taxe,impozite ,toate inepțiile parlamentului ursoicei.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

tigari - contrabanda

Prins în trafic burdușit de țigări, un contrabandist notoriu din Sântana n-a mai scăpat ca la alte flagrante: 13.400 de pachete de țigarete netimbrate și două autoturisme i-au confiscat polițiștii de la SICE

[COMUNICAT DE PRESĂ] CONTRABANDĂ, PERCHEZIȚIE DOMICILIARĂ ȘI REȚINERE În cadrul cercetărilor desfășurate într-un dosar penal, de polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, sub supravegherea procurorului de caz din cadrul…