COMUNICAT DE PRESĂ
La masa verde!
Inspectorii RAR au implementat o soluție rapidă de rezolvare a litigiilor dintre operatorii economici din piața auto și petenții nemulțumiți de prestarea serviciilor.
Deoarece interesul principal al unui petent este acela de a rezolva o situație care a stat la baza reclamației, RAR propune o modalitate alternativă de soluționare a litigiilor cu operatorii economici autorizați tehnic RAR, care poate salva tuturor timp și resurse: CONCILIEREA!
Prin urmare, înainte ca inspectorii RAR să meargă în control și să gestioneze speța, (situație care necesită mai mult timp) echipele RAR-DSP pot ajuta în a media rapid litigiul dintre petent și reclamat. O soluție eficientă și aplicată care salvează tuturor timpul și resursele de orice fel.
Pe site-ul www.rarom.ro , la secțiunea „petiții și reclamații operatori economici” puteți de astăzi opta pentru CONCILIERE!
Dacă preferați varianta amiabilă, atunci când faceți o reclamație, bifați căsuța: „Da, vreau conciliere!„ și inspectorii RAR vor acționa în cel mai scurt timp. RAR va contacta părțile implicate și va media litigiul, astfel încât să se găsească și să se implementeze cea mai bună soluție de rezolvare a problemei.
Soluția menționată poate fi aplicată pentru orice persoană sau entitate care reclamă la RAR nereguli care privesc activitățile din piața auto ce țin de reparații care sub o formă sau alta au încălcat legea!
Biroul de presă al IPJ Arad
……………………………………………………………..
[TITLUL INIȚIAL] (20 iunie, 2022) Taximetriștii protestează împotriva Uber și Bolt [FOTO-VIDEO]
În țară, valurile de proteste iau aploare. Taximetriștii au ieșit în stradă și militează pentru eliminarea transportului alternativ.
Proteste au avut loc și la Arad. Taximetriștii au plecat de lângă magazinul METRO, iar coloana s-a întins până aproape de piciorul podului din Grădiște.
Pe parcurs li s-au mai alăturat taximetre de la Podgoria, venite dinspre centru, Micălaca și Vlaicu, fapt care a dus la blocarea totală a circulației. Coloana s-a întins pe 3 km, iar la protest au fost sute de mașini. Între Podgoria și Teatru traficul a fost blocat și s-a circulat bară la bară.
Protest împotriva Bolt și Uber
Un șofer la o firmă de transport alternativ, care se afla din întâmplare în zonă a fost prins în trafic și înjurat de taximetriști. Cu claxoanele, vuvuzele și un vocabular bogat, taximetriștii și-au strigat nemulțumirile cu privire la activitatea firmelor de transport prin aplicații, precum Uber sau Bolt.
Ei consideră că firmele de taximetrie nu ar trebui neglijate, dar și faptul că taximetria ar trebui șă fie ocrotită de stat, la fel ca segmentele transportului public. Șoferii de taxi susțin că firmele de taximetrie plătesc impozit la stat și de aceea nu ar trebui neglijate.
Protestele au ținut o oră și jumătate. Au avut loc simultan în 23 de orașe din țară, precum Cluj, Iași, București, Alba-Iulia. Pichetările vor continua, iar taximentriștii, conform surselor, vor boicota circulația în oraș cel puțin 3 săptămâni.
Taximetria riscă să intre în colaps
„O ordonanță anti-concurențială, care pe lânga faptul că este neconstituțională, legiferează în fapt „transportul alternativ” în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național și care, în final, va conduce la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii țări”, a declarat Florin Alin Popa, președintele Asociației Banat – Crișana Taxi.
Acesta a mai declarat: „Avem singura activitate din țară cu dublă reglementare, deși avem legea 38/2003(lege speciala), a mai fost dată și OUG 49/2019 care reglementează transportul alternativ de persoane în regim de taxi conform deciziei Curți Europene de Justiție din 2019”.
Taximetriștii susțin că transportul alternativ este legiferat în mod nelegal prin legea 204/2019 ca urmare a Ordonanței de Urgență nr. 49/25.06.2019, lansată pe baza unei Note de Fundamentare lipsită de logică juridică, argumente concrete și de soluții eficiente, contrar deciziei din 2019 a Curții de Justiție Europene.
„Guvernul României a impus o nouă normă prin lege, distinctă față de cea existentă, dar care operează pe același segment economic și de servicii al societății românești, respectiv operatorii economici care desfășoară activitatea de transport al persoanelor în regim de taxi“, spun aceștia.