ALEGERI pentru funcția de DECAN al Baroului Arad

baroul arad alegeri
Distribuie:

 

 

Sunt ALEGERI pentru funcția de DECAN al BAROULUI de Avocați Arad – conform  CONVOCATORULUI, „Consiliul Baroului Arad, în conformitate cu Statutul profesiei de avocat” procedând, în data de 18 decembrie, 2020, la „Adunarea generală electivă”. Până la data limită, 11 decembrie, a.c., au fost validate candidaturile următorilor avocați: Alin Gherga (actual pro-decan),  Moț Radu Cristian, Amalia Pascal și Alexandru Mihuț.

Trei dintre candidați și-au postat intențiile într-un text pe Facebook, în care dezvoltă inclusiv ideile pe care le vor promova dacă vor fi aleși în onoranta funcție – respectiv Alin Gherga, Amalia Pascal și Radu Moț.
Iată mesajul către electori ai celor trei „urmași ai lui Cicero” care au dorit să și-l facă public – în ordinea postării lor pe Facebook:

Alin Gherga – 4 decembrie „Despre alegeri si alegeri.

Viața fiecăruia este rezultatul unui număr de alegeri pe care le facem la un moment dat. Mergem la scoala aia si nu la alta, optam pentru profesia asta si nu alta, ne intemeiem sau nu o familie, ne dorim sau nu copii.

Cum spuneam, alegerile ne aparțin, si suntem ceea ce am ales să fim singuri.

M-am uitat retrospectiv la cei 24 de ani impliniți la 01 noiembrie a.c. de când am ales profesia de avocat. A fost alegerea mea.

Incă din stagiatură m-a preocupat soarta intregii profesii, nu a mea in particular si m-am implicat să ajut. Imi aduc aminte câți peri albi am scos regretatului Aurel Boroș responsabilul cu oficiile pe vremea aceea si domnului Decan Bugariu. După un timp Consiliul Baroului de la aceea vreme m-a desemnat Responsabilul cu SAJ-ul, eu fiind cel care a implementat repartizarea „pe bețigașe” a cauzelor având notat fiecare cate oficii primea astfel incât să încerc în măsura in care puteam o împărțire echitabilă. A fost alegerea mea.

După ce am fost ales in Consiliul Baroului am preluat ”cartoful fierbinte” al profesiei-SAJ-ul si am fost cel care, am initiat implementarea aleatorie funcție de programare pentru a se scoate din ecuație pixul cu care puteai favoriza pe unul sau pe altul dintre colegi. Din clipa in care am fost desemnat să coordonez SAJ-ul am incetat să mai efectuez serviciile din oficiu pentru că așa consider că este normal. A fost alegerea mea.

Sunt la al treilea mandat de Prodecan timp in care am câștigat experiență sub conducerea domnilor Decani Șerb Mircea si Alunaru Cristian, pe care i-am secondat fără rezerve, timp in care am continuat să coordonez in Consiliul Baroului activitatea SAJ. De la ultimele alegeri de Consiliu am hotârât  să se descentralieze deciziile si să împlic mai mulți colegi in coordonarea SAJ, astfel incât fiecare SAJ de pe lângă instanțele de pe raza de competență să fie coordonat de un coleg consilier. A fost alegerea mea.

Intotdeauna mi-am asumat toate atributele funcțiilor deținute, chiar si cele mai puțin plăcute, cum ar fi cea de reprezentant al Baroului in Comisia de disciplină, treabă de care colegii se fereau, că deh, nu este cea mai fericită ipostază să iți tragi la răspundere colegii care „au călcat pe bec”. Știu că asta te face nepopular insă cineva tot trebuia să o facă. A fost alegerea mea.

Au fost cazuri în care colegii din Consiliu au decis să fie blânzi deși le-am spus că o sancțiune luată din timp poate salva un coleg oprindu-l din a persevera în greșeală. Au preferat „să dea bine” atunci, iar acum vorbim de „foști colegi” care in final au ieșit din profesie fiindcă nu au fost intorși din drum. A fost alegerea lor.

Acum sunt in fața unei alte alegeri. In data de 18 decembrie a.c. are loc Adunarea Electivă a Baroului Arad in care se va alege Decanul Baroului pentru următorii 4 ani.

Am stat si m-am gândit bine dacă să o fac sau nu. Sunt conștient că timpul este un adversar implacabil si că va veni un moment la care trebuie să te retragi pentru a nu fi măturat de val. Am pus in balanță toate argumentele si repet ceea ce spuneam si acum 4 ani, indiferent de rezultatul votului colegilor mei nu voi abdica de la ceea ce am făcut atât timp: să fiu un om de echipă, să fiu corect față de toți colegii care iși respectă profesia si colegii, să nu tolerez actiuni ale colegilor care fac profesia de râs. Intotdeauna când am fost interpelat de colegi, ”hai că tu le știi pe astea cu profesia” le-am dat răspuns, fără să mă lamentez că persoana respectivă putea afla răspunsul citind legea si statutul.

Știu că sunt multe lucruri de indreptat, că este o perioadă dificilă pentru toți si că viitorul Decan va trebui să lucreze cu actualul Consiliu in echipă, pentru că este o conducere colegială, nimeni nu este șeful celorlalți.

Niciodată nu m-a speriat competiția, sunt momente electorale când candidații aflați în competiție pot inflama spiritele.

Singura mea dorință este ca discuțiile să fie civilizate si cantonate in realități si nu în bârfe sau populisme, in lucruri spuse deschis, nu pe la colțuri, nu de alta dar nu voi accepta reproșuri sau propuneri de lucruri nefăcute de la colegii mei care puteau să le facă la rândul lor până acum si nu au făcut-o.

Așa cum am spus si acum 4 ani imi propun un singur mandat (dacă nu faci o treabă in 4 ani, nu o faci nici in 8).

Sunt avocatul Alin Gherga si am ales să candidez pentru demnitatea de Decan al Baroului Arad.”

gherga alin

Alegeri Decan 2020

RESPECT – UNITATE – COMUNICARE

„Nascuta intr-o familie de licențiați in drept, mama avocat si tata jurist a fost de asteptat sa urmez aceeasi cale.

Crescuta in litera si spiritul legii sa fac o carieră in drept mi se parea la fel de natural ca respirația și am construit-o cu firesc si naturalețe.

Sunt avocat in cadrul Baroului Arad din anul 1997.

Am avut-o maestra pe mama mea, av.Cornelia Pascal care mi-a fost mentor si care mi-a lăsat moștenire lupta pentru dreptate si adevăr!

Da!Sunt o luptătoare, am o fire dinamică si ambitioasa ,mereu încrezătoare că prin muncă asiduua ajung sa indeplinesc scopul propus.

Sunt în Consiliul Baroului Arad la al doilea mandat si coordonator al departamentului Curator Litis si al Serviciului de Asistență Judiciară de pe lângă Judecatoria Ineu. In ultimii patru ani mi-am asumat responsabilitatea de a alege si cumpăra pe trei categorii de vârstă si in funcție de sex, cadourile copiilor de pana la zece ani ce au fost înmânate cu ocazia Serbării Pomului de Craciun.

Maturitatea si experiența profesională dobândită mă determina sa candidez la funcția de Decan al Baroului Arad.

Alături de mine se află av.Codruta Palcu împreună cu care demarez o strategie de a revitaliza si dinamiza avocatura arădeană.

Punctele vitale sunt urmatoarele:

RESPECT

Constat cu gust amar ca profesia de avocat nu mai este ceea ce era in trecut. Imi amintesc in copilaria mea cum clientii i se  adresau mamei mele cu apelativul „Doamna doctor „.Intreband-o de ce o numește „doctor ” ea mi-a răspuns ca este o forma de respect.

Sigur,vremurile sunt altele dar conceptul si ideea de respect rămâne indiferent de timpuri si regimuri politice.

Respectul nu se cere, se impune!Cum?Prin atitudine!

A trecut vremea aplicării sintagmei „Capul plecat sabia nu-l taie”!

Se spune, se scrie, se organizează conferințe pe tema avocatului ca participant la procesul de infaptuire a justiției.

Am fost prezenta ca reprezentant al Baroului Arad la București in septembrie 2018 la Conferința cu tema „Ghid De Bune Practici Privind Sistemul Judiciar cu Celelalte Profesii Juridice In Special Avocații „,ulterior am fost prezenta si la lansarea acestuia in luna februarie 2020 la Arad.

Aceasta este realitatea.Da, avocatul este un element primordial al procesului de infaptuire a actului de justitie!Conceptul in sine este bine scris, foarte bine structurat si este imperios necesar sa fie aplicat zi de zi, acolo, in instanta de judecata, in sala dezbaterilor, acolo, „în linia întâi „,unde se desfășoară cu adevarat profesia.

Referitor la desfășurarea profesiei in cadrul Palatului de Justiție doresc sa fac demersuri in sensul relocării în zona parterului a spațiului folosit de Baroul Arad care se afla, știm cu totii, la etajul al doilea.

Multi dintre dumneavoastră cunoasteti faptul ca până in urma cu cativa ani acesta s-a aflat la parter unde acum este departamentul de contabilitate a Tribunalului Arad.

Ni s-a cerut la acel moment parasirea spatiului si am fost mutați unde ne aflam si acum.

Consider ca nu ar fi un efort deosebit in a ni se acorda un spațiu decent de desfășurare a activității SAJ,a unui birou si a unei garderobe.

Ar fi salutar sa avem un info point al Portalului de Judecata destinat exclusiv avocatilor si de ce nu un aparat profesional de cafea si apă.

Tot referitor la spațiul destinat avocatilor găsesc un mare minus la Judecatoria Ineu si Judecatoria Gurahont, unde avocatii nu au o sala destinată exclusiv acestora, un spațiu de garderobă si nu in ultimul rand un birou pentru a discuta decent cu clientii care au cauze in ziua respectiva. Dacă la Judecatoriile Lipova si Chișineu-Criș spațiul destinat avocatilor există, consider ca trebuie complinit acest minus acolo unde este necesar sens in care voi face demersuri către Conducerea Tribunalul Arad.

De asemenea mă raportez si la avocatul, ca profesionist, vis-a-vis de instituțiile publice cu care ia legătura in virtutea exercitării profesiei.

Doresc sa demarez discutii si sa implementez tratamentul cu prioritate a avocatului in desfășurarea activității la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Arad si teritoriale si Oficiul Registrului Comerțului prin punerea la dispoziția avocatilor a unui angajat care sa-i deserveasca exclusiv pe aceștia si/sau un interval orar anume destinat.

Doresc sa implementez un program de studiu dosare o sala si intervale orare decente special destinate avocatilor in cadrul Parchetelor de pe Judecatoriile Arad, Lipova, Ineu, Chișineu-Criș si Gurahont, precum si a Parchetului de pe lângă Tribunalul Arad.

COMUNICARE

Aici voi releva două aspecte:

Supun atenției dumneavoastră aspectul privind comunicarea Baroului Arad cu Conducerea Judecatoriei si Tribunalului Arad, a Parchetului de pe lângă Judecatoria Arad si Parchetelor aflate sub jurisdictia Parchetului de pe lângă Tribunalul Arad precum si a tuturor instituțiilor publice cu care exista contacte profesionale, dar si comunicarea in cadrul castei, a avocatului cu Conducerea Baroului Arad.

Din experiența de consilier pe care o am pot sa va confirm ca exista deschidere spre comunicare din partea conducerii aflate in Palatul de Justiție, au avut loc discuții in cadrul sedintelor de consiliu iar relațiile sunt cordiale si pozitive.Sigur, nu exista perfectiune dar orice se poate remedia.

Comunicarea face ca lumea sa functioneze si nu in ultimul rand de noi depinde sa știm ce ne dorim si sa urmam planul pentru a-l împlini.

La acest moment simt o fisură in comunicarea avocatului cu Conducerea Baroului. Nu o dată am purtat discuții cu colegi care erau nemulțumiți de faptul ca există o ermetizare si o lipsă de deschidere in acest sens.

Doresc, metaforic vorbind, sa deschid usa comunicării, sa nu existe nicio reticență in a veni si a pune in discuție o problema reală intervenita in contextul si ca urmare a desfasurarii profesiei.

Sunt deschisa la idei si imi doresc o colaborare cu toti cei care doresc o implicare directă sens in care doresc sa implementez un program de audienta directa la Decan, program ce va fi postat pe site-ul Baroului Arad și va fi de minim o dată pe lună, câteva ore,timp în care Decanul este prezent la sediul Baroului si se afla la dispoziția avocatilor.

Bineinteles ca daca există solicitari programul va fi supus unei extinderi atat ca frecventa cat si ca interval orar.

Consider că site-ul Baroului Arad este învechit și aș dori sa i se dea un refresh.

Pe site doresc sa fie publicate extrase din procesele verbale ale ședințelor de consiliu care nu conțin date cu caracter personal pentru ca avocații să aibă cunoștință de ceea ce se supune atentiei si ceea ce se hotărăște in cadrul acestor ședințe.

Hotararile luate in cadrul CUNBR le veti găsi pe site-ul Baroului Arad dar voi face si eu de fiecare dată o nota explicativa, o concluzie personala la cele discutate.

Consider că la Adunarea Generală Extraordinara trebuie sa se pună în discuție orice modificări de lege ferenda pe care le considerați necesare si pe care sa le supunem discuției la randul nostru catre UNBR .

Pe plan național, în calitate de reprezentant de drept in Consiliul Uniunii Naționale a Barourilor din Romania, doresc să mă implic direct in interesul profesiei, sens in care ajutorul vostru mi-ar fi benefic.

SOCIALIZARE

Știm cu toții ca nu e cel mai benefic moment al socializării acum dar cu voia lui Dumnezeu și ajutorul științei, pandemia va fi anihilata si imi doresc, chiar imi e dor  de momentele de distracție pe care le aveam in anii trecuți, indiferent ca serbam Ziua Femeii sau in luna decembrie memorabilele party-uri de Craciun.

Munca fara distracție este o viață searbada si noi știm sa le facem pe amândouă extraordinar, hai sa le implinim împreună!

Cu această imprejurare, fara „sabia scoasă din teacă „,in momente de relaxare și de bună dispoziție este ocazia prielnica de a ne cunoaște mai bine, de a integra stagiarii si tinerii avocati in cadrul unei comunități deja inchegate, de a-i face sa simtă apartenența la castă si că sunt generația ce continuă să ducă înainte acestă minunată si virtuoasa profesie.

Ne uităm în „curtea vecina „,la Baroul Timiș  care organizeaza anual un Bal al Avocatilor, noi de ce nu am putea?De noi,in primul rând depinde ,eu imi doresc, dumneavoastră?

Ulterior ridicării tuturor restricțiilor impuse de această pandemie, doresc sa initiez o Cafenea a Avocatilor in sediul Baroului Arad  cand  o dată pe lună, într-o zi preferabil de vineri să ne putem întâlni la o cafea sa povestim.Exista spatiul necesar doar ca la acest moment usile sunt „inchise „.

Baroul trebuie să fie mai mult decât locul unde plătim cotele, poate ar fi prea mult sa ii spunem „o a doua casă „,dar ușile trebuie să fie deschise tuturor avocatilor care doresc sa intre.

Din păcate in acest an nu vom putea organiza nici Serbarea Pomului de Craciun  atât de așteptată de copii, însă la ultima ședință de consiliu am avut initiativa ce va fi pusa in practică de a se trimite prin email-ul parintelui avocat un vaucer in cuantum de 100 de lei destinat tuturor copiilor cu varsta de pana la zece ani, astfel încât cei mici nu vor fi lipsiți de cadoul din partea Baroului Arad, chiar dacă va fi ales si pus sub brad acasa, de către părinte.

Aceasta este in linii mari programul pe care l-am conceput.

Sunt conștienta de faptul ca ar exista mult mai multe de scris si de făcut, ele pot si vor fi puse in executare odata ce sunt puse pe hartie si hotarate si aici din nou imi indrept atentia catre dumneavoastra, colegii mei, de la care astept propuneri.

Decanul este interfața Baroului ,varful de lance, liderul si mesagerul comunicării și fără un Consiliu acesta nu are nicio șansă in a exista prezent efectiv, nu doar scriptic.

Pe de altă parte si Consiliul fără un Decan activ este inert.

În actuala compunere ,Consiliul Baroului, in marea lui majoritate are potențial de creștere și dezvoltare.

 Suntem o echipă tânără și dinamică cu un senior care, din punctul meu de vedere este salutara si dă echilibrul necesar și îmi permit să îl nominalizez in persoana dlui av.Arpad Incze.

Așadar, există fără niciun dubiu putință de schimbare, eu aduc voința!

Vreau o dinamizare, un aer proaspăt, un Barou al secolului XXI în ton si aliniat vremurilor actuale. Barourile vecine, Timis, Bihor  si de ce nu Cluj au facut-o deja.

Este imperios necesar ca si Baroul Arad să redevină o forță nu doar un nume pe harta barourilor din Romania!

Sunt av. Amalia-Maria Pascal, aici si acum e momentul schimbarii.

Cu deosebită considerație.”

amalia pascal2

Moț Radu Cristian 10 decembrie, 2020

„Pentru colegii a căror email nu il am si astfel nu au primit acest mesaj direct pe email

Stimați colegi,

După o atentă analiză a situației prezente în care se afla Baroul nostru, cât și statutul nostru de avocați în raport cu autoritățile și instituțiile cu care „colaborăm” zi de zi, am hotărât ca este momentul să îmi depun candidatura pentru funcția de Decan al Baroului Arad.

Deși mi-ar fi plăcut să vă pot prezenta acest mesaj personal, căci la o adică tuturor ne place să ne pledăm cauza în fiecare zi în fața instanțelor, prezenta pandemie mă constrânge să îmi prezint speech-ul în formă scrisă. Cu toate acestea, sper ca mesajul meu va produce un efect în rândurile voastre, și sunt pregătit și nerăbdător să răspund întrebărilor, criticilor și sugestiilor voastre, atât în scris cât și verbal. Că de laude este timp la finalul mandatului.

Ce să spun despre mine, unii dintre voi mă cunoașteți mai bine, alții mai puțin, motiv pentru care consider că ar fi de prisos a mă „prezenta” eu însumi cu cele bune și cele rele ce consider că m-ar defini, deoarece inclusiv această prezentare ar fi una clar subiectivă și o voi face doar criptic.

Sunt membru al Baroului Arad din anul 1997, dată când am înființat Cabinetul Individual de Avocat „Moț Radu Cristian”. În anul 2007 împreună cu domnii avocați Balaciu Cristian Florin și Olah Cătălin am procedat la înființarea ”Moț Radu Cristian, Balaciu Cristian Florin și Olah Cătălin” Cabinete de Avocat Asociate , iar începând cu anul 2015 funcționăm în formula „Moț, Balaciu, Olah ” Societate Profesională de Avocați cu Răspundere Limitată c sediul în Arad str Mihai Eminescu nr. 37 ap.2.

Ceea ce în schimb aș dori să vă prezint, ar fi ceea ce am de gând să îndeplinesc în cazul în care votul îmi va fi acordat, și anume;

În primul rând una dintre țintele mele este aceea de netezirii a asperităților dintre cele 6 profesii derivate din meseria de jurist, respectiv dintre consilierii juridici, avocați,  judecători, procurori, executori judecătorești și notari. Nu am priceput niciodată de ce unele profesii fac diferența, iar alții sunt considerați ca simpli participanți la viața juridică a urbei, și știți bine la cine fac trimitere în cele de mai sus.

Nu intenționez să netezesc aceste asperități în mod agresiv în sensul clasicei retorici, precum nu o fac nici acum în activitatea mea proprie și nu o voi face nici pe viitor în numele întregului corp de avocați, dar chiar am pârghiile necesare a face acest lucru, si anume ca meseria de avocat sănu mai fie pângărită sau luată în derâdere sau considerată inferioară oricărei alteia din spectrul justiției.

În acest sens trebuie reașezate relațiile de colaborare cu magistrații, procurorii , poliția.

Si aici as pune accentul pe cuvantul colaborare, care implica faptul ca ambele parti isi doresc o colaborare, si nicidecum o SUBORDONARE. Pozitia Baroului trebuie sa fie intotdeauna una deschisa, dar in acelasi timp ferma, stabilind de la bun inceput limita pana la care se poate cobora fara a risca a se aduuce atingere demnitatii profesiei noastre.

Cu restul profesiilor avem colaborări atât personale cât și la nivel de grup bune și destul de bune, prin stabilirea unor limite clare atât a modului de comunicare, colaborare dar și de dialog , de principiu de pe picior de egalitate.

Unul dintre efectele acestei „colaborări” cu autoritățile partener este, spre exemplu programul de depunere documente la parchete care este unul halucinant și anume doar de circa o oră și jumătate, timp in care se înregistrează 5-6 petiții/plângeri. Este inadmisibil ca o instituție publică care are secretariat/registratură să nu  aibă program de 8 ore ci doar de 1 oră pe zi (și aici nu este problema noastră că duc lipsă de personal sau nu , că au spații sau nu, etc…etc…fiind în sarcina acestora rezolvarea problemelor administrative de acest gen ) . În acest caz soluția este ori ca instituția respectivă normalizează programul cu avocații/publicul la 8 ore, ori corelativ secretariatul Baroului este disponibil pentru corespondența cu acea instituție doar 1 oră pe zi, nu e corect așa ?

Nici unde în unitățile de parchet și Judecătorii nu există un spațiu decent pentru ca avocații să poată studia dosarele, deși spații există, dar sunt acordate mai mult obligativității prevăzută de lege dar în dispreț de nevoile efective ale avocaților.

De asemenea ceea ce eu consider un deziderat care este realizabil ar fi acela că nu este permis ca interpelarea unui confrate adresată Baroului să rămână fără rezolvare. Adică dacă un avocat vine să întrebe orice despre profesie sau situația sa în cadrul Baroului nu este permis să plece de la Barou cu problema nerezolvată sau fără un răspuns clar la ceea ce la interesat, acesta fiind rolul Baroului Arad. Nu dau exemple căci nu acesta este scopul disertației, dar aceasta este o activitate normală în conducerea profesiei.

În ceea ce privește comunicarea pe care un decan trebuie să o aibă aceasta trebuie adusă la nivelul următor, ușa mea va fi deschisă tuturor și la orice oră în orice zi cu o singură condiție bineînțeles, să mă aflu la Baroul (și mă voi afla, în afară de orele în care voi fi la instanță) lucru pe care l-am învățat de la un bun și vechi prieten de-al mei profesorul dr. Craina Marius (fost manager al Spitalului Județean Timișoara) a cărui ușă vreme de 6 ani era nu numai figurativ ci și practic deschisă tot timpul, oricui,  deoarece problemele se rezolvă pe măsură ce apar și nu numai între anumite ore.

Consider de asemenea că activitatea baroului Arad trebuie comunicată avocaților și nu pusă la dispoziția avocaților, adică fără a uza de un mod agresiv și sufocant email-ul avocatului membru al baroului Arad. Mesajele trebuie să conțină orice informație este necesară activității sale sau care îl afectează, astfel că baroul Arad trebuie să îi pună la dispoziție orice informație ce îl privește indiferent că ea este de natură fiscală, de dreptul muncii, contabilă etc… dar care interferează cu activitatea cabinetelor sau a societăților de avocați, deoarece cu siguranță avocații în activitatea lor cotidiană de reprezentare a clienților ajung să nu mai aibă timp de propriile probleme, ajungându-se de foarte multe ori în situația pantofarului care umblă cu pantofii rupți, și cu siguranță câțiva dintre colegii noștri au pățit acest lucru, printre care recunosc că și eu.

Jinduiesc la o colaborare, socializare și respect între avocații din Arad ca cele văzute cu proprii mei ochi în Baroul Timiș, Cluj și Oradea unde întregul Barou se mișcă precum un singur om, și care fraternizează cu fiecare dintre membrii, și ce să mai spunem de cum sar în apărarea fiecărui avocat din cadrul acelor barouri.

Precum spuneam și la început, unii dintre voi ma cunoașteți mai bine, alții mai puțin, dar cred ca toți  știți ca sunt o persoana care face. Din experiențele personale a celor care mă cunosc știu de asemenea că niciodată nu am dat înapoi chiar dacă mi-am schimbat programul în acel scop atunci când un coleg mai nou sau mai cu vechime în activitate mi-a cerut ajutorul profesional.

Unii dintre voi știu ca dețin de 4 ani de zile și funcția de Președinte al Asociației Județene a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi din Arad (AJVPS ARAD) urmaș în această funcție al distinsului nostru fost coleg, av. George Vlai).

Deși aceasta funcție pare în prima fazăa nu avea legăturăcu funcția de Decan, ea a reprezentat un test pentru mine în a coordona activitatea a nu mai puțin de 4.000 de membrii vânători și pescari (unii dintre ei deținând și calitatea de avocat, procuror, judecător, medici, ingineri, dar și motostivuitoriști, electricieni, sudori, etc…). În aceasta calitate am reușit să aplanez toate conflictele, fără a fi intimidat de funcțiile sau demnitățile deținute de unii dintre ei, și fără a fi nici măcar tentat a favoriza (la contrapartida) pe unii dintre ei, punând pe prim plan interesele Asociației și bazându-mi activitatea pe principiul „orice problemă ivită are o soluție” și nicidecum pe principiul „Las că e bine și așa”. În această matrice am reușit a aduce Asociația la un nivel în care activitatea aproape decurge din inerție , fără procese, fără lupte intestine, fără acea eternă suspiciunea a nevânătorilor cu privire la activitatea vânătorilor.

Culmea că acest principiu l-am deprins în avocatură unde nimic nu trebuie lăsat nerezolvat deoarece la finalul unui raport juridic nu se poate ca părțile să fie în aceeași situația ca la începutul lui, la fel de nelămurite și în aceeași situație de fapt ci într-o formă sau alta situația litigioasă sau nu trebuie rezolvată.

Cu siguranța ca ar mai fi multe de spus cu privire la problemele cu care ne confruntam, dar sunt încrezător ca voi reuși, cu sprijinul dumneavoastră sa le rezolvam pe toate.

Cu stimă, al dvs., 

Av. Radu Moț

av.radu mot

 

 

 

La „cota pariurilor”, pe primul loc s-ar afla  Alin Gherga, iar pe 2, Amalia Pascal.

………………………………………………………

 

alegeri decan1

 

alegeri decan2

Categorie: Știri
Etichete: alegeri decan barou arad 2020, alexandru mihut, alin gherga, amalia pascal, baroul de avocati arad, mot radu cristian
Distribuie:
Articolul anterior
USR – PLUS propune prelungirea termenului pentru demontarea aparatelor de aer condiționat de pe fațade
Articolul următor
„Un infirmier la peste 30 de pacienți” este PROBLEMA REALĂ la secția Covid a Spitalului Municipal Arad!

5 comentarii. Leave new

  • avatar of avocat vechime 20 de ani
    Avocat vechime 20 de ani
    17 decembrie 2020 21:05

    Profesia de avocat a fost călcată in picioare ,golită de toată demnitatea nobila care o avea o data datorită conducerilor care le a avut Baroul Arad in ultimii 20 de ani .Tot timpul umili cu căciula in mâna dorind sa nu deranjeze pe nimeni mai ales “doamne ferește” polițiști sau procurori așa au fost ultimii 3 decani ai Baroului .Ghergha un visător este crescut la școala lor prodecan de n ani și ne v a îngropa și mai rau dc se poate mai rău Amalia s ar putea sa aibă coaie cât 3 bărbați dar nu are experiența de conducere.Mot ar fi cel mai bun pt profesie ,vertical cu experiența dar nu e destule popular ca sa fie votat .

    Răspunde
  • avatar of alexandru bochiș borșanu
    Alexandru Bochiș Borșanu
    19 decembrie 2020 21:47

    Deși s-ar părea că toți întrunesc „condiția de vechime”, că sunt avocați prestigioși, că nu au fost sancționați, dar din prezentare lipsesc câteva repere esențiale al profesiei.
    -. Candidații dețin și titluri universitare la vreo facultate? Lector, conferențiar, profesor universitar.
    -. Dar titluri științifice deține careva : master, doctorand, doctor în științe juridice?
    -. Evidențierea unei specializări de drept, cu litigii deosebite câștigate, care – de ex. – a generat o modificare a legii sau a contribuit la o propunere de lege ferenda.
    -. Consider că este importantă și situația familială: căsătorit, divorțat, cu copii, etc.
    -. Nu este lipsită de importanță nici situația materială și morală a candidatului (știind că se vehiculează „vorbe”, cum că unii avocați sunt cumpărați de adversari!);
    -. Studii superioare în domenii colaterale științelor juridice. Master în psihologie sau absolvent și de filosofie.
    -. Lucrări de specialitate publicate: cărți în domenii juridice,, articole la revistele Dreptul sau Dreptul Comercial; publicare în presa de specialitate: analiză de caz, analize ale activității avocaților, etc.
    Dacă aceste informații ar exista în prezentare, avocații din Baroul Arad ar fi edificați asupra viitorului lor manager.

    Răspunde
  • avatar of client avocati 25 de ani
    Client avocati 25 de ani
    20 decembrie 2020 0:28

    Extraordinar! Se sterg cmentarii domnu’ Lucian Valeriu dupa ce au fost aprobate? V-a sunat verticalul Mot? A deranjat atat de tare comentariul meu aprobat in prealabil de marea redactie deontologica? Vreti probe la ce am afirmat?

    Răspunde
    • Da, vreau probe (lasă și un nr. de telefon – nu ți-l afișez public – și după aia putem vorbi serios!) … ca așa de unde puii mei sa stiu cine/ce esti?!

      Răspunde
    • Sărbători fericite va doresc și eu… (app… ca sa știți: am aflat datele acelui caz… nu sunt interesante penru un ziar… nici măcar așa cum L-ați prezentat Dvs. ‘95-96?! Hai sa fim serioși … nici măcar eu nu am memoria lucrurilor de atunci

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

diesel

[ACTUALIZARE 3] Tragica viață a lui DIESEL poartă stigmatul aceluiași blestem numit Filon Crețiu, iar linșajul, nu doar mediatic, se manifestă disproporționat. Singurul fapt pozitiv din oribila poveste: toată lumea regretă că s-a întâmplat

Petiția online „Dreptate pentru Diesel” creată sâmbătă, 2 septembrie, de activistul arădean Arpi Nistor, a adunat pe la 4.500 de semnături până la data publicării acestui articol (actualizare – marți,…
ipj arad large

Analiza activității I.P.J. Arad în primele 3 luni din 2024: Infracționalitatea stradală, violența domestică, infracțiunile rutiere și furturile din societățile comerciale (produse de pe rafturi) au înregistrat o creștere. Se schimbă abordarea campaniilor preventive în școli

În cadrul unei conferințe de presă organizate luni, 29 aprilie, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Arad a prezentat pe larg analiza activității în primul trimestru al anului. Infracționalitatea stradală, violența…