Prăbușirea podului din Baltimore poate forța SUA să acorde mai multă atenție infrastructurii sale

prăbușirea podului din baltimore poate forța sua să acorde mai multă atenție infrastructurii sale
Distribuie:

Podul Francis Scott Key va fi reconstruit cu fonduri federale, dar multe alte structuri din întreaga națiune nu primesc același sprijin.


Conform experților, prăbușirea recentă a podului Francis Scott Key din Baltimore subliniază provocările cu care se confruntă infrastructura SUA din cauza fondurilor insuficiente și a lipsei de motivație pentru întreținerea podurilor învechite.

Joseph L. Schofer, profesor emerit de inginerie civilă și de mediu la McCormick School of Engineering a Universității Northwestern, descrie podul din Baltimore ca fiind o piesă veche și de încredere a infrastructurii care ar rezista în mod obișnuit încă 20 sau 30 de ani în circumstanțe normale. Cu toate acestea, când suportul primar este compromis, podul devine nesalvabil.

Deși Schofer nu bănuiește neglijență în prăbușirea din Baltimore, el indică cazuri precum eșecul podului Fern Hollow din Pittsburgh, unde recomandările ignorate de a aborda suporturile de oțel corodate au condus la catastrofă.


finanțarea federală va reconstrui podul francis scott key, pe care peste 30.000 de mașini îl folosesc zilnic.
Finanțarea federală va reconstrui Podul Francis Scott Key, pe care peste 30.000 de mașini îl folosesc zilnic.

Această tendință a eșecurilor de infrastructură, inclusiv deraierea trenurilor, prăbușirea podurilor, a autostrăzilor și eșecurile barajelor, îngrijorează inginerii civili din întreaga SUA. Societatea Americană de Inginerie Civilă (ASCE) raportează că aproape o zecime din cele 617.000 de poduri din SUA sunt semnificativ compromise, reprezentând un risc de catastrofă.

Prăbușirea podului I-35W din Minnesota în 2007, care a provocat 13 decese, și recenta închidere a unui pod cu șase benzi peste fluviul Mississippi din cauza unei fisuri neglijate, ilustrează gravitatea problemei. Cu toate acestea, SUA cheltuie doar între 1,5 și 2,5% din PIB-ul său pentru infrastructură, mult mai puțin decât Uniunea Europeană.

Cu toate acestea, există speranță pentru îmbunătățiri prin progresele tehnologice. De exemplu, dronele pot ajuta inspectorii să identifice probleme, în timp ce modelarea computerizată ajută la localizarea legăturilor slabe în rețelele de infrastructură.


Adoptarea Legii Infrastructurii Bipartizane în 2021, care alocă 1,2 trilioane de dolari pe o perioadă de cinci ani, reprezintă o investiție federală semnificativă în abordarea provocărilor infrastructurale. Cu toate acestea, experții avertizează că finanțarea susținută și întreținerea proactivă sunt necesare pentru a preveni deteriorarea suplimentară.

În cuvintele Mariei Lehman, președinta ASCE, este crucial ca SUA să priorizeze întreținerea înainte ca problemele de infrastructură să se agraveze în dezastre costisitoare.

Prăbușirea de marți va crea cu siguranță un coșmar logistic de-a lungul Coastei de Est timp de luni, dacă nu ani, închizând traficul naval în Portul Baltimore, un nod major. Pierderea podului va duce, de asemenea, la traficul de marfă și de navetă.

„Pierderea acestui pod va devasta întreaga zonă, precum și întreaga coastă de est”, a declarat senatorul de stat Johnny Ray Salling.

Secretarul Transporturilor, Pete Buttigieg, a declarat într-o conferință de presă că este prea devreme pentru a estima cât timp va dura eliberarea canalului, care are o adâncime de aproximativ 15 metri.


Sursa: National Geographic 


 

Categorie: Externe
Etichete: Baltimore, Colaps, infrastructura, Pod, sua
Distribuie:
Articolul anterior
Vernisaj „Ieșirea din alb” – Expoziția de pictură a artistului Ioan Avrămuț
Articolul următor
OFERTĂ DE ANGAJARE | Se caută personal calificat și necalificat pentru abatoare din Olanda. Salariu de până la 2700 de euro NET, cazare gratuită și alte beneficii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie