Răspunsul Spitalului Județean Arad în legătură cu măsurile îndeplinite în urma controalelor ISU și DSP

spitalul judetean arad 1
Distribuie:
Spitalul Județean Arad a transmis răspunsurile la întrebările adresate cu privire la măsurile cuprinse în Raportul de Control efectuat de ISU Arad și publicat joi, 4 martie, în articolul Constatările I.S.U. și D.S.P. sunt mai mult decât îngrijorătoare: Spitalul Județean Arad e „varză” la toate capitolele și POATE LUA FOC oricând! [DOCUMENTE]

Și din acest răspuns reiese faptul că situația acestei unități este una foarte gravă. Reiese și că s-au depus eforturi pentru remedierea unor nereguli, în măsura în care o permit fondurile disponibile și starea deplorabilă a imobilelor vechi. Ceea ce nu poate decât să întărească convingerea că este momentul pentru construirea unui SPITAL NOU! Orice investiție, oricât de fabuloasă ar fi suma, nu face decât să mai prelungească agonia acestui mamut, fără niciun beneficiu la nivel pragmatic, nici pentru cadrele medicale care-și exercită profesia în aceste condiții, nici pentru pacienții care beneficiază de servicii medicale cu riscul de a muri arși de vii și, nici chiar pentru decidenții politic care se încăpățânează să ignore realitatea și să arunce milioane de euro într-o gaură neagră.

Deocamdată, toți suntem la faza „Doamne ferește să se întâmple vreo tragedie!”…

Răspunsul SJA

„Ca urmare a solicitării dumneavoastră, referitoare la măsurile îndeplinite în urma controalelor efectuate de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență respectiv Direcția de Sănătate Publică Arad, conform planului de măsuri, din luna noiembrie 2020, vă comunicăm următoarele:

 1.Câte măsuri din cele impuse de ISU prin procesul-verbal din 24.11.2020 au fost îndeplinite (cele care aveau termene deja)?

Măsurile impuse de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Vasile Goldiș” al Județului Arad și de Direcția de Sănătate Publică Arad, care aveau deja termene de conformare, au fost îndeplinite în cazul secțiilor de terapie intensivă I, II și IV.

Cele mai mari probleme le întâmpinăm în clădirea din strada Episcopiei, deoarece este o clădire veche, în stare avansată de degradare, în care nu s-au realizat investiții pe partea de infrastructură de zeci de ani și care necesită investiții foarte mari. Astfel, aici nu au fost îndeplinite, pentru ATI III, următoarele măsuri, dispuse de către DSP: asigurarea prizelor de curent, a prizelor de oxigen, de vacuum, de aer comprimat, asigurarea camerei de lucru asistente – cuplată cu stație centrală de monitorizare, spațiile de depozitare și boxele necesare deoarece, în urma controlului s-au efectuat expertize de către persoane juridice autorizate și s-a constatat că simpla suplimentare a prizelor nu este posibilă din cauza infrastructurii clădirii.

Pentru a putea crește numărul de prize sunt necesare lucrări ample de refacere a tuturor instalațiilor, fapt care necesită investiții și timp mult mai mare de realizare – termenul era 31.12.2020. Pentru spațiile de depozitare necesare s-au găsit soluții. 

 2.Ce s-a demarat pentru cele cu termen de îndeplinire iulie 2021?

Pentru măsurile cu termen de conformare pentru luna iulie 2021 respectiv pentru decembrie 2021 s-au efectuat următoarele demersuri:

S-au identificat și fundamentat toate lucrările și investițiile necesare pentru îndeplinirea planurilor de măsuri trasate de către DSP și ISU. Acestea au fost înaintate către autoritățile locale respectiv județene pentru a fi cuprinse în lista de investiții pentru anul 2021/ finanțări europene.

-Referitor la asigurarea aparaturii medicale pe secțiile ATI I, III și IV menționăm faptul că o parte a aparaturii menționată în planul de măsuri există deja pe secții iar pentru restul de aparate au fost înaintate note de fundamentare către autoritățile locale respectiv județene pentru a fi cuprinse în lista de investiții pentru anul 2021.

-Holurile de acces/evacuare au fost eliberate pentru a permite evacuarea și avem ofertele de preț pentru schimbarea ușilor – acolo unde este posibil, fapt care se va realiza după aprobarea bugetului.

-În ceea ce privește înființarea serviciului privat pentru situații de urgență – termen 31.12.2021 menționăm că am solicitat oferte de preț, valoarea acestui serviciu se ridică la 92.000 de lei fără TVA / pe lună!

-Neasigurarea accesului autospecialelor în curtea unității sanitare – este vorba despre clădirea din strada Episcopiei unde construcția nu permite accesul autospecialelor, termenul de conformare este data de 15 iulie iar soluția identificată este asigurarea necesarului de apă, în caz de incendiu cu ajutorul rezervei de apă și a hidranților interiori. Am obținut oferte de preț pentru proiectare tehnică, hidranți interiori și exteriori și stație de pompare cu rezervă de apă aferentă.

-În această perioadă sunt verificate panourile electrice de pe fiecare secție de Anestezie și Terapie Intensivă, inclusiv termoviziunea tabloului electric.

 3. Care a fost cuantumul amenzii plătite de SJA în urma controlului ISU?

 Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad a plătit o amendă în valoare de 600 de lei, pe data de 25.11.2020.

 4.Care a fost cuantumul amenzii plătite de SJA în urma controlului DSP din aceeași perioadă?

 Nu am primit amendă, în luna noiembrie, de la Direcția de Sănătate Publică a Județului Arad.” – Manager SJA, Florina Ionescu.

 raspuns544 sja pg1

raspuns544 sja pg2

 

 Articol asociat:

Constatările I.S.U. și D.S.P. sunt mai mult decât îngrijorătoare: Spitalul Județean Arad e „varză” la toate capitolele și POATE LUA FOC oricând! [DOCUMENTE]

Categorie: Știri
Distribuie:
Articolul anterior
Fiindcă rata oficială este de 3,65 cazuri la 1000 de locuitori, municipiul Arad va intra pentru 14 zile în SCENARIUL ROȘU [VEZI HOTĂRÂRILE CSJU]
Articolul următor
PESTA PORCINĂ AFRICANĂ a intrat în ferma de la Macea. Dimitrie MUSCĂ: „A fost o MÂNĂ CRIMINALĂ!” Peste 21.000 de porci trebuie sacrificați și incinerați

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

ipj arad large

Analiza activității I.P.J. Arad în primele 3 luni din 2024: Infracționalitatea stradală, violența domestică, infracțiunile rutiere și furturile din societățile comerciale (produse de pe rafturi) au înregistrat o creștere. Se schimbă abordarea campaniilor preventive în școli

În cadrul unei conferințe de presă organizate luni, 29 aprilie, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Arad a prezentat pe larg analiza activității în primul trimestru al anului. Infracționalitatea stradală, violența…