Poliția Locală își dovedește utilitatea… cel puțin față de sistem: e unul dintre SIFOANELE de scurgere a BANILOR PUBLICI și principalul pion al jocurilor puterii
Deschidem acest material cu o actualizare la un articol precedent cu privire la manevra prin care Primăria Arad și-a EXTERNALIZAT serviciul de PAZĂ a patru obiective-cheie unei firme obscure din satul Rușii-Munți (Județul Mureș), controlată de un consilier local PNL pensionar, contra 440.000 de EURO pe an…
Oficial, i-am adresat administrației, în baza Legii 544, două întrebări banale ( la care, în ceea ce ne privește cunoaștem răspunsul chiar dinainte de a începe demersul jurnalistic): 1. Dacă Primăria Arad are în prezent externalizat către o societate de pază privată serviciul de pază pentru obiective aparținând primăriei Arad? și 2. Dacă da, care este societatea prestatoare și care este valoarea și durata contractului încheiat între primărie și aceasta? Tot oficial, cu musca pe mâna cu miere, primăria nu ne-a dat un răspuns legal ci, a ales varianta incriminatoare, PENIBILĂ și PENALĂ: la câteva zile de la publicarea informației cu privire la acest contract, a luat decizia (ca-ntr-un scenariu al unui film cu Stan și Bran subtitrat de Adrian Toma) să dubleze paza acelor obiective în sensul de a pune câte un polițist local lângă fiecare agent de pază al firmei private. Scena asta caraghioasă a durat, din fericire, câteva zile pentru că, într-o zi de luni, agenții de pază ai firmei private s-au evaporat cu totul din peisaj. Nu mai pierdem timpul să-l întrebăm pe primarul interimar-candidat Călin Bibarț unde, de ce și cât de legal au „dispărut” și asta doar pentru că, personal, stomacul nu mai face față unui răspuns mincinos ca-n cazul rezilierii contractului cu DD CHIM care nu s-a reziliat.
Despre actualizarea cu privire la contractul-chilipir de doar 440.000 euro / an, să meargă pe fir organele de anchetă dacă au timp și chef, că poate lor le vor prezenta documente din primărie angajații plătiți din banii publici sau, mai simplu, pentru celeritate, organizează o descindere și le iau singure din biroul achiziții, dulapul din stânga, raftul al doilea, contracte „secrete”. Dar să se grăbească, poate-l bagă-n tocătorul ăla scump de hârtie și mai trebuie suplimentate trupe să caute și-n sacii de la RETIM.
ECHIPAMENTE achiziționate de primăria Arad pentru POLIȚIA LOCALĂ în valoare de 418.091,92 lei (aproximativ 90.000 euro)
Cum la finalul anului 2019 nimic nu anunța vreo criză, nici medicală, nici socială și nici economică, se pare că, înaintea sărbătorilor de iarnă, a fost etapa „shoping-de-Moș Crăciun și pentru Poliția Locală”. Astfel, acest mega-departament de siguranță locală a fost dotat cu echipamente în valoare de aproximativ 90.000 de euro. Nu ar fi o mare problemă dacă aceste echipamente erau unele de nouă generație, indispensabile activității sau măcar achiziționate la prețul real. În discuție ar fi: 1) cele 15 „rampe de semnalizare optică și acustică tip RCB- model D, cu sirenă și telecomandă” – pe scurt acele nino-nino montate pe mașinile Poliției Locale care ne luminează calea, în valoare totală de 116.096, 40 lei ( 7.739,76 lei / bucata – pe alte site-uri, 5.627 LEI / set, cu tot cu TVA) – conform facturii seria BH-F nr. 000951 din 20.12.2019 și 2) cele 39 „stații de radio-comunicații TETRA, cu terminal cu tot” ( în detaliu – 12 bucăţi staţii de radio-comunicaţii mobile de tip TETRA (echipare auto); 25 bucăţi staţii de radio-comunicaţii portabile tip TETRA; 1 bucată staţie de radio-comunicaţie fixă de tip TETRA (dispecerat); 1 bucată consolă de urmărire staţii TETRA – platformă sofware monitorizare locaţie GPS terminale prin tehnologia TETRA; 3 bucăţi terminal portabil TETRA+GSM/LTE” conform cerinţelor din cadrul caietului de sarcini) în valoare totală de 301.995,52 lei (conform facturii seria BH-F nr. 000950 din 20.12.2019).
Furnizorul acestor echipamente speciale și firma care a încasat suma totală din cele două facturi este SC RADIOCOM BIHOR SRL din Oradea, societate furnizoare de echipamente, rețele și servicii de telecomunicații în relația cu mai multe instituții publice din România, inspectorate județene de poliție, jandarmerie, unități militare etc. Din prudență, ne oprim deocamdată la atât cu privire la furnizor deși nu e greu să faci unele „conexiuni de rețele” care pot ajunge până la STS cu o escală mentală la SRI.
Legat strict de echipamentele achiziționate ca fiind noi, sunt de fapt modele mai vechi care, comparativ cu modelele MOTOROLA pe care le-au înlocuit nu oferă nimic în plus încât să justifice necesitatea achiziției. Mai mult, la o verificare sumară, online, pentru obținere și de alte oferte de preț, chiar dacă pe site-ul oficial al furnizorului nu sunt afișate, comparând caracteristicile celor achiziționate cu modele similare, prețul este procentual mai mare cu 30%.
Tot în registrul „cheltuieli obligatorii” dar, pe timp de pandemie de această dată, POLIȚIA LOCALĂ a cumpărat măștile de protecție cu prețul de 7 lei bucata, mai exact 5,9 lei fără TVA, iar valoarea totală a contractului cadru de furnizare de produse de protecție în perioada pandemiei are limita minimă de 105.463,75 lei și limita maximă de 1.051.968,93 lei, în funcție de cantitatea furnizată conform comenzilor succesive. Adică, bani pe apa sâmbetei pentru că, cine poate demonstra dacă s-au folosit într-adevăr 10.000 sau 70.000 de măști în condițiile în care se aruncă imediat după utilizare și nu sunt obiecte de inventar…
În ceea ce ne privește, mai avem o dilemă cu privire la cheltuielile primăriei Arad în numele Poliției Locale: câte sedii are pe raza municipiului și câte folosește efectiv…
Pornind de la premisa că primăria municipiului Arad deține suficiente imobile în municipiu încât să dea în folosință gratuită către Poliția Locală spații de birouri în toate cartierele pe care le deservește, știind și faptul că, teoretic, sunt amenajate cinci locații cu această destinație dar care stau încuiate, aveam curiozitatea să aflăm de ce, în anul 2017 s-a semnat un contract de închiriere între primărie și Compania de Transport Public Arad pentru locația de pe Calea Victoriei nr 35B-37, contract care s-a derulat, s-a plătit chirie începând cu 01 august 2018 dar relocarea efectivă a avut loc în septembrie 2019. Suprafața spațiului închiriat este de 700 mp iar prețul plătit este de 2 euro+ TVA / mp / lună, adică 1400 Euro+ TVA /lună respectiv 16.800 euro / an. Mai mult, în 2019 s-a mai încheiat un contract de închiriere, tot între primăria Arad și CTP, pentru o suprafață de 342,22 mp tot în imobilul de pe Calea Victoriei nr 35B-37, tot la prețul de 2 euro+TVA / mp/ lună, ceea ce presupune o chirie anuală în valoare de 8.213,28 Euro+ TVA. Astfel, primăria Arad plătește către CTP Arad, anual, aproximativ 25.000 euro + TVA chirie pentru un spațiu utilizat de Poliția Locală.
Pe această temă am adresat o solicitare, în baza Legii 544, către primăria Arad prin care am solicitat să ne comunice următoarele:
Articole asociate:
https://criticarad.ro/integritate-numele-tau-e-derizoriu-primaria-arad-si-a-externalizat-serviciul-de-paza-a-patru-obiective-cheie-unei-firme-obscure-din-satul-rusii-munti-judetul-mures-controlata-de-un-consi/