[ACTUALIZARE]
Continuăm materialele anterioare prin care am făcut referire la cercetările amănunțite, puricat documente și audiat angajați și / sau foști angajați ai Depoului CFR Arad de către o nouă comisie de anchetă hotărâtă să dea de urmele motoarelor de locomotivă dispărute peste noapte. Toată ancheta (deși sunt implicate mai multe persoane pentru că nu vorbim despre furtul unor chei de schimbat roata la bicicletă, ci de motoare de locomotivă care cântăresc câteva tone fiecare bucată și costă câteva milioane de euro fiecare) gravitează în jurul aceluiași personaj cu funcție de conducere și anume, directorul Blăgăilă. Este important și episodul din această anchetă în care au mai fost însărcinate cu verificările încă două comisii dar care, în mod surprinzător, nu au apreciat din datele obținute că ar fi vorba de aspecte penale grave pentru care cineva trebuie să dea socoteală. Una dintre comisiile anterioare chiar a ajuns cu ancheta până la un punct, cel al consemnărilor în raportul de control, dar cum, între timp, a avut loc o reconstituire… pardon, o întâlnire cu directorul Blăgăilă care flutura plicul alb al păcii, consemnările nu s-au mai făcut.
Totuși, ancheta continuă și, chiar în aceste zile, sunt în plină desfășurare noi verificări. De această dată au fost trimise două noi comisii: una de la Ministerul Transporturilor și una a procurorilor. Mai mult, ancheta a fost extinsă teritorial și la Regionala CFR Timisoara. S-a dispus extinderea din simplul fapt că, în urma audierilor care au avut loc la București pentru angații din Depoul Arad, au ieșit la iveală mai multe nume de persoane, foști angajați ai Depoului CFR Timișoara și chiar un șef de depou din Satu Mare care ar fi fost implicați în această operațiune. Coincidență sau nu, aceștia au și calitatea de reprezentanți ai (firmei) operatorului de marfă privat Floyd – Ungaria care, ghiciți, a efectuat unele reparații la Depoul Arad, însă cu personal propriu – personalul SNCFR acordând doar consultanță.
Din informațiile preliminare ale anchetatorilor, ar fi vorba despre un număr total de 15 motoare de locomotive care s-au evaporat. Totuși, până la această dată este confirmată dispariția ilegală a celor din Depoul CFR Arad.
Evident, având în vedere cuantumul prejudiciului, de câteva milioane de euro, un exemplar al raportului de control cu privire la Depoul CFR Arad va fi, obligatoriu, material de lucru și pentru DNA.
Pe măsură ce informațiile din dosar pot fi făcute publice, vom reveni.
………………………………………………………………………..
Titlul Inițial ( 22 iulie 2016) : Directorul, motoarele și amintiri din concediu – un film turnat în Depoul CFR Arad
Intrată pe ultima sută de metri, ancheta care vizează dispariția motoarelor de locomotive, a locomotivelor… mai era putin și dispariția depoului… îi declanșează lui Dărău Călin procese cognitive de o precizie uluitoare. De exemplu, perioada din 2010 în care a fost „dispărut” motorul de pe LDE 930, i-a rămas bine întipărită în minte pentru că a coincis perioadei în care se afla în concediu de odihnă. Atât de memorabil i-a fost concediul, încât a putut detalia pe zile și ore ce a făcut în respectiva perioadă. Interesant este că, în alte situații, are goluri de memorie privitoare la activitatea sa profesională din Depoul CFR Arad.
Este cert că, așa cum rezultă și din declarațiile martorilor audiați până acum, în acea perioadă, deși scriptic se afla în concediu de odihnă, Dărău Călin a fost prezent în Depoul CFR Arad, îndrumând și coordonând toate activitățile din depou, inclusiv pe cele încadrate de legea penală ca fiind „suspecte”.
Din această certitudine irumpe și încercarea penibilă a lui Dărău Călin de a arunca pisica în ograda altuia, ceea ce, ne face să ne întrebăm dacă nu cumva chiar îi va convinge pe anchetatori că în perioada 2007 – 2014 a fost în concediu de odihnă. Mai mult, pe lângă acuratețea memoriei, acesta excelează prin puterea de convingere cu care vrea să determine angajații depoului, pe cei care urmează a fi audiați la București, să dea declarații într-un anumit sens, favorabile, evident, sieși. Totuși, lăsând retorica și ironia la o parte, aceste încercări nu sunt altceva decât zvâcniri inconștiente care îngroașă limitele penalului. Oricare ar fi conținutul declarațiilor celor audiați, este limpede că nici motoarele și nici locomotivele nu mai pot apărea, iar intervențiile celor pe care a reușit să-i convingă de nevinovăția sa , nu fac altceva decât să-i instige pe cei audiați să mai săvârșească și alte fapte prevăzute de legea penală, înafara celor deja săvârșite… pe scurt, să creeze și alte circumstanțe agravante.
Cei interesați de subiect sunt mulți și adevărul, chiar și destul de întârziat având în vedere de când trenează această anchetă, va ieși la iveală. Deși suntem în posesia materialului documentar suficient pentru a putea demonstra scriptic modul cum au dispărut LDH-urile și LDE-urile în perioada 2007-2014, considerăm că cei care au preluat frâiele anchetei au demonstrat suficientă bunăcredință încât să așteptăm rezultatele acesteia până la a face publice materialele. În caz contrar, am periclita ancheta și, mai grav, am putea influența rezultatul acesteia.
4 comentarii. Leave new
Sarpele e odios „NU PENTRU CA MUSCA, CI PENTRU CA SE ASCUNDE CA SA MUSTE”.
Vremurile grele au avantajele lor.
Ele arata pe cine poti conta cu adevarat.
A incerca sa fugi de responsabilitate, sa te disculpi e o chestie josnica.E interesant sa, ti minte cand ai fost in concediu in 2010; e chiar o chestie ciudata.In mod cert Groparul N-A FOST IN C.O din 2007-pana in 2014, cand s-a schimbat mai multe motoare diesel, la locomotivele LDE+LDH. Deci in consecinta a incerca sa arunci pisica in curtea vecinului, e o chestie josnica.
O fi fost in c.o, Darau Calin O. cand s-a lucrat la 930, cum zic unii, dar se poate dovedi C-A FOST DOAR PONTAT IN C.O; EL PARTICIPAND IN MOD DIRECT LA LUCRAREA RESPECTIVA.
-In saptamana aceea pana in ziua de „joi” cand locomotiva a fost scoasa din Depou, Groparul a venit zilnic in Unitate, el figurand incepand de luni in c.o.
-Exista un registru in care seful de tura BANDEA, a inregistrat locomotiva FLOYD, la intrarea in Depou, aceasta stationand aici 10 zile; iar GROPARUL l-a certat pe acesta(B.P) spunandu-i ca „nu trebuia s-o inregistreze”.
-Dar aici nu-i vorba de 930; incepand cu anul 2007 pana 2014
, s-au efectuat asemenea manevre dubioase, atat la LDE cat LDH, toate cu aprobarea sefului de Depou coordonator.
-Pot afirma meseriasii (care chiar n-au nici o vina) ca ia pus DARLAU sau POPESCU;Popescu va spune ca pe el l-a pus TRUTA; dar intr-un final TRUTA va trebui sa spuna ca lui i-a dat sarcina respectiva „Groparul” care A COORDONAT INTREAGA ACTIVITATE INFRACTIONALA, EL SEMNAND TOATE DOCUMENTELE IN ACEST SENS, CHIAR DACA ACESTEA ERAU DOAR FORMALE (de acoperire).
-Pe noi nu ne intereseaza meseriasii din Depoul ARAD care, repet N-AU NICI O VINA, ei pot fi folositi in proces ca martori.
-Nu ne intereseaza nici DARLAU,POPESCU sau TRUTA.
-Pe noi ne intereseaza „CAPO DI TUTTI CAPI” sa fie cercetat corect.Atat doar, atat si nimic mai mult…..!
Expresia „ORICUM NU SE MAI POATE DOVEDI NIMIC” fredonata pana mai ieri, alataieri de Groparu, a devenit istorie.
A aparut „PIONUL PRINCIPAL”, interpusul intre firma FLOYD si Groparul-sef, din Depoul ARAD. Se numeste NEAG(R)-NIC. din Depoul TIMISOARA; el este veriga principala intre firma FLOYD, reprezentata prin BOGDAN ANDRAS, fost sef Depou, pe la SATU MARE si Darau Calin Ovidiu.
-Se stie, si nr. tirului care a transportat motoare diesel din ARAD, prin vama TURNU si VARSAND, in UNGARIA la FLOYD.
-Prejudiciul este foarte mare si in, consecinta cazul va fi preluat de catre organele de cercetare penala.
-Asa dar, nu mai mancati din palma Groparului, caci va da salam (FL. BLG) stricat.
e important sa nu uiti cine esti cu adevarat!