[CRITIC GUEST] Diana Maria-Talida: „Înger-Îngerașul se dă bătut și pleacă”

diana maria talida 1
Distribuie:

Diana Maria-Talida are 23 de ani și a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine din cadrul Universității din București, având o licență în Studii Culturale Americane. În prezent urmează cursurile programului de masterat ale aceleiași specializări. Scrie din recunoștință, durere, uneori confuzie, dar și de dragul actului. Artele au puterea de a schimba omul. A publicat pe mai multe platforme de promovare a literaturii contemporane, precum Șangri-La Artistic Ground, Parnas XXI, Poezia de Duminică, O Mie de Semne, dar și în reviste precum Planeta Babel și TIMPUL din Chișinău. Câteva dintre poemele sale se regăsesc și în antologia clubului de lectură Noise Poetry, „Ce-ți spui noaptea înainte de culcare”, coordonată de Marian Mihai și publicată la Editura Cartex în aprilie 2024. A avut lecturi publice în cadrul primei ediții a Festivalului ECOSISTEM organizat de echipa Șangri-La Artistic Ground în vara anului 2021, în cadrul Cenaclului Matca, iar în octombrie 2024 a fost artist invitat în cadrul Transylvania International Spoken Word Festival.


La scurt timp după

Înger-îngerașul își ia mâna de la ochi și-mi deschide ușa

Iar eu văd oameni care se înroșesc la față și dau din picioare pe sub masă

Stau cu spatele încordat vorbind despre structura semi-barocă, pro-comunistă

a clădirilor de pe strada covaci 7;

o referință fugitivă la petuniile cu apă infinită dintr-o sticlă găurită în dop,

fragmente frumoase pentru dezvoltarea 

caracterului protagoniștilor

(noi) construim până ne oprim la stația bulevardul regina elisabeta:

în cișmigiu, ne sărutăm timid 

ne-a luat prea mult să ne prefacem și niciunul

nu mai vrea acum să plece odată acasă.

 

Familiaritatea mă lovește în suprafața netedă a acestei nopți

ca o boală pe care nu o cunosc și o găsesc pe google

după ce îmi dau seama cum îmi vâjâie o migrenă în tâmple.

Dacă-i ceva incurabil

măcar să mă țin de mână cu cineva

care va ști cum să povestească mai bine decât mine.

Până atunci, în fine, amândoi

vom fi uitat de asta,

sărutul și degetele împreunate din cișmigiu

o să rămână mici viruși imperceptibili în corpurile noastre.

 

Înger-îngerașul, cu mâinile lui goale, fără minuni, 

tot nu poate să mă oprească;

mă trage de umeri,

mă fac că bate vântul,

ascult cum mi se confesează despre un vechi gest al părăsirii,

cum i-au tremurat mâinile pe microfon în fața publicului,

cum nu-și dorise niciodată să fie o casetă defectă cu filmul ieșit pe dinafară

într-o secvență vie în care se râde mult și fals.

 

Glumea vorbind despre ceva ce-ar fi putut fi serios

ca o moarte pe care o plângi și știi că fata care ți-a refuzat invitația la ceai

nu-i decât o altă prințesă și ea

pierdută

în ultimele clipe înainte de o cădere groaznică.

Cât de simplu e să nu fi luat în serios. încearcă.

la un moment dat, va prinde și nu doar la public.

 

Înger-Îngerașul se dă bătut și pleacă,

cu un palton și-o servietă

ne-ntâlnim în autobuzul care traversează tot orașul ăsta pentru mine,

mă privește cu izul dezamăgirii părintelui 

care-și lasă copilul să-și irosească viața într-un final,

să dea cu picioarele în pâcla de imperfecțiuni

și să expectoreze toate trăirile la care a îndrăznit să râvnească

 

I-aș mângâia Îngerașului crestăturile frunții,

mi-aș pune palmele transpirate peste ale lui –

Știm amândoi câte zile și nopți 

ne mai rămân în cișmigiu.


diana maria talida


***

Un motan metis deschide gura

limba lui cu peri aspri mă mângâie,

mă supra-cutremur

de mai multe ori, din diverse unghiuri,

mă trezesc că sunt înapoi în garsoniera de la piața muncii

miroase a mâncare vegană

să fie vreun vis lucid

că nu ieși de nicăieri 

nici ca prin magie

nici din perii de pe limba pisicii

 acest cutremur la pătrat.


ne întâlnim aici

și nu reușesc să-mi amintesc nici acum ce trebuie să fac cu tine

las totul întins pe dulap

neterminat ca să mă cerți cum sunt obișnuită

cu senzația că am făcut ceva greșit,

aproape totul

reușește să-mi atragă atenția la felul în care aștepți să vorbesc eu prima

lași pungile de cumpărături pe jos mă lași

și pe mine în același loc. ca întotdeauna. să mă descurc.

 

toate farfuriile astea murdare                paharele cu urme de ruj

zațul de cafea necurățat din ibric                           țigările în scrumiera scorojită de culoare

 

mi-am setat alarme ca să știu cum ar trebui să le fac pe toate

cum să curăț urmele chiar dacă buretele le înghite în spumă

nu e vorba despre bucătăria mea mică și înghesuită

unde las totul ca o dovadă palpabilă că ceva s-a petrecut

mă așez în mijlocul gresiei

                                           știu ce să fac cu tine            voi ști întotdeauna.


Citește și:


 

Categorie: [CRITIC GUEST]
Etichete: CRITIC GUEST, Diana Maria-Talida, poezie
Distribuie:
Articolul anterior
GÂNDURILE UNUI LIBER-CUGETĂTOR ÎNTRU APĂRAREA CREȘTINISMULUI
Articolul următor
Sfântul Ștefan – însemnătate creștină, tradiții, obiceiuri și superstiții la români

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Din aceeași categorie

georgescu

Blestem suveranist

Un rezumat stilizat, cu un zâmbet încă îngăduitor, al înjurăturilor și amenințărilor, primite de la frații suveraniști. Blestem suveranist Te spurc biet globalist iobag Să bei cafea de Babadag Și…