Ca să știi despre ce e dezbaterea de marți! Noile „regulamente de desfăşurare a activităţilor comerciale şi pieţelor” – o nouă răzbunare a lui Falcă pe arădenii „nealiniați”…

primaria arad 1
Distribuie:

 

„Marea dezbatere” este anunțată pentru marți, 28 februarie, la Primărie

Știrea: Marți, 28 februarie, începând de la orele 15.00, sala „Regele Ferdinand” a Palatului Administrativ va găzdui o dezbatere publică având ca temă proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale şi al pieţelor în Municipiul Arad. „Toate recomandările formulate în cadrul dezbaterii vor fi înaintate Consiliului Local al Municipiului Arad. Proiectul de hotărâre poate fi studiat la Serviciul Relaţii cu Publicul – camera 5 (Palatul Cenad) şi pe site-ul Primăriei Municipiului Arad la adresa www.primariaarad.ro (secțiunea Activități Normative-Proiecte de Hotărâri). Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0257/281850, interior 278” – se arată într-un comunicat al Primăriei Arad.

De pe site-ul Primăriei Arad se poate descărca proiectul de hotărâre și Regulamentele

Traducere liberă a inițiativei primarului

Nu contestăm necesitatea actualizării unui asemenea regulament. Este firesc să existe asemenea norme, pentru că principalul lor scop este asigurarea calității vieții pentru consumatori și asigurarea funcționării într-un cadru legal pentru comercianți. Cu toate acestea, momentul în care  intervin aceste modificări ale normelor vechi ( HCLM nr 9/2011-de aprobare a Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad) și elaborarea unora noi, strict cu privire la Regulamentul de funcționare a piețelor din municipiul Arad (anexă la proiectul de hotărâre supus dezbaterii) ridică semne de întrebare. Este evident că, după protestele din piața Catedralei cu privire la desființarea pieței și amplasarea Monumentului Marii Uniri, administrația locală acționează mișelește: nu înțelegeți de bună voie că trebuie să plecați, vă pun condiții pe care nu le puteți îndeplini pentru a primi autorizație și tot plecați.

Mai mult, dacă ai răbdare să citești raportul de specialitate al proiectului de hotărâre, scrie clar:  „ Având în vedere problemele întâmpinate în aplicarea HCLM 9/2011, solicitările comercianților referitoare la terase, s-a identificat necesitatea actualizării unor părți din hotărârea de consiliu cu noile norme legislative apărute, precum și necesitatea aprobării unui Regulament de organizare și funcționare al piețelor din municipiul Arad.” În aceste condiții, și pentru a înlătura orice scenariu de răzbunare pe piețari,  în același raport de specialitate ar fi fost bine să fie indicate la modul concret „solicitările comercianților de terase”, în ce anume constau ele de se impune modificarea vechiului regulament și justificată „necesitatea aprobării unui Regulament al piețelor” întrucât această „necesitate” nu intervine peste noapte… sau numai dacă și atunci când au avut loc proteste.

Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad ( apobat prin HCLM 9/2011)  – Noile Regulamente supuse dezbaterii

PIEȚELE DIN MUNICIPIU

Comparativ, cu Regulamentul din 2011, proiectul actual a fost reformulat și fluidizat. Mai mult, au fost introduse prevederi noi, prin 8 articole. A fost completat Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad cu un capitol nou, pentru autorizarea piețelor ( art.32, 33 și 34 ). În plus, a fost elaborat, separat,un regulament strict aplicabil piețelor din municipiu.

Conform noului Regulament ( art. 4 alin 2) „ zonele de amplasare a piețelor sunt stabilite de către autoritățile administrației publice locale în conformitate cu planurile de urbanism general” sau ( conform art 8) „ La amplasarea și la realizarea pieței se va ține seama și de următoarele principii:  a) încadrarea, inclusiv din punct de vedere constructiv și de protejare a mediului, în planul urbanistic general și planul urbanistic zonal ( n.red. dacă se modifică cele 2 planuri urbanistice, și nu mai este prevăzută piață, clar nu mai este îndeplinit acest criteriu și piața va fi desființată/relocată), b) accesul facil al consumatorilor la piață, c) asigurarea de legături cu artere principale de acces, d) rezervarea unui spațiu suficient pentru desfășurarea activității, e) existența locurilor de parcare atât pentru autovehicule destinate utilizatorilor pieței, pentru a permite aprovizionarea la punctele de vânzare, cât și pentru consumatori, semnalizate corespuzător, f) existența,după caz, a spațiilor de depozitare a mărfurilor și echipamentelor necesare în dotarea piețelor.”

În plus, trebuie acordată atenție și art.12 ( Condițiile de funcționare a piețelor) și art. 13 din Regulament ( Cerințele de dotare a piețelor).

ORARUL DE FUNCȚIONARE PENTRU TERASELE SITUATE PE DOMENIUL PUBLIC SAU PRIVAT

Dacă deții o terasă pe domeniul public sau privat, trebuie să obții aviz pentru orarul de funcționare separat de structura de vânzare. Astfel, pentru terase, ultima comandă de la client se preia la ora 22.00 iar după ora 23.00 terasa trebuie închisă ( art. 62 alin 1 din Regulament). Dacă ai amplasată terasa în zona centrală ( B-ul Revoluției, P-ța Gării, P-ța Avram Iancu, Str Tribunul Dobra, P-ța Arenei, C-lea Romanilor, Petru Rareș, C-lea Radnei, B-dul Decebal, G-ral Ion Dragalina, C-lea Aurel Vlaicu, P-ța Uta, Mețianu, Parcul Reconcilierii, Episcopiei,Vasile Alecsandri, 1 Decembrie 1918, Nicolae Bălcescu, Blajului, Corneliu Coposu -Pădurice, Poetului, C-alea Timișorii) ultima comandă de la client se preia la ora 23.00 iar după ora 24.00 terasa trebuie închisă. Totuși, dacă e vineri sau sâmbătă, poți prelua ultima comandă la ora 24.00 dar să închizi terasa până cel târziu ora 01.00. Dacă ai terasa deschisă când sunt evenimente organizate de primărie ( Zilele Aradului etc) stai calm, poți închide și spre dimineață. ( art 62 alin 2 din Regulament).

REGULI NOI DACĂ ORGANIZEZI NUNȚI, BOTEZURI ETC DUPĂ ORA 23.00 ( art. 52 din Regulament)

Art. 52 alin 3 – În cazul în care în unitatea de alimentație publică urmează să se desfășoare nunți, botezuri și alte activități asemenea, după ora 23.00, se stabilește un tarif suplimentar al activității desfășurate cu un cuantum de 500 lei/ an. În acest caz se va prezenta suplimentar: a) avizul comitetului executiv al asociației de proprietari cu acordul proprietarilor direct afectați ( conform Anexa 8 la Regulament), acord care să conțină expres acceptul pentru desfășurare nunți,botezuri sau petreceri după ora 22.00 și b) buletin de zgomot eliberat de Direcția de Sănătate Publică sau Agenția de Protecția Mediului.

JOCURILE DE NOROC – pierdere la bugetul local, din licențe anuale, 500 mii euro

Rămân în continuare valabile prevederile Reguamentului din 2011 și anume că nu pot funcționa în zona arterelor principale plus la un km. distanță de școli și grădinițe, distanțele momentan sunt reglementate de legea  jocurilor de noroc.În această categorie și acelorași prevederi li se supun și activitățile Sex-shopurilor și magazinelor care comercializează etnobotanice.

Nota unui „simplu consumator” care nu frecventează saloanele de jocuri de noroc

Centrul Aradului arată ca o stradă de pe care au fugit toți, parcă urmare a unei catastrofe – singurele afaceri care au mai rezistat „calamității Gheorghe Falcă”, paradoxal,  fiind localurile de jocuri de noroc. Fără a încuraja extinderea exclusiv a unor asemenea activități, în contextul în care nu există alte alternative comerciale, trebuie  avute în vedere și pierderile bugetului local. Pentru afacerile din categoria jocuri de nororc, plățile sunt în avans, la autorizare, bani care intră în bugetul local. Acești comercianți sunt obligați, pentru a funcționa, să fie cu taxele și impozitele achitate la zi.  Sunt plătite către bugetul de stat sume de  ordinul miloanelor de èuro anual și, implicit, către bugetul local al Aradului. Mai mult, taxele de funcționare a locațiilor respective sunt plătite la bugetul municipiului Arad. Dintr-o statistică realizată de deținătorii unor astfel de locații și pusă la dispoziția noastră, reiese că se pierd  1,5 milioane de euro la bugetul statului – 2 milioane de euro se plătesc la bugetul statului anual, în avans, iar numai valoarea licențelor anuale din Arad ( ale firmelor care activează în acest domeniu) este de  500 mii euro.

Ne dorim doar ca prin aprobarea acestor „Regulamente” să nu avem  un bulevard cu toate spațiile de închiriat, sub balcoane și pereți care stau să se prăbușească… sute de spații de închiriat pe care, bineînțeles, nu le va închiria nimeni! Nu de dorim ca  Aradul să semene cu Phenianul într-o zi în care toți locuitorii sunt la serviciu.

 

AICI INTEGRAL HCLM 9/2011Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad

AICI INTEGRAL PROIECT DE HOTĂRÂRE – Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad și Regulamentul de organizare și funcționare al piețelor din municipiul Arad.

Categorie: Investigații
Etichete: activitati comerciale, Arad, dezbatere, Falca, primaria arad, regulamente piete
Distribuie:
Articolul anterior
[ACTUALIZARE] Ghici câți au fost aseară la mitingul pentru #rezistența pădurilor românești?…
Articolul următor
La Pecica, DEPOSEDĂRILE de teren s-au făcut „din pix”, pentru a nu împiedica AFACERILE „băieților deștepți” legate de AUTOSTRADĂ
Bagă un „16”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

contrabanda tigari

[ACTUALIZARE 4] Soluție DEFINITIVĂ pronunțată de Curtea de Apel Timișoara în cazul „celor 21 de contrabandiști de țigări” cu care DIICOT Arad „aburește justiția” de 4 ani încoace. ACHITĂRI, pedepse cu suspendare și bani dați înapoi inculpaților!

Sentințele, destul de „blânde”, chiar dacă nu sunt definitive, răspund la probabil cea mai importantă întrebare pentru „omul de rând”: MERITĂ SĂ TE BAGI ÎNTR-O COMBINAȚIE CU ȚIGĂRI? Citite în…