Cum s-a desfășurat atelierul practic Pedagogii ale crizei #5 cu Delia Popa de la Post-Educația

post-educatia atelier delia popa
Distribuie:

Atelierul practic Pedagogii ale crizei #5 Arta și muzeul ca instrumente pedagogice susținut de Post-Educația s-a desfășurat recent pe 17 și 18 Noiembrie la Muzeul de Artă, Complexul Muzeal Arad.

Atelierul a fost dedicat persoanelor implicate în învățământul arădean și a avut drept  scop familiarizarea cu metode moderne și interactive pentru descoperirea patrimoniului local, precum și cu lucrările expuse în Muzeul de Artă Arad.  Obiectivul principal fiind familiarizarea lor asupra unor posibile strategii educaționale alternative.

Delia Popa a fost coordonatoarea atelierului din această ediție, iar pe lângă faptul că este un artist vizual aceasta activând și ca pedagogă de artă și mediatoare culturală. Începând cu anul 2013 a co-fondat și condus ArtCrowd-Artiști în educație, o asociație de educație prin artă. Din 2022 Delia este coordonatoare a secției Educație, Comunicare, Proiecte Culturale a Muzeului Național de Artă al României.


Prima zi a atelierului a început cu prezentările fiind urmată de un discurs din partea Nitei Mocanu, președinte al asociației Doar Mâine, fiind urmată de Delia Popa care a susținut o prezentare în care a vorbit despre ArtCrowd, proiectele acesteia și feedbackul primit. Delia Popa spune că aceste proiecte sunt rezultatul unei lipse pe care aceasta a simțit-o în experiența sa cu sistemul de învățământ.

În prezentare a fost explicată importanța istoriei artei și cum reacționează copiii la aceasta, copii care au o perspectivă diferită față de artă și faptul că aceștia înțeleg mai bine arta contemporană. Delia a prezentat o mulțime de exerciții pedagogice prin care copiii pot înțelege mai bine arta precum cel de a desena ce au în față, ei fiind mult mai atenți la detalii când desenează ceva.


A vorbit și despre proiectul Fete cu idei Băieți cu picturi care a pornit de la faptul că în Cluj există o istorie recentă de pictori predominant de sex masculin, activi la Fabrica de Pensule, recunoscuți internațional și cu succes comercial în timp ce în București o trăsătură distinctivă este formată de o majoritate artistică feminină, centrată predominant în afara atelierului și implicată într-o gamă de practici artistice transdisciplinare și fluide( pictură, desen, fotografie, performance, dans) și colaborări interdisciplinare care funcționează în afara cadrului comercial. Numele proiectului vine de la simplul rezumat : Clujul este cu băieți și pictură; Bucureștiul este cu fete și idei.

Un alt proiect prezentat de Delia Popa a fostClub ȚOMAPAN, ce s-a desfășurat în lunile iulie-septembrie 2020 și a constat în o serie de activități educaționale și artistice în școli în proximitatea Bucureștiului și la Muzeul Național de Artă Contemporană. Avea ca scop familiarizarea elevilor din mediul rural, din ciclurile primare și gimnaziale cu noțiuni de istoria artelor vizuale și tehnici de lucru contemporane și istorice.


A doua zi a atelierului a fost una care a început cu puțină mișcare urmând un exercițiu prin care participanții trebuiau să înceapă un portret al persoanei de lângă ei, schimbând apoi persoana. La final au ieșit niște portrete care reprezentau combinația trăsăturilor persoanelor desenate.


Delia a continuat apoi cu analiza unui tablou aflat în expoziția de Artă Românească în cadrul muzeului, Portret de fată de Mihail Ștefănescu. Aceasta a încurajat participanții să aibă o atitudine copilăroasă și să pună întrebări și să analizeze pictura din perspectiva unui elev al lor. Participanții au luat-o în serios fiind foarte implicați, Delia demonstrând cât de important poate fi un exercițiu de observare în detaliu al unei lucrări, cum copii pot înțelege mai bine dacă participă în exercițiu.


Un alt exercițiu propus de Delia a fost cel de observare și apoi comparare a două lucrări prin care participanții au trebuit nu doar să prezinte lucrările dar și să dea o temă practică celorlalți.


La sfârșit Delia Popa a concluzionat atelierul prin câteva idei și a răspuns la întrebările participanților. O parte importantă a fost și faptul că aceasta a stat și a cerut feedbackul fiecărui participant la atelier.

Aceste ateliere sunt o oportunitate bună pentru cadrele didactice să abordeze o nouă perspectivă, pentru a reuși să țină pasul cu această criză a pedagogiei, a evolua și a creste împreună pentru copii, pentru un viitor mai bun.


 

Categorie: Educație
Etichete: atelier pedagogii ale crizei, Delia Popa, doar mâine, post-educatia
Distribuie:
Articolul anterior
O rablă parcată pe „Revoluției” a luat foc de la un scurtcircuit și a ars în proporție de 90%
Articolul următor
Poșta Română a lansat o Colecție unică de cărți poștale, cu chipurile a 100 de eroi anticomuniști necunoscuți cei mai mulți și 100 de NFT-uri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

uta vali viski

SPECIALIȘTII DE PE „NEUMAN”

Băiat de salon, Mircea Rednic s-a enervat și el în câteva rânduri în timpul meciului cu Buzăul, văzând ce soluții au ales elevii săi la unele faze de atac. S-a…