Cât ne-a costat deszăpezirea în municipiu în iarna pe care n-am avut-o decât în calendar

masina salubritate deva sa 1
Distribuie:

„Bulgarii” care prestează serviciul de curățenie stradală și deszăpezire au încasat, numai pentru deszăpezire în municipiu, în perioada de iarnă 2023-2024, suma de 298.701,19 lei fără TVA (355.454,16 lei cu TVA) de la Primăria Arad.


 Poate vă întrebați de ce le spunem „bulgari” celor de la Salubritate Deva SA

Din simplul motiv că noi știam că în Arad lucrează o societate românească, dar prin oraș am văzut că cei care au unul din cele mai bănoase contracte cu Primăria Arad lucrează cu mașini înmatriculate în Bulgaria (nu ne pronunțăm asupra legalității acestui fapt, probabil din rațiuni economice – asigurarea și impozitele fiind sigur mai mici la sud de Dunăre) însă din acest considerent am făcut solicitarea către primăriei de a ne pune la dispoziție lista utilajelor pe care le-au pus în oferta tehnică, listă pe care încă o așteptăm fiind curioși dacă mașinile „bulgărești” apar în acea listă și dacă oferta tehnică concordă cu cerințele Caietului de sarcini, fiind totuși un contract care la o valoare considerabilă nu poate să nu fie acoperit de cele mai moderne utilaje.

masina salubritate deva sa

(Foto – mașină a operatorului Salubritate Deva SA, cu numere de Bulgaria, surprinsă în trafic în Arad)


Este vorba de Salubritate Deva SA, societatea care are contractul pentru curățenie stradală și deszăpezire pe raza municipiului și care, după cum am observat în trafic, utilizează autospeciale cu numere de Bulgaria. Acest aspect ne-a atras atenția, întrucât, conform cunoștințelor noastre, la atribuirea contractului de către municipalitate, lista cu utilajele folosite ar fi trebuit depusă de către operator și nu știm dacă au fost menționate în documentație aceste utilaje (înmatriculate cu numere de Bulgaria) sau altele.

Pentru a obține lămuriri, am solicitat și de la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.) să ne precizeze dacă este legal ca un operator de salubritate să utilizeze (într-un acord cadru) autospeciale înmatriculate în alte state (de exemplu Bulgaria) și care nu au fost menționate în oferta tehnică, iar în măsura în care există vreo prevedere legală care clarifică acest aspect, să ni se comunice.

„Nu există prevedere legală”

ANRSC a răspuns, în sensul că „nu există reglementări legale care să facă referire” la aspectele menționate de noi prin adresă:

raspuns anrsc foto


Am interpelat și Primăria Arad cu privire la mai multe aspecte în legătură cu serviciile prestate de Salubritate Deva Sa în perioada de iarnă 2023-2024, având în vedere că nu prea am „văzut” iarna

Având în vedere că la operatorul Salubritate Deva SA au avut loc niște „turbulențe”, în luna martie, care au avut ca efect direct schimbarea conducerii și au apărut anumite zvonuri cum că atribuirea acestui contract cadru dar și prestarea efectivă a serviciului pot naște suspiciuni de acțiuni la limita legalității, am solicitat de la Primăria Arad o serie de răspunsuri exact cu privire la aspectele conturate din acele zvonuri. Primăria Arad a răspuns solicitării și anume:

1. Foto și CIV-uri (măcar o listă cu datele de identificare) ale utilajelor menționate în oferta tehnică și care sunt efectiv utilizate în prestarea serviciului de salubrizare stradală, cu caracteristicile menționate în caietul de sarcini nr. 78087/Z2/2021.

Răpuns PMA: Datele de identificare ale utilajelor folosite de S.C.Salubritate S.A. pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale de prestare a serviciului de salubrizare stradală se regăsesc în Anexa 1.

Precizare: Anexa 1 la care se face referire în răspuns, nu ne-a fost comunicată, deși am revenit cu solicitare în acest sens în data de 18 aprilie.


2. Care a fost cantitatea facturată pentru combaterea poleiului în sezonul de iarnă 2023-2024 și valoarea acesteia.

Răpuns PMA: Facturile emise de către societatea prestatoare pentru operațiunea de combatere poleiului în perioada de iarnă 2023-2024 au totalizat suma de 298.701,19 lei fără TVA.


3. Care a fost stocul inhibitorilor de coroziune pentru sezonul de iarnă 2023-2024 și ce cantitate s-a utilizat.

Răpuns PMA: Operatorul are încheiat un contract de vânzare –cumpărare pentru cantitatea de 1,2 tone inhibitor de coroziune pentru clorura de sodiu Atica ICO-1.


4. Cantitatea din stoc de Na-Cl (existentă la începutul sezonului de iarnă 2-23-2024) utilizat la deszăpezire, și cât s-a consumat în tot sezonul.

Răpuns PMA: Operatorul a asigurat etapizat, în funcție de condițiile meteorologice înregistrate, cantitatea necesară de NaCl solicitată pentru prestarea activității de combatere a poleiului, pe străzile Municipiului Arad. A fost consumată cantitatea de cca 400 tone sare, utilizată în amestec optimal cu nisip.


5. Care a fost de la începutul contractului numărul mediu de angajați (personal operativ, muncitori necalificați, conducători auto pe autospeciale) pus la dispoziție de către operator pentru îndeplinirea contractului de salubrizare stradală.

Răpuns PMA: Personalul operatorului a fost dimensionat în concordanță cu prevederile art.18 din Caietul de
sarcini, numărul mediu de angajați în perioada de referință fiind de 112-125.


6. Dacă există dispecerat permanent constituit de către societatea de salubrizare, care este programul de funcționare și numărul de contact.

Răpuns PMA: La nivelul societății prestatoare este constituit un Dispecerat din 6 salariați care asigură continuitatea acestui serviciu. Dispecerat salubrizare: 0765.162.877.


raspuns pma deszapezire arad


Adică, într-o iarnă care nu a existat decât calendaristic, ne-a costat deszăpezirea  298.701,19 lei fără TVA (355.454,16 lei cu TVA)

Nu știm în ce zile au fost în municipiu zăpezi în iarna 2023-2024 care să fi necesitat acele intervenții și cantități facturate, dar promitem să întrebăm la meteo. Dar, conform răspunsurilor primite de la cei care au plătit cu suma respectivă, știm sigur că, de fapt, răspunsurile nu sunt la întrebările puse. De exemplu a)  am întrebat ce cantitate de inhibitori de coroziune au consumat în contul banilor respectivi, dar nu au putut răspunde decât că au contract de furnizare și au cumpărat 1,2 tone, dar nu au răspuns cât au consumat concret; b) am întrebat ce cantitate de sare Na Cl (nu de amestec de material antiderapant, fiindcă ei folosesc și nisip la deszăpezire că așa este „eco”), ne-au răspuns cu aproximație că 400 de tone de amestec optimal de Na CL și Nisip.


 

Categorie: Investigații
Etichete: deszapezire, iarna 2023-2024, municipiul Arad, primaria arad, Salubritate Deva SA
Distribuie:
Articolul anterior
„File… în culori de apă” | Vernisaj de acuarelă la Bibliotecă
Articolul următor
Peste 1500 de arădeni au ajuns la Urgențe în minivacanța de 1 Mai și Sărbătorile Pascale
Bagă un „16”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie