Cum îi antrenează Zoltan Lovas și Roxana Sabău pe cei mici la Academia de teatru ZoRo

academia
Distribuie:

Cum acum o săptămână am avut ocazia să asist la o oră de tearu la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi”, setea pentru teatru nu s-a oprit acolo și am reușit să mă „strecor” și în programul de săptămâna aceasta al Academei de teatru ZoRo, pentru a vedea în continuare cum învață cei mici arta actorului.



Academia de teatru ZoRo a fost inființată relativ recent de Zoltan Lovas și Roxana Sabău, numele academiei fiind o combinație între numele acestora. Cei doi au avut această inițiativă din dorința de a-i ajuta pe tineri cu niște cursuri de teatru, improvizație și vorbire, care au ca scop dezvoltarea personală.

Academia are 6 grupe de vârstă, și anume: 4-5 ani, 5-7 ani, 7-10 ani, 10-14 ani și 14-16 ani. 

Modul în care copiii sunt împărțiți pe grupe în funcție de vârstă mi s-a părut o inițiativă bine gândită deoarece aici, tinerii vin să se desprindă pentru o oră de telefoane, să interacționeze între ei și să-și concentreze atenția pe exerciții și pe cei din jurul lor.

427899719 122119446722193912 6442963128051791082 n


Marți am asistat la grupa cu vârsta între 9-11 ani, unde Zoltan și Roxana au început ora făcând prezența și integrând în ea un exercițiu de improvizație pentru a-i face pe copii să devină mai relaxați. A urmat apoi un exercițiu prin care copiii au trebuit să mimeze pregătirea unei pizza.

Un moment amuzant a fost cel în care un copil, a răspuns amuzant la o întrebare.

Zoltan Lovas: Ce puneți voi pe pizza?

Unul dintre copii: Eu am auzit de la un prieten din Italia că acolo, dacă pui ketchup pe pizza faci 3 ani de închisoare.

Răspunsul său a fost unul foarte simpatic, m-a făcut să râd.

A urmat apoi o demonstrație de magie prin care cei mici au fost învățați un truc. Zoltan și Roxana au făcut echipă și le-au demonstrat cum fac acest truc prin care o persoană care este înafara încăperii poate să ghicească ce au ales cei din înăuntrul ei.

Ultimul exercițiu a fost unul de dicție prin care  li s-a predat cum să memoreze mai ușor exercițiile de dicție prin limbaj corporal, aceștia dezvoltându-și memoria mimetrică.



A doua grupă a fost cea de 4-5 ani, respectiv cei mai micuți. Aceștia au început puțin mai timizi, dar pe parcurs au devenit tot mai deschiși și energici. Primul exercițiu a fost unul de prezentare unde au fost rugați să-și confirme prezența reproducând un sunet de animal. În această prezentare a fost și un dialog amuzant între Zoltan și unul dintre copii:

Zoltan Lovas: Eu sunt Zoli si animalul meu preferat e castravetele.
*Toti copiii (revoltati)*
Unul dintre copii: Castravetele nu e animal!
Zoltan Lovas: Dar ce e?
Unul dintre copii:  Castravetele e murătură!
După acest exercițiu Roxana Sabău i-a pus în mișcare pe micuți.  Au făcut trenulețul, mersul pisicii și sărituri de broscuță. După atâta mișcare, copiii  încă mai aveau energie așa că a urmat o tură de improvizație. La sfârșit Zoltan și Roxana le-au organizat  un mic teatru de păpuși în care Scufița Roșie a fost vedetă.
Am observat un detaliu drăguț la ambele grupe:  toți  sunt topiți după cei doi profesori. De când intră în sală până la ieșire, cei mici tind să-i ia în brațe, să le pună întrebări și sunt cu ochii pe ei non-stop. Deși academia nu a început de mult, elevii acesteia s-au atașat mult de profesori formând o relație de încredere cu aceștia.


Am revenit și joi pentru grupa celor mai mari din academie, respectiv cu vârstele între 11 și 16 ani, pentru a vedea și cum se manifestă orele cu adolescenții.

Din start am putut observa că adolescenții se simțeau în mediul lor natural, toți comunicau între ei și erau fericiți de revedere. La începutul orei Zoltan i-a rugat să-și pună telefoanele deoparte pentru ca aceștia să fie deconectați măcar pentru o oră de ele și pentru a putea să comunice mai mult cu persoanele din jurul lor.

Primul exercițiu a fost o prezentare, urmată de un exercițiu de improvizație în care elevii au mimat unul după altul ce le spunea persoana din dreapta. A urmat apoi un exercițiu în care ei trebuiau să se uite la ceafa unei persoane din cele 3 alese, iar persoana care simțea ceva pe ceafă trebuia să se întoarcă la sfârșitul exercițiului și apoi unul de mimă. Elevii au participat la un exercițiu de coordonare iar la final unul de dicție.

Am avut ocazia să vorbesc și cu 6 dintre elevi care mi-au explicat într-un video scurt cum au ajuns ei la academie și ce înseamnă teatrul pentru ei.



Pe scurt, inițiativele de genul acesta contribuie semnificativ nu numai la viitorul artistic și cultural al orașului nostru., ci dezvoltă abilități personale, conturează și definesc  pasiunea pentru teatru și exprimarea artistică.

Zoltan Lovas și Roxana Sabău, actori remarcabili, cu o prezență îndelungată în peisajul cultural al Aradului, au ales să împărtășească pasiunea lor pentru teatru și cu cei mici. Atitudinea lor grijulie și devotamentul față de copii au transformat academia într-un loc frecventat constant de cei mici încă de la începutul său. Sala este mereu plină de copii, iar acest lucru se datorează atenției și implicării lor speciale în dezvoltarea artistică dar și în abilitatea de a relaționa a celor mici.


Citește și: O oră petrecută cu elevii secției de teatru/artă a actorului de la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi”


 

Categorie: Educație, Video
Etichete: Academia de teatru ZoRo, Roxana Sabău, zoltan lovas, zoro
Distribuie:
Articolul anterior
Lansarea site-ului TITULARIZARE 2024 / Ministerul Educației publică lista posturilor disponibile pe județe
Articolul următor
HĂȘMAȘ: ȘCOALĂ – EXEMPLU DE RESPONSABILITATE ȘI CURĂȚENIE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie