De la începutul lunii aprilie, 2019, de când procurorul de la DNA Timișoara, Codrin Gavra (actualmente, procuror șef adjunct al Direcției Naționale Anticorupție) a finalizat rechizitoriul în cauza „Dosarul șpăgilor de la Vama Nădlac 2” nu s-a mai întâmplat nimic din punct de vedere juridic: cauza a fost trimisă „spre competenta judecare cu celeritate a Onoratei Instanțe” și… acolo moare de COVID („reînviază după alegeri dacă va fi cazul… dar nu va fi cazul” – conform astrologilor… dar nu te poți lua după astrologi).
Presa „de casă” a PUTERII excelează, mai nou, în titluri-limbă precum „Încasări mai mari cu 2.500 % la vama Nădlac 2 față de perioada similară a anului trecut după dosarul DNA cu 4 parlamentari PSD acuzați că cereau taxă de la vameși”– habar n-având ce se ascunde în spatele (mai precis, deasupra!) acestui 2.500% („sau iau 2.500 pe lună ca să tacă pe acest subiect… cel puțin până după alegeri” ).
N-am calculat exact câți bani au intrat în bugetul țării… câte măști s-au cumpărat de ei… câte spitale s-au făcut – dar aflăm din comunicatul oficial DRDP Timişoara CÂT S-A ADUNAT:
„Faţă de perioada mai – octombrie 2019, când în ACI Nădlac 2 s-au încasat pentru aceste activităţi specifice un total de 43.000 de lei, în perioada mai – octombrie 2020, veniturile au fost de peste 1.000.000 de lei. În procente, inseamă o creştere, în medie, de 2.500 % şi chiar 7.000 % în luna octombrie 2020 faţă de octombrie 2019. Creşteri importante au fost şi la încasarea autorizaţiilor speciale de transport (AST-uri), de la aproape 1,7 milioane lei în perioada mai – septembrie 2019 la peste 2,5 milioane lei în mai – septembrie 2020. De asemenea, din activitatea de vânzare roviniete s-au încasat în cursul anului 2020 peste 4.400.000 lei. Totodată, a crescut numărul de procese verbale (amenzi) emise în cel mai tranzitat punct vamal din zona de vest. Aceste amenzi se aplică de exemplu pentru sustragerea de la controlul specific în punctul de frontieră. Analiza DRDP Timişoara a arătat că, în perioada mai – septembrie 2019, s-au înregistrat amenzi în valoare de 73.500 lei, iar în perioada similară din 2020 valoarea a fost de peste 360.000 lei”.
Ei bine, haideți să descifrăm împreună CUM SE FAC, ÎN FAPT, ACEȘTI BANI (că de dus, vedem cu toții unde se duc)
„Tariful nu se aplică pentru vehiculele rutiere fără încărcătură, nou-achiziționate din afara României și care se află la prima cursă din statul vânzătorului spre statul cumpărătorului, fapt dovedit prin documente specifice, dintre care un exemplar, în copie, se reține de către personalul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. din punctul de frontieră.”
Ce înseamnă „documente specifice”?
Astfel, ACTUL DOVEDITOR pe care cumpărătorul este obligat să îl prezinte controlorilor de trafic este FACTURA FISCALĂ sau CONTRACTUL DE VÂNZARE-CUMPĂRARE – conform actului de mai sus -, doar o copie a facturii fiscale ar trebui să rămână arhivat – deși organele ierahic-superioare solicită o multitudine de alte documente (talonul autovehicolului, Cartea de Identitate a șoferului) care nu dovedesc țara de destinație a unui vehicul nou cumpărat – orice altă solicitare însemnând ABUZ.
Noua conducere a „Departamentului Venituri”, la data de 18.05.2020, condusă de ec. Cătălin Cosmin CÂRDU, a trimis adresa de mai jos către A.C.I. (Agenția de Control și Încasare) din frontierele României
adresă care, în opinia juriștilor este un act abuziv, prin care, în subsidiar – DAR CEL MAI IMPORTANT! – se urmărește MĂRIREA ARFIFICIALĂ A VENITURILOR rezultate din ÎNCASĂRI, dar și COLECTAREA DE DATE PERSONALE (fapt care încalcă Legea cu privire la datele cu caracter personal).
Aici – și doar aici – găsim explicația acelui 2500% cu care se laudă actualii șefi – doar că, din câte am aflat, există foarte multe cazuri în care șoferii bulgari, polonezi etc. care sunt taxați abuziv, vor acționa în judecată statul român… prin urmare, banii din încasări se vor duce pe despăgubiri!
Un document ȘI MAI CIUDAT a apărut în completarea… ilegală a OMT 1836/2018 normativ eminamente cu scop financiar-politic…
Cea mai flagrant-vizibilă „fentare a legii” pentru ca șoferii să fie taxați abuziv este tocmai alineatul 3.2 din normativul eliberat de CNAIR („ca să iasă frumos” în fața politicienilor).
Taxarea conform talonului nu este legală / conform chiar actului-mamă, pe care l-ați citit – însă cine refuză să o aplice „ca o slugă care nu este plătită să gândească, ci să adune bani pentru partid” este TRATAT CA DUȘMAN, ajungându-se la comisii de disciplină și chiar desfacerea contractului de muncă!
Toate aceste abuzuri au fost făcute sub oblăduirea ministrului Marcel Vela de către „omul său” special numit pentru această treabă murdară, Cârdu Cosmin.
În episodul următor, vom prezenta câteva cazuri concrete vizându-i pe cei „răzvrătiți”, care au refuzat să aplice normativele ilegale.
***
Dacă înainte, PTF Nădlac II era „vaca de muls” neexploatată la maxim de guvernele PSD, acum a ajuns un fel de „vițelul de aur” al PNL – dar e de menționat realitatea că toate acestea au început din anul 2018… de când cu „foamea-n glandă” a politicienilor.
În GALERIA FOTO de la finalul articolului… printre altele – condițiile de muncă ale personalului din Vama Nădlac II.
Articole asociate
https://criticarad.ro/actualizare-14-dosarul-spagilor-de-la-vama-nadlac-2-a-fost-trimis-in-instanta-dna-timisoara-a-dat-publicitatii-fragmente-din-rechizitoriul-prin-care-13-psd-isti-majoritatea-arade/