MAI va începe un proiect-pilot prin intermediul căruia documentele de stare civilă vor putea fi solicitate și accesate online, creînd o bază de date la nivel de țară, care să conțină documente de stare civilă din ultimii 100 de ani.
Proiectul-pilot „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC” urmează să înceapă la sfârșitul 2023 și va fi complet implementat în septembrie 2024.
Inițiativa vine cu scopul de a ușura administrația publică, dar și procesul de acordare al docuemntelelor de stare civilă.
Astfel, cei care vor solicita documente online le vor primi prin mail, existând și posibilitatea de a le redirecționa în concomitent către mai mulți solicitanți. Datorită tehnologiei, documentul solicitat ar putea fi primit instant, fiind eliminat timpul de așteptare și de trimitere al documentelor prin poștă.
Programul include aproape 70 de milioane de acte de stare civilă, începând cu cele emise în anul 1921
Acestea sunt stocate într-o bază de date, care pot fi accesate. Ministerul va oferi calculatoare în peste 3.000 de unități administrativ-teritoriale pentru operarea sistemului informatic. De asemenea, angajații urmează să fie instruiți în folosirea noului sistem informatic.
Valoarea proiectului – 185 de milioane de lei
Proiectul a costat 185 de milioane de lei, din care 156 de milioane reprezintă fonduri nerambursabile. Proiectul este implementat în parteneriat cu STS, care va proiecta accesul intern la această bază de date.